Hoofdsponsor

1/144 U-boot VII C/41 "Atlantic version" 1/144[wip]

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Met deze kit begeef ik mij op onbekend terrein..Heb duikboten altijd wel fascinerend gevonden,dus van het ene komt het andere zeker.

De Kit:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het type VII U-boot was door Duitsland in 1933 en 1934 ontworpen en was de opvolger van het type II. Dit door de bemanning geliefde type was tijdens de Tweede Wereldoorlog het meest veelzijdig ingezette type en kende enkele subtypes. Type VII voerde meestal 11 torpedo's mee die konden worden gelanceerd vanuit 5 torpedobuizen: 4 in de boeg en 1 in de hek. Daarnaast was dit type uitgerust met een 88 mm snelvuurkanon met ongeveer 160 granaten.

Type VIIC was het werkpaard van de Duitse onderzeedienst tijdens de Tweede Wereldoorlog. Tussen 1940 en 1945 zijn in totaal 568 exemplaren van dit type opgeleverd. De eerste in dienst gestelde U-boot van dit type was U-69 (in 1940).

Type VIIC was een effectieve gevechtsmachine en is vrijwel overal waar U-boten zijn ingezet aanwezig geweest, hoewel de actieradius niet zo groot was als die van de grotere type IX. Het kwam in dienst op het moment dat de "Glückliche Zeiten" aan het begin van de oorlog bijna voorbij waren en dit was het type U-boot dat door de geallieerde anti-onderzeebootcampagne in 1943 en 1944 verslagen zou worden.

We zijn gestart..
Ben ondertussen al wel overtuigd dat dit een lang projectje wordt.
Ben begonnen met het uitsnijden van de wateruitstroom stroken(of hoe dat ze dat ook noemen)...
Blijkt een tijdrovend jobke te worden.. ;-)!!

attachment.jpg

Het verschil:

attachment.jpg

Om goed te zijn zou ik miniscule schuurstaafjes moeten hebben wat deze ingreep veel aangenamer en vlotter zou laten verlopen..

Tot de volgende briefing boys,

Grtz yves,
 
Je bent alvast goed van start gegaan.
is een 1 mm frees op een Dremel misschien niet interessant of vind je dit een te grof geweld?
 
Aha, een U-Boot, dit wekt mijn interesse op! Schaal 1/144 he, dat moet nogal een groot monster zijn ^^

Uitsnijden van die gaten gaat zeker en vast wat toevoegen, goed gedaan!
 
Je bent alvast goed van start gegaan.
is een 1 mm frees op een Dremel misschien niet interessant of vind je dit een te grof geweld?

Merci Marc,
Heb deze eerst met een handboortje uitgeboord met een boortje van 0.5mm.De 1mm is veel te groot ;-(
Een freesje in een dremel zou idd wel ideaal zijn,mijn Dremel is stuk(alé de oplader toch,het lichtje brand maar laad nie meer op).

Grtz yves,
 
Heel veel succes met deze imposante boot
 
@Wouter: Bedankt,47cm is deze jongen,was aant twijfelen voor de 1/72 (106 cm,maar krijg deze nergens weggezet ).

@Aris :Mercikes voor de aanmoediging..

Grtz yves,
 
En dan te bedenken dat Accurate Armor er ooit eens een in resin had in de schaal 1/35 :)

Alvast goed gestart met deze.
 
@Ron: Das pas kolossaal..!!😲 Bedankt..

Grtz yves,
 
Succes en volg Yves.
 
@Pascal : Mercikes makker..

Grtz yves,
 
Succes met deze, in gewone kunststof bestaat er ook nog eentje in 1/48, naast de al impressionante exemplaren van revell in 1/72:

969475-16559-89-720.jpg
 
@Silenoz: Mercikes mateke.. Amaai das pas ne joekel..:O:O

Grtz yves,
 
ie kost wat, maar dan heb je er voor die prijs ook een compleet interieur bij...
 
Dank u wel Bart..;-) !

Grtz yves,
 
Dat wordt een plezante om volgen Yves, veel plezier man.
 
Mercikes Gunit,hoop dat hij even plezant blijft om te bouwen...:laugh:;)

Grtz yves,
 
Heel veel succes beste vriend zet hier heel graag een stoeltje bij,ben zeker geïnteresseerd naar de verwering van deze jongen 😉...
 
@Danny : Mercikes kameraad, de verwering zal dan ook de uitdaging zijn.. Ben ook van plan om iets met de torpedoschachten te doen, uitzagen en vanbinnenuit een schacht te maken... Maar we zien wel:laugh:;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan