Hoofdsponsor

1/144 U-boot VII C/41 "Atlantic version" 1/144[wip]

Veel werk maar het loont zeker en vast de moeite.
Prachtig werkstukje dat je laat zien
 
Bedankt vrienden voor de bemoedigende reacties.
We zijn weer wat verder geraakt..
De tweede helft met floodholes zit erop,heb rekening moeten houden met de snorkelruimte en zodanig de spanten wat moeten aanpassen.

attachment.jpg

Daarna de twee tussenstukken gelijmd en hier eveneens een spatie van tussen de spanten moetn snijden.

attachment.jpg

De twee helfden worden dan samengebracht.

attachment.jpg

MAAR DAN....wou ik de onderkant van de snorkelruimte lijmen en bleek die spoorloos verdwenen te zijn,na twee uur zoeken en heel mijn werkruimte ondersteboven gehaald te hebben alsook de stofzuigerzak doorzocht te hebben.
Zat er dus niets anders op dan deze zelf na te maken...met dit als resultaat,persoonlijk vind ik het redelijk gelukt..

attachment.jpg

Zo, tot hier deze update...

Grtz yves,
 
Mooi werk Yves!
Ik weet nog dat Karel (FoxbaT ) die aan het bouwen was en ik er versteld van stond wat men met een model kon doen.
Ondanks de kleinere schaal vind ik dat je TOP bezig bent.

Fred
 
wow Yves ge hebt precies goed te pakken he knap frutselwerkje he
Marc
 
Yves ... je weet duidelijk goed, wat je doet .
Zal zeer zeker een mooie meerwaarde hebben , doe zo verder makker , je bent goed bezig !

Ook in het bijzonder op toch deze (kleinere) schaal, wat het er toch niet makkelijker op maakt ;)
 
"redelijk gelukt" je mag best wat minder bescheiden zijn .
Het ziet er gewoon hetzelfde uit als op de bouwbeschrijving, prachtig gewoon.
 
Knap wat je hier presteert en volg met grote ogen.
 
Redelijk gelukt is idd nogal bescheiden. denk dat dit wel een meerwaarde kan zijn door het te maken. is zeker knap gedaan. zou ni weten hoe eraan te beginnen eerlijk gezegd
 
Sterk werk chief , straf hoeveel je zelf bouwt 😱
Deze volg ik tot op het einde!
Succes :)
 
Allereerst bedankt voor de bemoedigende reacties vrienden!
We zijn weeral een stuk verder,nu gaat het wat vlotter vooruit....
Het roergedeelte:
attachment.jpg
De schroeven zet ik er naderhand op omdat deze een ander kleurtje gaan krijgen,de naden zijn ondertussen ook mooi gevuld en effe geshuurd.

Het wapenarsenaal:
attachment.jpg

attachment.jpg
Hie ben ik nog niet goed uit in welke kleur deze gaan komen,grijs blank metaal of metaal met een kleurtje(lichtgrijs tot wit) voor de steunen weliswaar.

De uitkijkpost:
attachment.jpg
Deze heeft hier al een primer gekregen en moeten nog wat randapparatuuren op,ik werk alles een beetje apart af om verschillende kleureffecten te krijgen die dan mooi in elkaar opgaan op het geheel.

De zuiger:
attachment.jpg

Mijn zelfgemaakt stukje heeft zijn dienst bewezen ,het scharnierpunt werkt!!

De romp met dek:
attachment.jpg

Heeft een eerste keurlaag gekregen van Val Med. sea grey 307(3) /Val Pale bleu grey 46(1)
Het middenstuk is gelijmd,voor-en achterstuk zijn dry-fit.

Het aanbrengen van een lichtgrijze band over heel de breedte:
attachment.jpg

Odertussen heb ik de romp voorzien van een blauwgrijzekleur met een zacht groene schijn,als basis voor verdere verwering op het einde.
Ga eerstdaags nog een foto bij daglicht trekken dan zullen de kleurnuances beter te zien zijn ,valt nu op de foto wat licht uit..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het dek heeft eveneens een basis qua kleur gekregen om op voort te werken..

Tot hier mijn update boy's and girls..

Grtz yves,
 
Moet zeggen dat ik hier sterk onder indruk ben zoals die er al bij staat Yves knap man.
 
Merci Pascal ,we doen ons best he ;-))
De stand van zaken op dit moment...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
Dat schiet al lekker op en ziet er al goed uit.
 
Knap werk Yves.
Zou je het schild van het kanon nog wat kunnen verdunnen? Als ik de laatste foto bekijk lijkt het precies een serieuze pantserplaat t.o.v. de rest van de boot.
 
Omdat duikboten na bustes zo'n beetje de minste van mijn interesse heeft op modelbouwvlak, had ik dit topic nog niet bekeken. Ik ben echter blij dat ik er wel even op heb geklikt en het heb doorgenomen, want het ziet er echt indrukwekkend uit. Yves hoort inmiddels tot de echte scratchbuilders! Knap werk.
 
Mooi werk Yves , ook mijn interesse in boten algemeen staat ook op een zeer laag pitje , maar desondanks toch wel eens mooi om te volgen
suc6 verder
Marc
 
Bedankt vrienden voor de lovende reacties,ben blij te horen dat ik op goede weg ben en ook de niet zo liefhebbers van deze boten weet te charmeren. ;-))

Knap werk Yves.
Zou je het schild van het kanon nog wat kunnen verdunnen? Als ik de laatste foto bekijk lijkt het precies een serieuze pantserplaat t.o.v. de rest van de boot.

Heb er wat afgekregen met schuurstaafje,nu is het wel zo dat er aan beide zijden van het schild verticale steunen lopen.
De linkerzijde staat die iets meer naar binnen ,bij de rechterzijde staat die zowaar bijna aan de kant en schept zo ook wel het idee uit dit perpectief dat het schild dikker toonde.
Maar het mocht zondermeer iets dunner,hoop dat de volgende foto's meer duidelijkheid scheppen en het op deze dikte aanneembaar is..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Ik heb geen vergelijkingsfoto's gezien met het echte pantser, maar dit ziet er op het gevoel perfect uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan