Hoofdsponsor

1/144 U-boot VII C/41 "Atlantic version" 1/144[wip]

Deze ga ik volgen Yves. Ge gaat er wel u werk aan hebben. Heb de indruk dat schepen wat langere projecten zijn dan vliegtuigen.
 
@Capri: Dat hangt ervan af welke toegevoegd waarde je er aan geeft..

En zo zijn we dan toch al in den helft geraakt,één zijde is reeds uitgesneden.
De zeer kleine goten heb ik zo gelaten omdat dit de moeite niet loont naargelang het effect ervan.

attachment.jpg

attachment.jpg
Op deze foto zie je bijna niet dat de kleine ronden gootjes zijn uitgeboord.

attachment.jpg

attachment.jpg

Op naar de andere helft...:wacko::O

Grtz yves,
 
Amaai Yveke das nogal een jobke
Als ik u een tip mag geven Bij Action hebben ze een dremeltje 9,5€ goed voor onze hobby
Marc
 
Amaai Yveke das nogal een jobke
Als ik u een tip mag geven Bij Action hebben ze een dremeltje 9,5€ goed voor onze hobby
Marc

Merci veur den tip makker,dan zal ik eens gaan piepen morgen!!

Grtz yves,
 
Is een best werkje Yves om als de gaten open te maken.
 
werkje van geduld, maar het ziet er prachtig uit.
 
Heb ooit in Antwerpen het geluk gehad om een duikboot te bezoeken en vond het een doodskist.
Je moet ballen aan je lijf hebben om daar in te leven en werken.
Mooi werk Yves.
 
@Ron: Dat is het inderdaad Ron..
@marc w: Dank je wel Marc..
@Pascal: Mercikes maat,denk dat da inderdaad nie normaal moet geweest zijn om daar in te leven en dan nog met de gedachte dat het je doodskist kan worden..

Grtz yves,
 
Gigantische klus dat open boren, ferme job
 
Wa een jobke hehe. Ma is wel direct een ander zicht e.
 
@Aris : Dank je,a er kruipt wat werk in..
@Capri : Idd, maar ben toch blij dat ik eraan begonnen ben...geeft iets extra;

De torpedoschachten zijn uitgesneden,heb enkel aan weerszijden de bovenste genomen.
Als ik de onderste ook ga doen dan komt de rij kleine gootjes in gevaar af te breken..

attachment.jpg

attachment.jpg

Ga nu aan de binnekant in plasticcard de behuizing maken van de tordpedo's zoddat het uitgesneden gedeelte stevig vastzit..

Till next time...

Grtz yves,
 
Ben je nu niet bang dat hij zinkt met al die gaten erin :laugh:
 
ie komt dan toch ook gemakkelijker boven bij het lichten?

Mooi werk. maak je dan ook de inwendige structuur tussen de romphelften bij de open torpedobuizen?
 
Mooi werk. maak je dan ook de inwendige structuur tussen de romphelften bij de open torpedobuizen?

Bedankt Silenoz
Wat bedoel je daar juist mee?
Ben van plan om,een boven en onderplaatje te monteren en een plaatje met een gat in waar de torpedo uitkomt,zodanig dat je er inkijkt het volledig dicht is.

Grtz yves,
 
Deze heb ik ook op de kast staan, Yves, er is wel wat van te maken. Zeker als je er ook in begint te boren, ik heb het RUDD gehouden.
 
@Steven: idd,als het maar bij boren is bleef maar ne mens ontdekt altijd wel iets nieuw.. :$
Dankzij Silenoz zijn link hebben we weer wat bijgevonden...:O Waarvoor dank.. ;)

De volgende stap is het verkrijgen van ingedeukte panelen van de romp..
Met een mesje voorzichtig een beetje afgeschaaft,degrote stukken worden met de dremel gedaan vervolgens zachtjes opgeschuurd.
Met de panelen ben ik al klaar aan één zijde...

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Eerste maal dat ik iemand iets zie doen aan de panelen, goed bezig Yves.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan