Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw VASA 1/150 Revell Einddatum 01-06-2018

DEMPSEY

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
25 dec 2010
Berichten
358
Vandaag de start van mijn Back to Basic bouw. Een mooie groepsbouw voor mij omdat wat ik bouw sowieso "basic" is :)...

Ik weet niet of het mij zal lukken om dit in 4 weken af te krijgen maar ik ga in elk geval mijn best doen.

Vandaag zal ik beginnen met de onderdelen een badje te geven om te ontvetten en dan hopelijk een begin van de bouw van de eerste onderdelen. Ik heb in totaal gedurende deze 4 weken 10 vrije dagen... dus start dag 1 nu.

attachment.jpg attachment.jpg
 
Ziet er een mooie kid uit verder wens ik u heel veel succes met deze bouw...😉
 
succes met bouw in toch korte tijd .
 
Ann veel succes met deze dame, een pracht van een boot, heb haar ook liggen.
 
Wow , serieus jobke ziet er wel mooi uit
Suc6
Marc
 
zo te lezen floreert de scheepsbouw sinds kort opnieuw ,:32::32:
Veel succes met je bouw en zeker het volgen waard.
 
Dempsey, heel veel succes en ik ga deze ook volgen. Mooi schip! Leuk ook een verslag van jou te volgen!
 
Bedankt voor de aanmoedigingen!

Alvast de kanonnen en hun "onderstel" geschilderd en gelijmd, was best veel schilderwerk. Het plastic begint nu wel te vervormen... hoop dat de plaatsing nog lukt...

De romp een spuitbus laagje gegeven en ik denk er nu over om de beide rompdelen eerst te schilderen voor ze aan elkaar te bevestigen alhoewel ik niet weet of dit een goed idee is? Het schilderen zal met het penseel gebeuren, er is ook veel detail te schilderen...en dat detail schilderen lijkt me moeilijker als de rompdelen al aan elkaar zitten...weet het dus nog niet.

attachment.php


Op volgende foto is duidelijk te zien dat ik hier en daar het schilderwerk nog wat moet verbeteren, zal uiteindelijk wel allemaal verstopt zitten maar toch, het is al een mooie oefening voor de wel zichtbare onderdelen.

attachment.jpg
 
mooie start,
Indien de rompdelen zeer goed passen kan je ze afzonderlijk schilderen, is de passing maar zus en zo zal je toch moeten plamuren en schuren en dan is schilderen achteraf weer makkelijker volgens mij.
Maar dat heb je volgens mij al wel bekeken en halveling beslist :)
amuseer je in ieder geval met het vervolg.
 
Romp toch maar in elkaar gestoken, vrij goede pasvorm... maar zal problemen krijgen met schilderen van de decoraties nu...het is niet anders.
Alvast begonnen met het dek (moet nog extra laagje krijgen) en 2 laagjes op deel van de romp. Nu wachten tot vrijdag voor ik weer verder kan.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Begint al op te schieten Ann.
 
dit gaat behoorlijk snel en het ziet er netjes uit,
vgr Marc
 
Je kanonnen zitten er beter in op de foto, dan je verwacht had, denk ik. Heel mooi resultaat
 
Gaat hier goed voorruit.
 
Een totale verandering eens de delen aan elkaar hangen... :8
Ziet er wel mooi geschilderd uit.. ;)
 
Aan ambitie ontbreekt het je niet in elk geval, welkom in de groepsbouw en veel succes om deze op tijd af te krijgen. Mocht het onverhoopt niet lukken, dan ben je straks toch al een aardig eindje gevorderd en kun je het model op je eigen tempo afbouwen. Maar tot nu toe ziet het er goed uit!

Je hebt trouwens tot 1 juni de tijd om het project af te ronden, in plaats van 31 mei. Misschien wil een admin dat even aanpassen in de titel.

Ik heb het bouwverslag toegevoegd aan de startlijst.
 
Mooi project, goed begonnen ook. Houtkleur ziet er goed uit
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan