Hoofdsponsor

1/24 Dodge Challenger RT 2010 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Modestforest

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
1.065
Beste medebouwers,

Onlangs was ik op Ebay aan het neuzellen en ik kwam een kitje tegen voor een spotprijsje , direct een bieding gedaan en wat bleek: ik was de winnaar van het ding , vol verwachting wachtte ik op de postbode want op het www vond ik maar weinig terug over deze kit. Het wonder geschiedde en ik kreeg deze doos toegestuurd :

attachment.jpg

Rap doosje opengemaakt ,en dit zat er in ( t'is nie veel )

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog een bouwplan van exact één blaadje papier :

attachment.jpg

attachment.jpg

Snel aan het bouwen geslagen en na exact 24 min bouwtijd en zonder lijm (hier en daar wat kneedgum en tape op strategische plaatsen ) had ik een volledig model gebouwd (als da nie rap is...... :) )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu had ik nog wat verfjes staan die ik in Jabbeke had gekocht op de beurs , en ik ga wat proberen , hij wordt niet blauw zoals op de doos maar....

Dat zien jullie in het vervolg :) weet nog niet wanneer want zit midden in een verbouwing thuis

Grts Anthony
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou zeker kunnen , hoop dat de raampartij bij de mijne wel past. De mijne wordt toch iets lichter van kleur.

Grts Anthony.
 
Ik wou zeggen veel bouwplezier, maar hij is al af... :D
 
Perfect voorbeeld van een 'naked kit'
 
Wow Anthony mooie wagen , maar nu vraag ik me af als de motorkap los licht waarom ze er geen motor in leggen raar die gasten ginder
Marc
 
Mooie kit,wel jammer dat er geen motor bijgeleverd is.Maar toch veel succes gewenst.
Marc S
 
Beste medebouwers : Modest is back !!! Na zes maanden hard labeur is de verbouwing van ons huis voor het grootse gedeelte afgerond. 21m2 bijgebouwd een nieuwe keuken en de volledige gelijkvloers zijn vernieuwd. Ik heb nog wel wat doe het zelf werk maar ik had zin om weer verder te doen met de Dodge. De body heeft een laag primer gehad en vier lagen verf.

attachment.jpg

Ik heb Jagermeister orange gebruikt van ZP. Zo zag het er uit na een laag

attachment.jpg

Laag twee

attachment.jpg

Een derde laagje

attachment.jpg

En tenslotte een vierde laagje, ik moet toegeven dat meer dunne laagjes aanbrengen veel beter werkt dan een of twee dikkere lagen spuiten. Ondertussen heb ik ook de velgen die een kitscherige chroom afwerking hadden in het bleekwater heb gegooid en opnieuw geprimed en gespoten heb. Morgen ga ik daar foto’s van posten als alles volgens plan loopt. Waarschijnlijk ook foto’s dan van de clear laag. Ik kan jullie zeggen dat ik dit gemist heb, het doet echt deugd om weer met de AB en de lijmpot aan de slag te gaan.

That’s it for now. Grrreeettttzzzz Modest.
 
Hey Modest geweldig , opletten eerst uw decals op een laagje vernis en daar uw blanke lak over
Eindelijk een autobouwer terug in actie , tof machien eentje van mijn favorieten van muscle cars
Marc
 
Geweldige wagen alsook een geweldige kleur.Ben benieuwd naar de verdere werken.
Marc S
 
strak in de lak heb ik de indruk
 
Merci voor de complimenten heren ! Gisteren tussen de bedrijven door nog wat verdergegaan. Ik had de body en de motorkap in de clear gezet. De auto moet twee kleuren krijgen en de decals uit de kit ( die lelijke strepen op de zijkant ) ga ik niet gebruiken. Nu was ik van plan om de motorkap te spuiten met zwarte vlakken naar analogie met een foto die ik op het net had gevonden zes maand geleden toen ik aan deze kit begon. Ik was dus terug op zoek gegaan naar die foto om de verhoudingen nog eens te checken , tuurlijk was die foto niet meer te vinden. Maar ik vond een gelijkaardig model met detail foto’s en wat bleek ..... de zwarte vlakken zijn helemaal geen verf maar Carbon vlakken, Geen paniek ik heb hier nog een heel decalvel met Carbon liggen die eigenlijk voor een ander projectje bedoeld was ,dus aan de slag met decals en de motorkap.

Eerst de motorkap die al in de clear stond ( beetje geschuurd en gepolijst ) er bij genomen

attachment.jpg

Dan afgeplakt met schilderstape ( heb dat in overvloed met de verbouwing 😄)

attachment.jpg

Vervolgens met een stylo de lijnen afgetekend waar de Carbon moet komen.

attachment.jpg

Dan de plakband overgezet oo het decalvel en uitgeknipt met de schaar , heb wel rekening gehouden met het motief van de Carbon om een visgraatmotief te bekomen.

attachment.jpg

Dan de decals aangebracht , ik gebruik voor het eerst een andere techniek voor het aanbrengen van decals , ik week ze in water met een beetje Dreft in en met een penseel breng ik dit mengsel ook aan op het model , de spanning is zodoende van het water en dan krijg je een egaal laagje water die overal even dik is. Dan de decal er op en met een wattenstaafje wat aandrukken en een decalsoftener aangebracht. Vervolgens met een haardroger drooggeblazen en opnieuw twee lagen clear aangebracht. En ziehier het resultaat :

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik vind het niet slecht , maar jullie mogen oordelen. Hoop deze week de body en velgen af te werken. Die staan nu in de clear en er is nog wat polijstwerk aan maar dat is voor later deze week. Eerst laten uitharden 😄

Dat was het voor nu

Greeeeetzzzz Modest.
 
Looking great I like it, carbon Fibre suites the orange paint work ,
 
Vind het heel goed uitzien! De 2 rondingen aan de luchthappers mochten misschien iets ronder, maar had het zelf niet beter gekund hoor...
 
Beste bouwers,

Tussen het klussen door ( behangen schilderen muren effen zetten en nog duizend andere dingen 💩) toch wat tijd gevonden voor de hobby. Ik ging de wielen doen , en had ze in een metaalkleurtje gezet nadat de chroom er af was gehaald, echter het resultaat viel tegen ,veel te flets om bij het oranje van de auto te passen. Dan maar het hele zooitje in de remolie gegooid en een paar dagen laten weken om opnieuw te kunnen beginnen. Ondertussen dan verder gegaan en de body in de 2k clear van ZP gezet. Dit is de tweede keer dat ik deze gebruik en het resultaat is al een stuk beter vind ik. Maar oordeel zelf hier de foto’s :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Geen slecht resultaat ,al zeg ik het zelf, met het blote oog valt het zeer goed mee maar op de foto’s toch wat orange Peel te zien, niet zo erg want had dit verwacht. Ik heb in totaal 6 lagen clear gespoten, na iedere twee lagen laten drogen en dan opgeschuurd met 2000 tot 6000 korrel. De foto’s boven zijn genomen na twee lagen, vier lagen verder en na schuren en polieren ( veel minder dan de eerste keer is dit het resultaat :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Vandaag heb ik veel zitten afplakken en een en ander zitten spuiten want alleen oranje gaat van deze auto een sinaasappel maken, ook de velgen hebben hun kleurtje gekregen ,maar dat is voor de volgende update

That’s all for now , grreeeeetzzzzz Modest.
 
je hebt er knap werk van gemaakt
Marc
 
Volgens mij ziet dat er heel goed uit en ik hou wel van oranje wagens. Heb indertijd een Ford Taunus 1.6S gehad in signaaloranje kleur en heb nog altijd spijt dat ik hem moeten wegdoen heb, zou nu een pracht old/young timer zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan