Hoofdsponsor

1/24 Dodge Challenger RT 2010 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Prachtig resultaat dat je hier hebt neergezet.
Marc S
 
Ziet er bangelijk uit ben zeer nieuwsgierig naar het eindresultaat
 
Beste bouwers

Vooreerst bedankt voor de reacties !

Ondertussen is de auto afgewerkt. N ik moet toegeven dat het niet is geworden wat ik had verwacht. Ik heb in de laatste loodjes flink gesukkeld. Sommige zijn mijn fout in de laklaag maar andere liggen aan de kit. Het glaswerk was een ramp ( ik was gewaarschuwd zie hierboven :( ) detail van de kit is ondermaats maar ook de algehele pasvorm valt tegen. De decals zijn van lamentabele kwaliteit en op sommige plaatsen te groot of helemaal niet passend zoals in het geval van de badges Dit alles maakte dat ik het ding kotsbeu was en het bijna tegen de muur heb gekwakt , niet gedaan wegens de muur is pas herschilderd :)
Soit het is wat het is en ik denk niet dat ik er nog wat aan ga doen. Hier de eindfoto’s :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo , zeggen jullie maar wat je ervan vind, ondertussen ben ik begonnen aan een ander projectje, zie nieuw topic bij de otookes

Grts Modest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga niet zwaaien met oe's en ah's maar ik denk dat er veel bouwers toch blij zouden zijn met dit resultaat hoor.
OK, het is misschien niet jouw beste bouw of hetgeen wat je er van verwacht had maar hé, hoeveel perfecte modellen zijn er?
En je hebt doorgezet en afgewerkt! Ook een prestatie die veel moeilijker is dan de boel tegen de muur te kieperen.
 
Dat klopt hoor Erwin, alleen had ik er veel meer van verwacht , het feit dat ik tussendoor ook nog live in een verbouwing van het huis heb gezeten heeft er ook niet goed aan gedaan. Ik ben ook teleurgesteld in de kit zelf , ik heb er nog eentje in de stash van hetzelfde merk, hopelijk is die iets beter, want alles wat ik koop ga ik ook ( hopelijk :) ) bouwen.
Grts Modest.
 
Het model staat toch flink te blinken, iets wat mij tot op heden nog niet gelukt is met een civiel voertuig.
Als militaire bouwer is dit nu ook niet wat ik hoofdzakelijk op de tafel heb liggen :nowink:
Ik zou al één van die bouwers zijn die Erwin aanhaalt ;)

Aan de andere kant is het toch een leerschool geweest hé?
 
Klopt hoor Beyond weer een beetje bijgeleerd maar verwachting en resultaat liggen ver uiteen, ik heb al betere resultaten behaald , mijn eerste Kever op dit forum bijvoorbeeld.

Grts Modest.
 
Ik maak ook niet telkens een even mooi model als diegene waar ik het meest tevreden over ben -nono-
Integendeel... meer "mindere" modellen dan welke waar ik trots op ben :8
Men bouwt ook niet altijd met evenveel inspiratie en/of motivatie aan een model (soms bouw ik enkel voor het zen-moment, gewoon bouwen & genieten...)
Het eindresultaat is dan ook iets minder belangrijk als wanneer ik bouw met inspiratie...
 
Zolang je er van leert ben je goed bezig. En je hebt de kit, ondanks de tegenslagen & problemen, toch afgewerkt. Dat zijn 2 erg belangrijke factoren. Zonder deze 2 zaken te willen 'ondergaan' kom je nergens, en zit je na verloop van tijd met een hoop half afgewerkte kits ergens in dozen opgeborgen.
Vergeet niet dat ervaring het resultaat is van het maken van fouten. Ik vind trouwens het al bij al nog een aardig resultaat.

Groeten
Dirk
 
Dat krijg ik toch niet klaar hoor knap.
 
Ziet er ondanks alles toch niet zo slecht uit. ergens mis ik nog een wasje of een ander kleurtje rond de deurklinken..
 
Wel beste als autofreak ben ik mooi verrast ziet er toch best goed uit , als dit een mindere is zou ik uw top model wel eens willen zien , nee nee dit heb je mooi gedaan
Marc
 
Met dit resultaat zou ik ook al tevreden zijn.
Marc S
 
Mannen, bedankt voor de complimenten maar voor mij is het niet goed, kieren aan de ruiten zijn voor mij not done de kit mist ook detail , en er zitten wat lakfouten in de wielkasten. Nee nee het moet beter, ben al weer bezig met iets anders 👍🏻

Grts Modest.
 
Mannen, bedankt voor de complimenten maar voor mij is het niet goed, kieren aan de ruiten zijn voor mij not done de kit mist ook detail , en er zitten wat lakfouten in de wielkasten. Nee nee het moet beter, ben al weer bezig met iets anders 

Ik vind dit een intrigerende reactie Modest. Je bent vanaf de eerste foto van het eindresultaat tot na alle reacties streng voor jezelf en licht ontevreden over het resultaat.

Dit betekent dat je ziet waar de fouten zitten, dat je beseft dát het ook daadwerkelijk beter kan en dat je vooruit wilt. De forumleden die je onverdeeld complimenteren bedoelen het goed, maar faciliteren daarmee op zichzelf geen steun voor die wens tot verbetering. Dat is het nadeel van alleen maar oehs en aahs te ontvangen en te geven, terwijl overigens het voordeel daarvan evident is: motiveren tot doorgaan. Het is een hobby waarin menigeen afhaakt en dan is het fijn om mensen te hebben die je peptalk geven. Persoonlijk vind ik dat de balans op dit forum daarin te ver is doorgeschoten naar dit laatste en dat opbouwende kritiek met het oog op kwaliteitsbevordering eerder zeldzaam is. En dan krijg je bovendien dat áls er al eens kritiek wordt gegeven, die extra hard aankomt en de bekritiseerde zich snel zal verschuilen achter oneigenlijke argumenten zoals dat 'foto's alles uitvergroten'. Alleen als je het model groter fotografeert dan het is, vergroot een foto -vanzelfsprekend- ook de oneffenheid uit. In de andere gevallen ligt de fout niet bij de foto, maar bij de perceptie van die foto (meestal door de bouwer). We noemen dit in net Nederlands struisvogelpolitiek.

Van dit laatste heb jij duidelijk geen last.

Wat je resultaat betreft, kan ik mij naadloos aansluiten bij wat Leysend hierover opmerkte, bovenaan deze pagina. Het model is zeker niet slecht, althans zoals te zien op de foto's. Enkele naden hadden wat meer uniform kunnen worden weergegeven. Anderzijds, zie ik dat de motorkap er nagenoeg helemaal mooi opligt. Vaak rust de kap op de motor en moet er wat plastic worden weggeschuurd. Dryfitten tot je een ons weegt, is hier het devies. Bij jouw model had er nog een klein beetje kunnen worden bijgeschuurd aan de onderkant van de motorkap, lijkt het.

De voorruit lijkt wat verzonken te zitten, waarschijnlijk dat je dat bedoelt met pasprobleem. Dit is inderdaad een kwestie die te wijten is aan de kitconstructie en waar je zonder uitgebreide ingreep niet veel aan kunt doen. Die uitgebreide ingreep, is een ruitje vacuformen. Dat kan wel, maar dan moet je daar weer van alles voor kopen en regelen. Zie hier voor een filmpje dat ik van het vacuformproces heb gemaakt. In jouw geval zou je gewoon de kit-ruit kunnen gebruiken, die goed ondersteunen met blu-tack of soortgelijks en dan het nieuwe ruitje daaroverheen vormen. Dan wordt het waarschijnlijk net groot genoeg om te passen. Maar dit is misschien voor een volgende keer. Wel vind ik de ruit een beetje vettig overkomen, dat is in dat geval een kwestie van schoonmaken (iets dat vaker wordt vergeten).

Verder lijkt alles op de foto goed uitgelijnd en recht te zitten. Ik moet je complimenteren met de laklaag, of wat ik ervan zie. In elk geval grote delen ervan lijken er strak op te zitten.

Kun je eens toelichten waar je nog meer minder tevreden over bent? Op de foto's afgaande, lijkt het me toch een best geslaagd model te zijn! Ik kan de positieve reacties dan ook ergens wel begrijpen in het geval van jouw model.
 
Het kan 2 richtingen uitgaan met deze manier van werken. Ofwel verbeter je jezelf ofwel geef je er de brui aan omdat het nooit goed genoeg is. Als ik persoonlijk zo'n werk zou kunnen neerzetten spring ik metershoog van blijdschap maar het lukt met niet. Jij vind het helemaal niet goed genoeg en ik hoop dat je sterk genoeg bent om het te gebruiken te verbeteren.

Wat ik wel jammer vind is dat je in mijn ogen de mensen die je complimenteren minder vind. Velen vinden je werk prachtig maar jij zegt dat het nergens op lijkt en dat het beter moet. Wat zegt dat dan over de mensen die reageren of zegt het iets over jou?
 
Wat ik wel jammer vind is dat je in mijn ogen de mensen die je complimenteren minder vind.

Dat zegt hij helemaal niet. Modest zegt slechts dat het door hem bereikte resultaat voor hem niet goed genoeg is. Hij bedankt toch netjes de mensen die hem van complimenten voorzien?

Velen vinden je werk prachtig maar jij zegt dat het nergens op lijkt en dat het beter moet. Wat zegt dat dan over de mensen die reageren of zegt het iets over jou?

Dit lijkt me een nogal suggestieve vraag, alsof het verkeerd is om kritisch te zijn op je eigen werk, zelfs al krijg je er complimenten voor.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan