Hoofdsponsor

1/24 Dodge Challenger RT 2010 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Mooi resultaat. Idd niet de beste kit.
 
Maar mannen toch , zo een discussie over een kitje die eigenlijk niet zo’n zalig bouwdoosje is als vb de Golf GTI van Revell. Ik had het ding gewonnen bij een veiling op Evil Bay , en aan de prijs die ik betaalde had ik moeten weten dat het geen toppertje zou worden. De problemen zijn eigenlijk een beetje alles aan de kit. De pasvorm is niet optimaal, dat kun je zien aan vb de bumpers, de kieren zijn veel te groot, het interieur is zeer ongedetailleerd zo zit er vb zelfs geen achteruitkijkspiegel bij ,de stoelen zijn van een soort rubber die moeilijk te schilderen is. Een ander heikel punt zijn de decals , ze zijn van zeer lage kwaliteit , dik ,te groot en meestal niet op maat. De ronde klokken voor het dashboard zijn te groot en passen niet in de rondjes van de kit. De clearparts voor de lichten passen niet goed en dansen rond in de voorziene ruimte. Het enige wat ik aanvaardbaar vond was de body, weinig gietlijnen en panellines zijn diep genoeg. De ramen waren één plastic stuk waar alle ramen aan vasthangen, je moet het hele ding aan het plafond hangen en dan zou alles op zijn plaats zitten.... echter de enige die op zijn plaats zat was de achterruit de kleine zijruitjes vertonen kieren en de voorruit zit dan helemaal scheef, dan maar de boel uiteen gehaald en wat geïmproviseerd echter perfect zou het nooit worden er is aan de binnenkant nergens steun waar je ding kan doen op rusten. Enz enz....
Echter niet alles ligt aan de kit , oranje is niet de makkelijkste kleur om te spuiten, ik had daar voorzorgen moeten nemen en misschien eerst een laagje alu moeten spuiten, echter ik heb zeer veel lagen moeten spuiten en heb iets ontdekt , je moet Nl alle delen die oranje moeten zijn in dezelfde spuitbeurt doen ,anders heb je kleurverschil , wanneer je bij het polijsten en schuren van de laklaag dan nog door de verf gaat(wielkasten ) dan weet je hoe laat het is en begin je te corrigeren maar perfect wordt het nooit meer.
In het zwarte gedeelte van de achterbumper zit wat stof , echter ik heb dat maar gezien toen de maskeertape er al af was.
De velgen zijn goed gelukt echter door het gebrek aan echt detail lijkt het alsof er geen bouten zijn die het wiel vasthouden enz enz.......

Alle bouwers die het wel een mooi resultaat vinden , ik ben echt blij met jullie post en waardeer ten zeerste jullie inbreng , en ik wil ten zeerste benadrukken dat als ik ontevreden ben over mijn eigen werk ik daar NIETS mee wil zeggen over jullie werk of kunnen. Ik heb hier een paar keer gelezen ik zou blij zijn met dit resultaat of iets dergelijks. Wat ik jullie laat zien op de foto’s kan iedereen die aan modelbouw doet. Ik heb gewoon de basistechnieken gebruikt die ik op dit forum heb geleerd, aangevuld met wat ik op YT zie en wat improvisatie. Een automodel doen blinken is niet moeilijk je spuit verf en clear en steekt er dan een namiddagje schuren en polijsten bij en het ding zal blinken een zeer interessante handleiding hierover staat op de website van ASA Almere

Dat ik de lat voor mezelf hoog leg ligt in mijn karakter, mij is altijd geleerd : doe iets goed of doe het niet ! Zoals geweten ben ik fan van een Nederlandse YT ber , ik heb de man al ontmoet en had een goed gesprek met hem, één ding zal ik altijd onthouden : hij vertelde mij dat ook hij niet altijd even tevreden is over zijn resultaat en al een twintigtal modellen in de vuilbak kieperde wegens mislukt of niet goed genoeg. En ja zo ben ik ook een beetje en al weet ik dat ik dergelijk niveau waarschijnlijk nooit zal halen probeer ik toch om mij aan dergelijke projectjes te spiegelen (stom hè ?! )

Dus voor de goede orde , nogmaals bedankt aan iedereen die reageerde zowel positief als kritisch en ik hoop jullie allemaal tegen te komen met hopen tips en of opmerkingen in mijn Mercedes DTM topic op dit forum.


Grts Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan