Hoofdsponsor

1/35 Germans or a treasure? What will we find first....[wip]

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.676
Duitsers of een schat, wat zullen we eerst tegenkomen...,:laugh: is een nieuwe dio waar ik zojuist aan begonnen ben.
Ik speelde al een ruime tijd om nog eens met iets in de hoogte te werken, een berg was zo voor de hand liggend. Dus waarom dan eens niet iets onder de grond?

Ik begon met een plaatje isolatieschuim, 51 cm lang. De hoogte is nog niet bepaald gezien er ook een stukje boven de grond te zien zal zijn.
De diepte wordt 24 cm.

attachment.jpg

Vervolgens alles uitgetekend volgens plan...

attachment.jpg

En om jullie de ware grootte te laten inschatten, met een figuurtje..

attachment.jpg

Daarna met een multi-tool en een breekmes de gangen uitgegraven. Voor wat diepte te krijgen heb ik ook een dubbele wand geplaatst bij de in en uitgangen van gangen, zo krijg je de illusie dat de gangen nog dieper en verder lopen.

attachment.jpg

Nu alles besmeuren met Polifilla....

Grtz Bart.
 
raar , maar leuk om te volgen , ben 1 en al nieuwsgierigheid
Suc6
Marc
 
Is weer eens iets totaal anders :)
 
Ok laat maar komen en ben van de partij om dit de volgen.
 
Heel leuk idee ik ga mee volgen, heel veel succes
 
Een diepgaand idee.
Ik sluit aan bij de geintereseerden.
 
speciaal...
ga ik zeker blijven volgen
 
Onlangs had ik zoiets zien passeren in een kleinere schaal.
Zie hier de link
 
Naar dit verloop ben ik ook nieuwsgierig..veel succes!!

Grtz yves,
 
Na het filmpje van Beyond te bekijken vond ik alles iets te rechtlijnig, dat was nu net wat ik niet wou. Dus de koe bij de horens gevat en opnieuw begonnen.
Ditmaal een meer grotachtige structuur genomen, ook al de eerste werken aan het bovengrondse gedeelte zijn al achter de rug.

Het totaal plaatje

attachment.jpg

Het bovengrondse gedeelte

attachment.jpg

het ondergrondse gedeelte

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover de werken voor vandaag.

Grtz Bart.
 
Ziet er in mijn ogen al veel realistischer uit :)
Blij dat mijn inbreng van het filmpje een inspiratie is geweest ;)

Ga je er ook lichtjes in monteren?
Anders hou je daar nu best al rekening mee denk ik?
 
Sta mij toe hier mijn bemerkingen bij te hebben.
Als dit gangenstelsel van natuurlijke oorsprong is, dan kan dit redelijk realistisch zijn op de bijna constante golving van het plafond in de gangen na want daar zit een onnatuurlijk ogende "golfslag" in.
Gangen veroorzaakt door eroderend water dat duizenden jaren tijd gehad heeft om uit te slijten zullen ook gladder zijn.

Als dit echter een door de mens gegraven stelsel is dan zal de mens er steeds voor zorgen dat de ondergrond zo vlak mogelijk is om de afvoer van het uitgegraven materiaal gemakkelijker te maken. Zeg zelf of je liever op een plat vlak loopt of over geaccidenteerd terrein en dan spreken we nog niet over het gebruik van wagentjes die altijd een vlak terrein vereisen.

Ik heb het filmpje ook bekeken en was verwonderd van de voorbereiding dat die man moet gedaan hebben alvorens zijn bouw te starten. Overduidelijk dat hij goed gesponserd werd bij de bouw want allemaal nieuw materiaal maar zijn idee en uitvoering is fantastisch.
Uit je reactie door te herbeginnen heb ik de indruk dat je niet wil doorgaan voor een copy-cat maar daar heb ik geen probleem mee, we zijn allemaal veel meer copy-cats dan we zelf menen als we een diorama of een voertuig bouwen.

Tot slot nog even vermelden dat ik de bovengrondse structuur van je dio heel goed vind, het heeft zo iets tussen een natuurlijke rotsformatie en een oude tempel en dat maakt het ietwat geheimzinnig.
 
Inderdaad Beyond, je filmpje heeft me zeker aan het denken gezet. De lichtjes komen er in, ben nog aan het uit zoeken welke stijl van kappje in zal gebruiken.

Erwin het is ook de bedoeling dat het een natuurlijke gevormde grot is, daarom ben ik ook van idee veranderd. Ik wilde namelijk niet alles zo gemeten en recht hebben maar een beetje meer grillig.
Die vermelding van die oude tempel heeft me wel aan het denken gezet.

Grtz Bart.
 
Benieuwd naar waar dit gaat.
 
Vandaag de rots in de plaaster gezet, dit werd gedaan met een zeer dunne plaastermengsel en een borstel. Hierdoor kon ik het relief van de rots mooi gehouden.

attachment.jpg

Verder hek ik ook de eerste basislaag gegeven van de groten zelf, dit met German Grey om een mooi donker grijs te bekomen om dan laten met verschillende grijs tinten en aarde kleuren te gaan bewerken.

attachment.jpg

Moeilijkste waren de dieper gelegen delen..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu alles laten uitdrogen en dan verder met de schilderwerken.

Grtz Bart.
 
Grappig eigenlijk, maar nu ik dit zo geschilderd zie moet ik automatisch aan oude horror films denken uit de jaren '50 - '60 toen er veel films gemaakt werden met gigantische mieren en dergelijke.
Beetje Sci-Fi toer op, misschien een idee? Een grote made diep vanonder of een kop van een mier die uit 1 van de gangen komt kijken. Kan je nog met wat fluo voelsprieten werken.
Jaja, ik weet het, een sick mind is ook niet alles... :O :( :nowink:
 
Waar bevinden deze grotten zich ergens in europa ?
 
Ergens in Frankrijk, daar zijn redelijk wat grotten.

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan