Hoofdsponsor

1/75 La Reale De France (1/75)[wip].

Als het opgelost raakt gaat het nog maar anders is het eigenlijk een schande van heller al denk ik niet dat dit een bewuste daad was hunnentwege.
geluk in deze en hoop dat het recht gezet word.
 
Yes, is vandaag binnen gekomen de onderdelen, vorige week heb ik ze gemaild en is toch vlug gegaan, toch een goede service van heller.;)
 
Dat is goed nieuws , nu hoef je je niet meer in te houden.
Succes met het vervolg.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
 
Dat is inderdaad snel en netjes geregeld Bart.

Fred
 
Inderdaad heb je geluk dat Heller dit mooi heeft opgelost.
Ik heb vroeger ook wel eens een Heller kit gebouwd en de ervaringen waren toch vaak verdeeld.
Moeilijkheden met pasvorm, gebogen onderdelen enz... Dat gezegd zijnde was de aanschafprijs van Heller nooit echt duur dus...

Maar ik zie dat dan steeds als een uitdaging om de scheve zaken terug recht te trekken.

Succes met deze.

Dirk
 
Met 1 stuk van het dek bezig geweest.

Verflagen er op.

attachment.jpg

attachment.jpg

Shade er over gedaan, ik vind dat het een mooi efect heeft, wou het in de eerste instantie nog met de zelfde kleur drybrushen maar lijkt me niet nodig dacht ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bart, de breewnaden zouden misschien wat donkerder mogen ( is immers in teer gedrenkt doek ) maar verder prima.
Het dek werd immers dagelijks met zout water geschuurd.
 
Bedankt voor de tip Marc, nu de vraag, ik wil met het spul op de foto dat doen, hoe werkt dat spul?

attachment.jpg
 
Bart, ik heb nog nooit met dit product gewerkt maar ik zie dat het een wash is en denk dus dat je dezelfde werkwijze als bij andere washes kan toepassen.
In het geval van de Réale zou ik mij beperken tot de voegen tussen de planken (breeuwnaden?).

Zou het aanbrengen d.m.v. een borstel met fijne tip in de voeg zelf. Als de wash goed vloeibaar is zou je het zelf zijn weg kunnen laten zoeken middels capillaire werking. Je houd het stuk bijna rechtop en brengt de tip van je borstel in aanraking met de bovenzijde van de naad. Door de zwaartekracht zal dan de vloeistof zelf zijn weg naar beneden zoeken in de naad. Herhalen waar nodig.
Als ik met een wash werk heb ik steeds een oorstokje bij de hand om enig teveel direct weg te nemen. Als je hierdoor een beetje op de plank zelf terecht komt is dat geen probleem, geeft een wat verweerd uitzicht.

Hoop dat dit wat kan helpen.
 
Hoi Erwin, bedankt voor de uitleg, ga het proberen.
 
Bedankt Pascal.

Omdat ik ook bij houtbouw het breeuwen van de fineerlatjes met een potlood doe, heb ik dit ook bij 1 stuk dek van dit schip gedaan om het uit te proberen en met een laagje shade er over gedaan, ben zelf dik tevreden over het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Machtig gedaan Bart ge zijt goed op dreef
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan