Hoofdsponsor

1/9 Sd Kfz 2 Kleines Kettenkrad [wip]

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Hallo iedereen,

Weekje verlof deze week dus heb ik een beetje tijd om wat te modelbouwen.

Deze keer een duits voertuig op schaal 1/9 nl. de Kettenkrad.

Is ook alweer uit nostalgie dat ik deze doos uit mijn stack heb gehaald. Ik heb deze doos nl. al eens gemaakt in de jaren 70. Was toen uitgebracht door Esci en nu gereleased door Dragon. Heb zowaar nog een foto gevonden van mijn bouwwerk destijds.

Zie foto

attachment.jpg

Toen mijn zoon klein was heeft hij er eens mee zitten spelen. Resultaat : compleet verwoest :02:.Heb dan alles maar weggegooid. En daarom heb ik die doos van hem verleden jaar als verjaardagscadeau gekregen.

De boxart en de sprews.

attachment.jpg

attachment.jpg




attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Veel flash aan de sprews maar voor de rest redelijk goed gedetailleerd voor een kit uit de jaren 70. Hoop dat alles goed past.

Ben nog niet helemaal zeker of ik het figuurtje ga gebruiken. Hangt af van mijn schilderscapaciteiten.

Tot later :wavey::wave::23:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke schaal en een voor mij veel interessanter onderwerp dan de tank die je hiervóór maakte (met overigens hier dan nog even complimenten voor het behaalde eindresultaat). En een ferme schaal.

Een Kettenkrad vind ik een leuk voertuigje. Als je op zoek bent naar een referentiefoto van iets, laat maar weten dan kijk ik even in het walkaround-boek dat ik heb.
 
Heb dit altijd iets raars gevonden een motor met rupsen
En in feite vind ik het wel knap om te zien en Jeanke ik wens u suc6 met deze bouw ik volg stilletjes mee omdat ik van militair niet al te veel ken maar kan er wel van genieten
 
veel plezier met deze. Heb het altijd een leuk voertuig gevonden :D
 
Zal hier zeker volgen want heb zo nog enkele 1/35 en 1/72 exemplaren liggen.
Dacht dat de motor dezelfde als in een Opel Olympia was.

Was wel onderhevig aan omkantelen, zeker als een bocht te snel genomen werd. De chauffeur kwam er dan meestal onder te liggen en, doordat er geen beveiliging was zoals roll bars en zijn benen vast zaten, eindigde dit meestal met een gebroken rug.
 
Heb deze al eens 1/72 gemaakt en heb hem nog liggen van Dragon schaal 1/6. Succes en een leuk eigenaardig voertuig.
 
Veel succes met deze bouw.. Heb deze op 1/48 liggen als iemand interesse heeft breng ik hem mee naar de ledendag..

Grtz yves,
 
Mooi om die eens op 1/9 te zien. Ik ga voor iets kleiner.
 
Hallo Roy.

Kan redelijk veel foto's vinden over de Kettenkrad op Internet maar als je ergens een kleurenfoto hebt van de motor mag je mij die graag doorzenden want ik heb niet het minste idee in welke kleur ik die moet schilderen. Zal waarschijnlijk iets van een gun metal kleur krijgen met de kabels in het zwart maar wil toch zekerheid.

Dan nog een vraagje. In de kit zit de batterij meegeleverd en die is reeds ineengestoken maar zou begot niet weten waar die zich inpast in het geheel. Staat niet in de handleiding waar het moet geplaatst worden.

@Yves, je mag hem altijd meebrengen naar de ledendag. Of ik kom hangt af hoe ik de zaterdag doorsta want we gaan naar Werchter Bouitique.
 
Ik stuur je zo per PM negen foto's toe van bladzijden uit het walkaround-boek.

De accu bevond zich in de ruimte rechts achter de bestuurder. Op een van de foto's wordt dat wel duidelijk.
 
@Yves, je mag hem altijd meebrengen naar de ledendag. Of ik kom hangt af hoe ik de zaterdag doorsta want we gaan naar Werchter Bouitique.

Ok Jeanke,breng hem zowiezo mee...

Grtz yves,
 
Heel veel succes, ik volg mee
 
Heb die vast gehad en getwijfeld vandaar grote interesse naar bouw ervan.
 
Bouw vordert vlot. Alles past redelijk goed. Alleen een paar kieren aan de onderkant met putty opgevuld en opgeschuurd.

Het is nog niet veel maar hier de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende :23::wavey::wave:
 
Hallo,

De werken van vandaag en gisteren. De motor steekt ineen, het zadel met toebehoren ook en ook nog een deel van de achterkant.

De-foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zadel staat een beetje scheef maar is alleen maar een dry fit.
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende. :23::wavey::wave:
 
Dat begint al voorspoedig.

Misschien kun je het luchtfiltertje nog wat opvullen en mooi rond schuren. Op wat gietnaadjes na hier en daar (die wellicht nog tot de planning behoorden), ziet het er al erg aantrekkelijk uit. Veel detail aan zo'n 1/8-model, zelfs al is het niet het jongste.

Veel plezier met het vervolg.
 
Zelfde opmerking als Roy, las- en gietnaden niet vergeten hé Jeanke.
 
Nee, Nee Erwin en Roy. Lasnaden zijn intussen al aangepakt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan