Hoofdsponsor

1/9 Sd Kfz 2 Kleines Kettenkrad [wip]

Hallo Jelle. Details op deze schaal zijn redelijk goed (niet te klein want mijn ogen zij niet meer zo goed).
 
Weer een top modelleke knap ding moet ik zeggen
Ik ga nu eens iets stom vragen : wat nut had dit voertuig , ik begrijp wel dat het een rupsvoertuig was en voor ruw terrein ontwikkeld was maar snel zal het zeker niet zijn maar versta me niet verkeerd hoor het zal zijn nut wel bewezen hebben maar ik blijf het een grappig voertuig vinden
Knappe bouw
 
Jean, ziet er goed uit.
Blij dat je de draad terug opneemt. (y)
 
@ Coachke: Even benadrukken dat deze machines ook niet zonder gevaar waren. Bij gebruik op hellingen of in scherpe bochten konden deze snel omslaan en dat leidde tot heel veel (dodelijke) ongevallen met de bestuurders want die konden nooit vlug genoeg wegspringen uit het voertuig. Als dat kantelde leidde dit dus tot breuk van ribben in het goedkoopste geval maar meer tot breuk van de ruggengraat.
Dit gezegd, moest je er nu zo één in je garage hebben staan, dan heb je meteen een goed pensioenfonds want deze Krads verkopen al vlug tussen de 60.000 en 100.000€ afhankelijk van hun staat.

Er zijn veel foto's bekend van US soldaten die deze Krads met veel plezier in dienst namen na de landing in Normandië. Dikwijls in gebruik bij MP's en ook te zien in de film "Saving Private Ryan".
 
Mooi geworden tot nu toe...

Je kan deze ook gebruiken voor je boodschappen als je er eentje hebt...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan