Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 ZBD-09 Snow Leopard [wip] - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 52 van 52

Discussie: ZBD-09 Snow Leopard [wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ik ben nog even bezig geweest met de achteruitkijkspiegels. Ik had ze eerst geprobeerd spiegelend te krijgen met de chromestift, maar dat werd net niet helemaal glad, het zijn ook grote spiegels om op te vullen. Daarom nam ik er maar wat Earth Metal overschotjes bij, die zijn altijd spiegelend gepolijst.

Ik haalde er stukjes af die ongeveer de zelfde grootte hadden en vijlde dat bij. Dat spul is wel bikkelhard.

De originele stukken plastic moesten er dan wel uit en de randjes moesten bijgeschuurd worden tot de nieuwe spiegels er net in pasten. Die moesten ook een beetje bol geplooid worden.

Het verschil is wel de moeite waard, in deze spiegels kan je de camo gereflecteerd zien.

De bemanning is intussen afgelakt en heeft definitief post gevat in de ZBD.

Voor de twee luiken van de koepel had ik de kleur van de binnenkant niet. Ik zag die wel bij de variant van de ZBD met het kanon. Ik heb dan maar zandkleur gekozen.

Standaard

Steven dit heb je weer op zijn Steven's opgelost he
    Knap
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dankuwel voor uw coaching, Marc. De eindfoto's worden nog even uitgesteld want ik wil eerst een naambordje fabriceren. Het wordt weer iets buitenissigs.

Ik heb twee Chinese draken in rode jaspis gekocht, die ik op een traditioneel dak wil plaatsen met er tussen het naambord. Dat kan nog van uitzicht veranderen, ik heb geprobeerd hangende panelen te tonen maar er zijn te weinig karakters per paneel. Het dak kan ik in klei boetseren of uit Evergreen buizen maken. Het bord zal de rand van het kader raken en iets schuin opgesteld worden zodat het makkelijker te lezen is van boven af.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ik dacht dat het mogelijk was om aan dakpannen te geraken bij Artobi en er lag inderdaad een setje van Juweela.

Er stonden twee soorten pannen op de doos maar je krijgt zeven keer dezelfde sprue. Als je goed kijkt, zitten er in elk rechterbovenhoekje 2 nokpannen. Het materiaal is gewoon oranje styreen. De pannen hebben echter een Europese dubbel gebogen vorm. ik kon ze als onderpannen gebruiken.

Om er een traditioneel Chinees dak van te maken, had ik echter ook een andere vorm nodig.

(fotohttps://en.wikipedia.org/wiki/Chines...lazed_tile.jpg).

De buisvormige pannen moest ik dus uit Evergreen maken. Ik heb 7mm diameter gebruikt.

De buis werd afgesneden en dan werd er een helft uit gezaagd zodat er nog een bruggetje bleef staan. Dat zou de dakrand vormen.

Dit betekende een paar uur werk maar er was anders niet aan gepast materiaal te komen.

De uiteinden werden dichtgemaakt met rond afgesneden plaatjes. Daar werd nog een strip Evergreen in gekleefd om de wand dikker te laten lijken.

De nok is gemaakt van een Evergreenplaatje. De draken kunnen er al op staan maar ik ga ze iets schuin inplanten.

Standaard

Hi Steven mooi werk.
    Toch een kleine opmerking over de armen bij de groet van de 2 figuren tenzij men dit daar zo doet wat ik toch betwijfel.
    Hun handen zijn teveel naar hun achterhoofd .
    Mooi gebouw en is belovend.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Merci, Pascal. Dat van de armen had ik zelf al gezien, maar ik had er weinig aan te beslissen, die zitten in deze houding vast aan de romp gegoten en die arm is zelfs iets overontwikkeld, net als in het echt waarschijnlijk. Het is wel mogelijk om het hoofd te draaien. Wat ik ook niet gedaan heb, is de schouderband van het geweer en een aantal rem- en andere leidingen (omdat er te weinig foto's zijn om die ineens goed te doen).

Goede topic beantwoorder

Standaard

Het dakje staat nu al in de rode primer en ik heb ook een naambordje uitgesneden. De letters zijn gezet met een lettermal en dan uitgestoken met een scherp scalpel. Tamiya Extra Thin verzacht de randen van de letters.

Het letterbordje is wel in de zwarte primer gezet om beter op te vallen.

Het geheel is nu goed om van boven af te bekijken, maar bij een laag zijaanzicht ontneemt het wel het uitzicht op het voertuig.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten