Hoofdsponsor

1/35 ZBD-09 Snow Leopard [DONE]

Bedankt voor jullie aandacht, ik houd het nog vol maar er is nog niet de helft van alle vlekken voor de eerste kleur gemaskeerd. 1 zijkant en de achterkant zijn nu gedaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vorderingen zullen er pas later dit weekend komen, want morgen zit ik in Overloon.
 
Voor het verslag van Militracks: http://www.modelbouwen.be/threads/15926-19-mei-en-20-mei-militracks. Ondertussen was ik door de verlofdag in staat om weer een laag af te werken, na dagenlang afplakken. Deze bestaat uit Gunze 303 met ook weer een shadow en highlight.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu begint het plakken weer van voren af aan, maar misschien ga ik nu wel andersom werken. De lichtgroene en gele vlekken worden dan omsloten maar niet al het donkergroen hoeft meer te worden afgeplakt.
 
De voorzijde is reeds afgewerkt met de geprojecteerde vlekken. Nu ben ik aan de zijkant begonnen. Omdat ik daar een klein stukje heb moeten ontmaskeren voor het toevoegen van enkele mini-pixels, krijg je al een indruk hoe het zal worden als alle tape er af gaat. Maar voor we zover zijn, gaat er vermoedelijk nog een weekje over... Het is nu elke keer nadenken over hoe groot ik het omringende masker mag maken om niet over de volgende vlek te komen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat is gelijk een heel avontuur Steven
 
Dat is het zeker, Pascal. Het resultaat van weer een paar dagen afplakken volgt hieronder. Alles is nu klaar voor de lichtgroene kleur. Aangezien de gele kleur ook mee gemaskeerd is, zal er daarvoor niet veel meer afgeplakt moeten worden, alleen nog de begrenzing tussen lichtgroen en geel. Maar ik zal het niet missen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jawadde ... dat zie ik mijzelf niet zo snel doen.
Denk dat resultaat prachtig zal zijn
 
Je ziet het in deze update, Gonsken. Het was wel een beproeving, want in mijn spuitcabine was de warmte binnengedrongen.

attachment.jpg

Het groen ging goed, maar ik heb de indruk dat het in mijn boekje geler groen is.

attachment.jpg

Het geel werd erg glossy. Toen daar ook de highlight met wit van gedaan was, kon alle tape er weer af en werd het duidelijk dat al het gefrutsel toch de moeite waard was geweest.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het PE rooster rechts is ondertussen terug gelijmd. Er moeten nu nog wel een paar vlekjes toegevoegd en wat overspray weggewerkt worden. Ik zou ook een geel filter willen gebruiken.
 
Je hebt veel werk verricht maar het resultaat is prachtig.
 
Prachtig werk Steven, deze zal zeker opvallen op de wedstrijdtafels.
 
ben benieuwd als hij af is want is toch weer iets anders
 
Blijft toch iets speciaals , deze camo , zou zeggen , goed gelukt en zeker " zonder" zo'n stencils , maar zelf gemaakt met kleefband , geduldig werkje ;)
 
Zou zo direkt nie de blokskes door de bomen zien,puike camo,geduldig werk en vooral reeds een zeer mooi resultaat..!!

Grtz yves,
 
Prachtig Steven wat een geduld zeg om alles zo zelf uit te snijden en te tekenen
Hoedje af
Marc
 
Merci, ik weet niet of ik snel nog zo'n urban camo zou aanpakken, al heb ik nu wel al veel tapestukjes klaar.

attachment.jpg

Het voertuig afbouwen zal nu niet lang meer duren. Ik heb de decals gekleefd voor het voertuig op de instructies, dat hetzelfde is als in Tankograd. Je krijgt wel een decalvel waar je nog andere identificatienummers mee kan samenstellen. Het waren goede decals, die meteen muurvast hingen en dan nog moeilijk los kwamen. Ik merkte op dat het decalvel een grote rode ster aanraadde, waar er op de foto de kleinere versie te zien is. Ik heb dan ook die kleinere genomen, die mij nog iets overscale leken. Ik heb ook voor de figuren al platformen gemaakt, zodat ze de houding van op de foto kunnen aannemen. Er is namelijk aan de binnenkant niets van accommodatie voorzien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
geslaagde onderneming die camo chapo.
 
Schitterend werk de camo, jammer dat je zelf nu iets moet creeren voor de bemanning, maar ziet er ook heel mooi uit zo.
 
Bedankt voor de interesse. Ik heb geprobeerd dit in een paar logische stappen uit te voeren maar ik vind het nu nog steeds onwaarschijnlijk dat Hobbyboss verwacht dat je dit uit de losse hand op het voertuig tovert zonder minstens een how-to te omschrijven in de kit. Wee de arme ziel die hieraan begint zonder over een airbrush te beschikken, die is dan genoodzaakt de andere versie met de natuurlijke camo te bouwen.

attachment.jpg

Er is nu een zandbruine filter gelegd omdat er toch een minimum aan contrastregeling gedaan moest worden. Hiervoor heb ik mijn speciale wash-penseel gebruikt. De tools waren toen al ingekleurd met Vallejo Light Camo Brown over een witte onderlaag (om de pixels te elimineren) en met Gunmetal.

attachment.jpg

De figuren staan in een grijze primer. Ik ga nog eens p-plussen tot ze meer gaan glanzen, anders wordt het een en al silvering, denk ik.
 
Terwijl de Snow Leopard nog wat nabehandelingen van de wash krijgt, ben ik begonnen met de decals over de figuren te kleven. Ik had hier eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in door de grillige vorm waar de decal op moest komen. Ik begon met het onderlichaam van de eerste figuur, dat zag je toch niet meer achteraf.

attachment.jpg

Dit bleek buiten verwachting gemakkelijk te gaan. De decal is zo kleverig dat het ruwe oppervlak van de figuur toch voldoende houvast biedt, wanneer je er op let om de stukjes zo af te snijden dat je een kant tussen de benen steekt.

attachment.jpg

Er is geen sprake van silvering en eventuele rimpels zijn hier wel gepast. Met een nat penseel en Micro Sol heb je genoeg om alles in vorm te drukken. Na een uurtje had ik deze soldaat al aangekleed.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan