Hoofdsponsor

1/24 Corvette '69 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste collega's jullie zullen stilaan al wel weten dat ik niet kan stilzitten en ben op dit moment aan het wachten naar de decals van de Ford GT dat zal nog wel wat tijd innemen denk ik tot ik de juiste gevonden heb , de GT staat nu voorlopig onafgewerkt op de kast waar ik hem zo kan bewonderen .
Daarom ben ik snel aan iets nieuws begonnen , met de handicap van mijn vrouw kunnen we toch niet veel weg en zijn we min of meer aan ons huis gebonden , wel daarom ga ik nu starten aan een mooie Corvette die ik overgenomen heb van een goeie vriend van mij ( van ons allemaal trouwens ) het gaat om het type " C3 "
Deze Vette is min of meer geïnspireerd door een studie model die ik ooit eens in het echt heb mogen aanschouwen op een autosalon de Mako Shark een fantastisch ogende Corvette in een kleur die toen nergens verkrijgbaar was , ook kreeg deze Vette de bijnaam van Colafles
De motor was een V8 van 7000 cc ( 427 cubic inch ) met zomaar eventjes 430 pk voor in die tijd was dat duizelingwekkend

De aanvang hier begint natuurlijk met de Boxart

attachment.jpg

Het tradionele bouwplan dat we allen kennen

attachment.jpg

attachment.jpg

De wondermooie colafles body

attachment.jpg

De verdere inhoud van de kit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Coachke zou Coachke niet zijn als hij kleine veranderingen zou aanbrengen aan deze mooie bolide , met name de velgen die zijn in dit kitje niet helemaal mijn ding , dus ging Coachke graven in zijn enorme verzameling spare parts en kwam uit op een samenstelling van twee verschillende velgen
De ring komenuit de set maar waren bedoelt als achterste van de velgen die er bij zaten deze passen voortreffelijk aan de voorkant met aan de achterzijde 5 gaats velgen die ik natuurlijk nog moet aanpassen

attachment.jpg

om zo te komen , en ze komen mee in koetswerkkleur ( de harten )

attachment.jpg

zo beste vrienden nu kan ik lekker verder gaan met bouwen
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes Marc, komt goed in Uw handen.
 
Bedankt Erwin , ik zal mijn best doen
marc
 
Veel plezier met deze bouw Marc!
 
Uw garage is zich stevig aan het vullen amai.
veel plezier met deze en volg .
 
Veel plezier en succes met deze bouw.
Marc S
 
Beste vrienden nu weet ik dat er vele mij op het schavot willen met hetgeen ik nu aan het doen ben met de Corvette , ik wil hem graag de Foose look geven maar op mijn manier , menig bouwer zal het heel waarschijnlijk afkeuren maar toch doe ik het
De hele body komt in het donker blauw metaal kleur , het interieur komt in het vuurrrood met matte en blinkende accenten b.v. rode lederen zetels ( licht blinkend ) de mat komt dan weer in het mat rood
Nu de onderzijde het chassis komt ook weer in koetswerkkleur en de componenten komen in het rood met chroom erbij
Al enkele begin foto's
beginnend met de achteras

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het motorblok

attachment.jpg

attachment.jpg

enkele onderdelen in bewerking

attachment.jpg


attachment.jpg

de bodemplaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop dat jullie het me vergeven , het is een leuk verzetje voor mij
 
Sowieso geen Corvette fan dus leef je maar uit Coachke maar blijf wel volgen.
 
Beste vrienden nu weet ik dat er vele mij op het schavot willen met hetgeen ik nu aan het doen ben met de Corvette , ik wil hem graag de Foose look geven maar op mijn manier.

Ik hoop dat jullie het me vergeven , het is een leuk verzetje voor mij

Duidelijke uiteenzetting , en netjes bezig.

Jij bent de bouwer dacht ik , dus ... als het voor jou is een leuk verzetje is , jij beslist toch ;)
 
Binnenkort misschien een serie gepimpte auto's "Coachke's Coaches" of "Marc's Cars".
Laat U gaan Marc.
 
Wat fantasie mag toch.Jij doet het op deze manier,je bouwt tenslotte toch voor jezelf.Ben benieuwd hoe hij gaat worden.
Marc S
 
Ondanks het mooie weer heb ik niet stilgezeten en tussen de huiselijke werkzaamheden en boodschappen rustig verder gewerkt
Het chassis of ook al wel eens plateau genoemd is zo goed als af buiten enkele zaken die pas later mogen aangebracht worden
De vooras

attachment.jpg


Het gehele chassis even nog dit bij Corvette is het nog een echt chassis dat kan of kon losgemaakt worden van de carrosserie en niet een monoqoque ( zelfdragend ) zoals de tegenwoordig alle auto's gemaakt worden

attachment.jpg


de velgen daar was werk aan , zoals vele onder ons mij stilaan al zullen kennen neem ik soms geen genoegen met het geen in de doos zit en wil soms mijn visie brengen , nu ook met de wielen het is een soort samenraapsel van diverse onderdelen
Maar dan stuit ik wel dikwijls op enorme problemen zoals hier nu , het velghart komt helemaal achteraan te liggen dus het hele schuift naar buiten dus komen ze ver buiten de carrosserie dit kan niet ( en mag wettelijk ook niet in het echt )
Daarom heb ik de achterzijde helemaal vlak geschuurd en aan de remschijven die in de kit zaten ook helemaal achteraan vlak gemaakt

attachment.jpg

om tot dit ongeschilderde resultaat te komen

attachment.jpg

om tot dit te komen

attachment.jpg

nu de motor zit ook al een flink stuk in elkaar het enige wat mij nog enorm stoort is dat de alternator daar maar hangt te zweven , maar dat ga ik nog bekijken

attachment.jpg

als je goed kijkt zie je dat ook hier nog een brandstof leiding heb bijgelegd

attachment.jpg

nu dit was het voor nu , vlug eten en verder werken
Marc
 
Goed bezig.Ik persoonlijk zou de velgen misschien in een antracietkleur gezet hebben maar dat is een kwestie van smaak,jij bent tenslotte de bouwer.
Marc S
 
Beste Marc ik weet en ken uw goesting maar deze keer wil ik even op de Amerikaanse toer gaan en ginder slaat dat toch niet zoveel in , ge kent die gasten ginder he veel show and shine , hier is dat iets anders want ik houd ook veel van een donker hart maar geen zwarte velgen dat kan ik niet zien dat is voor mijn mening voor luie mensen die niet graag velgen kuisen he een mooi blinkend wiel is toch gewoon alles op een auto
bedankt voor uw reactie
Marc
 
beste vrienden even een tussendoortje dat ik gisteren avond laat nog snel heb gemaakt
Het interieur

attachment.jpg

De stoelen staan ook in het rood maar heb deze met een wollen doekje ( heb ik nog geleerd van Francois Verlinden ) opgeblonken zodanig dat ze een lederlook krijgen
grt
marc
 
Goede topic en fijn om onderdelen op deze manier te leren kennen .
 
Hallo vrienden , het is weeral efkes geleden dat ik nog iets laten horen heb over de Corvette maar niet getreurd hier ben ik terug , hij is nog niet af hoor maar er stoort iets bij mij en daarom kom ik naar jullie om uw advies
De kleur is prachtig de bouw is ook ok maar de wielen storen mij enorm de Vette staat in mijn ogen veel te hoog graag jullie raad
Let wel het zijn de originele bij geleverde bandjes alleen de velgen zijn anders

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Voor een 4x4 is het niet verkeerd :)

Maar naar mijn idee staat hij vooraan iets te hoog op zijn pootjes.
f3c717602f417c4fc00167dd482c7e22.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan