Hoofdsponsor

Anders / onbekend Gitaarstand voor Gretsch Black Falcon[done]

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
554
Hoi,

Mijn papierversie van de Gretsch Black Falcon verdient ook een mooie gitaarstand.
Ik heb wat rondgesnuffeld op internet en heb het volgende gevonden:

N1CJdFq.jpg
Bron: http://www.paparwark.co.uk/product/guitar-stand/

Een leuk ding dat mij inspireert om in papier/karton dezelfde richting op te gaan.

Eerst heb ik 2 lagen 0,5 mm karton min of meer een basisvorm gegeven, op elkaar geplakt, nat gemaakt en in vorm laten drogen.

hZKsS6k.jpg

NNoui4y.jpg

Nadien heb ik de vormgeving en de afmetingen nog een beetje bijgesteld en nog 2 lagen 0,5 mm karton bij opgeplakt in die vormgeving om dat zo vast te houden.

yNItZ9l.jpg

9jjyYHa.jpg

Voor de afwerking heb ik gekozen voor een zwarte rand rondom en een lichte fineer aan de binnenkant. Voor de buitenkant is er fineer in mahonie-rood.

2dyxB0C.jpg

De fineer is een "seemless texture" die je makkelijk aan elkaar kan zetten. Om de herhaling wat te breken heb ik besloten om er strips van te snijden.
tFxkbG6.jpg

Om er voor te zorgen dat er geen hoekjes van de fineer loskomen heb ik 2 lagen verdunde witte lijm gezet.
rIlsuCl.jpg

Na droging ziet het er zo uit:
4d7tUf8.jpg

Nu nog de buitenkant bekleden en een steuntje plaatsen zodat de gitaar niet wegschuift...

:wave:
Joost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot zover heel knap gemaakt, ik ben benieuwd naar het vervolg
 
Goed gevonden en knap gemaakt.
 
Prachtig werk Joost en een heel mooi model gitaarstand ook.
 
Tussen alle buitenklussen door heb ik toch wat tijd gevonden om de gitaarstand af te werken. Ik heb de buitenzijde (niet zichtbaar op deze foto's) dezelfde houtstructuur gegeven als de binnenkant.

AuUqLAv.jpg

XgwuAqF.jpg

en met gitaar:

WGbnme7.jpg

:wave:
Joost
 
Dat is een heel mooie standaard en samen met de gitaar is het een plaatje geworden Joost!

Fred
 
Inderdaad mooi werk Joost.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan