Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Vliegend Militair Nils heeft een what-if flitzer gemaakt
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Nils heeft een what-if flitzer gemaakt

Standaard Nils heeft een what-if flitzer gemaakt

ik had thuis hier 2 revell focke-wulf flitzers liggen, dacht dat het misschien mooi zou zijn om er eentje te maken in Belgische klueren

ik had gelezen dat na de oorlog heel wat duitse ontwerpen door de geallieerden in duitsland waren in beslag genomen, en dacht "wat als België nou eens de ontwerpen van de Focke Wulf flitzer in handen kregen?"

dat zette me meteen aan het denken. SABCA zou in 1946 heropgericht worden om buitenlandse vliegtuigen onder licentie te bouwen met Avions Fairey. maar naast de buitenlandse toestellen die men bouwde zou men ook Flitzers bouwen voor de Belgische Luchtmacht. de BMW 003 motoren die er oorspronkelijk voor bedoeld waren zouden dan door FN gekopieerd en nagebouwd worden. zo zou belgie veel eerder, al in 1947, over een eigen straaljager bezitten. in vergelijking met de gloster meteor die pas in 1949 in dienst kwam.

(fantasie is iets wonderbaarlijks, vind je niet )

OK, het model.....

model is de Revell 1/72 FW Flitzer, rechtstreeks uit de doos gebouwt, de ophangpunten en Rocket Pods komen uit de reserve onderdelen doos.
    decals (met uitzondereing van de roundels onder de vleugels, finflashes en de kleine waarschuwingen op de romp) zijn zelf gemaakt. ze waren oorspronkelijk bedoeld voor een F-84 kit, maar ik kan nog altijd later nieuwe maken.

voor diegenen die een flitzer willen maken, even dit:
    opletten bij het passen van het voorste landingsgestel, het ruim heeft een slechte passing, de nues splitst als het ware open, ik heb het geprobeert te dichten met vulpasta, maar is niet zo goed gelukt (is nog zichtbaar op de foto's

ik heb hem geschilderd in metallic (Humbrol 11) en Dayglo oranje (Humbrol 82).

het model stelt een toestel voor van het 2de Squadron (La Cométe) van het 2de tactische Wing van Luchtmacht basis Florennes.

ik heb nog een Flitzer liggen, en ik denk die te gaan maken in de kleuren van het Demonstratie team "The Red Devils"

Laatst gewijzigd door ExSerCo; 28-12-08 om 13:55 Reden: prefix

swa I
    Gast

Standaard

Nils,ondanks alles............vind ik dit een heel mooie uitvoering van dit vliegtuig.......Belgische uitvoeringen zijn schaars geworden....ondanks,dat we toch altijd een mooie luchtmacht hebben gehad............top man........

Standaard

Hoi Nils, netjes gebouwd.
    En een specialeke.

Erik.

P.S. PB gestuurd.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

ik heb nooit veel tijd om er eens iets over te zeggen
    omdat ik meestal den tijd niet heb om de topics te lezen
    maar waw dat is echt wel goed gevonden nils
    en inderdaad de squadron markings zijn netjes en top belgisch
    en dit doet bij mij de vraag rijzen
    wat hebben wij gekregen na den oorlog buiten coca cola
    en de jpk's niet veel zeker
    nochtans heeft den belg er toch maar een dikke vier jaar mee opgezadeld gezeten
    of heb ik het mis
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Standaard

knap gedaan Niels ! Heel speciaal deze Focke Wulf . En wat die fantasie betreft : houden zo !
    mvg Sabre

Standaard

Hee, die kende ik nog niet, is dat een toestel die effectief gevlogen heeft (in duitse variant natuurlijk), was dat een luftwaffe 46 design ?
    Wel mooi om hem als Belgisch te maken hoor, en de bare metal past wel mooi bij de na-oorloogse periode.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Dat is idd een grappig model geworden, zelf snap ik niet zo veel van het what-if. Dat staat gelijk aan fantasie, maar goed. Dat ligt aan mij.

[mod]Even voor Nils. Ik heb jou project hier neergeplant omdat het een al reeds gebouwd model is waar geen bouwverslag van is. En daar stond het wel tussen. [mod] modelengeneer
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Soortgelijke discussies

1. Even een paar foto's gemaakt!
    By JOHN DE ROOY in forum RC Off-topic
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23-11-09, 14:46
  2. Figuren - Koekie heeft een zwak voor groentjes...
    By koekie in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 14-01-09, 23:05

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten