Hoofdsponsor

1/24 Ford GT 40 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vrienden nu ik door al het kleine grut zit 1/35 sorry maar ze waren toch echt leuk om te doen , ga ik nu iets deftiger maken eentje die ik heb kunnen overnemen van Jelle namelijk de oerechte Ford GT 40 een beest van een auto die je maar weinig op straat zal zien voor zover ik weet in Belgie rijd er zo maar 1 rond
Even een verhaal hoe at de GT 40 er gekomen is
In 1963 stond Ferrari te koop en Ford wou met alle plezier Ferrari kopen maar in feite was het een sluwe zet van Ferrari om de prijs te kunnen opdrijven voor een andere koper met name Fiat , dus Ford viel naast de boot en was slecht gezind en er was maar 1 manier om Ferrari daarvoor af te straffen en dat was overwinnen in Le mans
Na wat problemen met verkeerde motoren en slechte ophanging kwamen ze in 1966 met verbeterde motoren van 7000 cc en de resultaten waren er naar , 4 jaar op rij kwam Ferrari er niet meer aan te pas en straffer was in 1968 won zelfs een Belg de 24 uren van Le mans " Lucien Bianchi " ent jaar erachter was het de beurt aan " Jacky Ickx " om op zijn beurt Le Mans te winnen
Tweede en derde plaats was dan ook nog eens voor Ford en hun opzet was geslaagd
Zelfs nu nog word dit type van auto nog gebouwd weliswaar in een moderner jasje en heet nu Ford GT
Deze wagen heeft ook bij mij een speciaal plekje veroverd ik vind hem gewoon fantastisch , ik heb hem verleden jaar op een oldtimerbeurs in Ciney mogen aanschouwen
Nu ga ik proberen er hier een mooie versie van te maken neen ik ga nu niet mee doen aan de groepsbouw begrijpelijk he
Hier gaan we
De boxart

attachment.jpg

het bouwplan op zijn Japans veel info op een klein blaadje

attachment.jpg

De wondermooie body

attachment.jpg

De andere inhoud

attachment.jpg

De enorme grote wielen

attachment.jpg

Vrienden ik ga eraan beginnen
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes Marc, zal prachtig worden, een echt beest zo'ne GT40
 
Zeer benieuwd Marc, van welk merk is deze kit ?

Grts Anthony.
 
Goh, Jacky Ickx, waar is de tijd.
Was nog geen kleuren TV toen en we konden ze enkel zien rijden in de cinema in het Belga nieuws.
Herinner mij wel dat ik indertijd zo een GT40 had van Matchbox, die moet hier nog ergens verstopt liggen.
Veel succes Marc, maak er een mooie van.
 
Sorry vergeten te vermelden Fujimi
Grt
Marc
 
Een auto die tot de verbeelding spreekt, volgens mij de mooiste auto ooit gemaakt.
Veel mee gereden....op de playstation :sleep:
Ga je voor de race uitvoering, blauw / oranje Marc?

Fred
 
daszeker Fred die van Jacky ickx natuurlijk en trouwens bij de aankoop zat het blauw erbij van Zero paint beter kan het niet he
Marc
 
Mooie auto en een prima kit. Veel plezier en veel succes Marc.

PS : De info in uw eerste post klopt niet helemaal :

Begin 1963 had Ford interesse om het race-gedeelte van Ferrari te kopen. Tijdens de onderhandelingen kreeg Enzo Ferrari te horen dat de deal zou betekenen dat Ferrari niet mocht deelnemen aan de Indy 500 (Ford wou geen concurrentie van Ferrari). De verkoop is hierdoor niet doorgegaan.

De GT40 werd niet alleen door Ford ontwikkeld maar door de hoofdontwerper van Lola, de ex-manager van het Aston Martin team, en een Ford ingenieur.
Na een teleurstellend begin, werd het project aan Caroll Shelby overgedragen, dat was de start van het succes.
 
ik heb het gisteren zo gelezen op Wikipedia op 2 verschillende sites
 
De informatie op Wikipedia kan door ieder persoon die toegang heeft tot het internet aangepast worden. Het is niet altijd betrouwbaar.
 
Even een update , een paar uurtjes bezig geweest met het interieur , heb geen zwart gebruikt zoals ze het voorstellen alleen donker grijs omdat alles bijna in die donkere kleur moet en dan gaat er veel detail verloren , de koperen ringen in de zetel zijn ring voor ring geschilderd , de zetels zijn een tintje lichter gemaakt er komen nog blauwe gordels in

attachment.jpg

deze foto is met een stuk van het onderstel ben nu bezig met een stuk van de motor

attachment.jpg
 
Leuk werkje al die ringen schilderen :) Wat ik wel jammer vind is dat je die twee sinckmarks niet even een laagje putty heb gegeven.

Trumpeteer had deze ook ook alleen in de schaal 1/12 of 1/16? Ik wilde deze wel kopen toentertijd maar na het lezen van diversen reviews over de kit maar niet gedaan :)
 
Beste Ron help me even want ik zie ze niet hoor
Dank u
Marc
 
Inderdaad , ik ga nog proberen dit weg te werken , nu zonder te zeveren eerlijk ik dacht dat het put in de armsteun was want in het echt is dat een soort kussen tussen de benzinetank en de kuipstoel om de bestuurder zijn arm op te leggen
 
Ja die dus en een klein gevalletje op de hoek van de rugleuning chaffeur maar die is meer in de catagorie van de liefde bedrijven met kleine beestjes :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan