Hoofdsponsor

1/350 Tussendoor projectje: 1/350 U-Boot Typ VIIC[WIP]

:O Het moet niet zotter worden, de foto's werden geupload in het album op deze site en wanneer ik nu kijk naar mijn post zie ik ze gewoon zoals ik het bericht gisteren heb aangemaakt...
Ik heb net de link eens gekopieerd in een andere browser (Microsoft Edge) en daar zijn de foto's inderdaad niet zichtbaar, in Windows Explorer zie ik dan weer kruisjes op de plaats waar de foto's moeten staan. Bij mij op Chrome zie ik ze echter wel...:/ Iemand met kennis van zaken die me kan verklaren hoe dit komt of wat ik er aan kan doen?
 
Ik vind maar 6 foto's in je album, Wouter, en die stonden hier al eerder. Laad ze nog eens opnieuw op, je bent misschien een stap vergeten.
 
Er stonden nu inderdaad 6 foto's in het album. Nu zijn het er 15, das dan al in orde. De post is bewerkt en ik zie nog steeds foto's maar in andere browsers lijken de foto's er nog steeds niet te staan. Ik heb nochtans niets anders dan gewoonlijk gedaan. Computers en internet, t is allemaal tof, maar niet altijd :D
 
Hier ook geen foto's te zien.. 😢

Grtz yves,
 
Allee, das goed nieuws ^^. En merci Marc :)

Tijd voor nog een update dan.

Nadat de filters goed hebben kunnen drogen was het tijd om terug wat nadruk op de details te leggen. Deze keer geen reguliere pinwash maar iets nieuws geprobeerd: het schilderen van de schaduwen in de stijl van Marijn Van Gils. Het neemt meer tijd in beslag maar het resultaat mag er wel zijn.

Eerst werd de schaduw rond het detail geverfd. Ik gebruikte een mengeling van Humbrol Flat Black en Raw Umber olieverf.
attachment.jpg
Onmiddellijk daarna werd de verf wat ingeblend met een proper penseel dat lichtjes bevochtigd was met thinner.
attachment.jpg
Een vijftal uur later was het werkje klaar.
attachment.jpg
attachment.jpg
Vooral op de toren lijkt het effect wat overdreven omdat de foto zoveel uitvergroot, maar met het blote oog is het effect veel minder extreem.

Toedels.
 
Mooi resultaat zover ;)
En mooi toegelicht, altijd interessant :D
 
knap werk , mooi om naar te kijken
Marc
 
Merci gasten, blij met jullie commentaren ^^

Volgende stap in de verwering was de details er wat terug meer doen uitspringen na de vorige verweringsstappen. Door een lichtere variant van de basiskleur aan te brengen op uitstekende details en de bovenzijde van bv railings creëer je een vals lichteffect. Ik probeerde het ook weer subtiel te houden. Op de foto is het vooral waarneembaar op de horizontale 'ribben' en deeltjes van het anker.
attachment.jpg
Daarna was het tijd om wat vuiligheid en roest aan te brengen. Voor de donkere vlekken en strepen gebruikte ik dezelfde mix die ik eerder voor de schaduwen gebruikte. Om roest te simuleren werd er nog wat Humbrol Leather aan de mix toegevoegd.
Dit was tevens de laatste stap in het verweerproces. Hierna werden de toren en het kanon vastgelijmd.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Volgende wordt de rigging en het water, twee redelijk schrikwekkende zaken aangezien ik dit nog nooit gedaan heb :D

Een bemanning is trouwens ook onderweg uit Oekraïne van het merk North Star Models.

Toedeloe
 
Mooie vorderingen, een beetje verwering doet het toch altijd.
 
Heel veel succes met de volgende stappen, volg met je mee
 
dit ziet er al heel goed uit, ben benieuwd naar wat er nog aan komt
 
Puik werk.. Hier ook benieuwd naar het vervolg.!!!

Grtz yves,
 
Knap wat je ons laat zien , mooie vorderingen :)
 
Hey,

Inderdaad, die verwering maakt het 'af', knap.... ;)
 
Knap net een echte U-boot
goe gedaan
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan