Hoofdsponsor

1/350 Tussendoor projectje: 1/350 U-Boot Typ VIIC[WIP]

Heren medekijkers, hartelijk dank voor de geweldige commentaren. Toch altijd leuk als mensen vinden dat je goed bezig bent ^^

Klein teasertje, de bemanning van de U-boot is aangekomen:
attachment.jpg
 
Ze zijn blijkbaar in goede staat! De mijne waren gedeeltelijk losgekomen. Hier staan ze wel op een ononderbroken plaat, terwijl ze bij mij op eilandjes staan. Het schilderen is al voortreffelijk gedaan. Voor het water zit ik met dezelfde twijfels, gewoon er aan beginnen dus.
 
Jazeker, ze waren verpakt in plastic (bubble wrap), dan in een doosje, dat nog eens babouchkagewijs in een ander doosje verpakt was. Geen klachten hier.
En inderdaad, er gewoon voor gaan qua water, het is spannend, maar het kan uiteindelijk meevallen :D

En voila de mennekes zijn geverfd. Ik heb besloten om vijf bemanningsleden op te stellen. Er is wat variatie: twee man kijkt door de verrekijker in het rond, één lid bekijkt een kaart en twee anderen kijken rond. Sommigen dragen een kepie, eentje heeft geen hoofddeksel. Ook qua kleur van de lederen uniformen heb ik geprobeerd om wat variatie te verkrijgen.
De ventjes zijn met Humbrol enamelverfjes geverfd, elk heeft twee highlights gekregen en er is wat schaduw aangebracht.
Hier een foto om nog eens het immens gekke detail van de figuurtjes te tonen. Ze staan hier al in hun basiskleuren.
attachment.jpg
Nadien zijn ze op de toren aangebracht met secondenlijm.
Tandenstoker is geen bemanningslid, gewoon ter referentie qua afmetingen :wacko:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Prachtig wat je laat zien.
 
Waaw, ik wist niet dat er al zulke grote tandenstokers bestonden :ohmy:
Zelf ga ik voor de 50cent versie

attachment.jpg

:D

Prachtig resultaat hoor, knap!
 
klein maar fijn...machtig veel detail in deze figuren.. en heel mooi geschilderd met 1 haartje vermoed ik...

dat geeft nogmaals zoveel respect meer voor Marijn die deze zelf opbouwde met secondenlijm voor zijn diorama's...
 
Pascal, dikke merci ^^

Beyond, geweldig, maar mijn tandenstoker is nog altijd kleiner dan jouw 50cent stukje :D

Silenzo, merci. Neuh, één haartje, dat krijg ik niet klaar, dan denk ik dat de verf meteen opdroogt voor je aan verven toekomt :laugh:. Winsor & Newton Series 7 Miniatures 000 gebruikte ik. Normaal gezien verf ik ventjes met Vallejo's maar in dat geval was ik toch blij dat het met enamelverf was, geeft je iets meer tijd om iets recht te zetten. En voor Marijn zou ik nog meer respect hebben inderdaad. Zijn figuurtjes waren NOG kleiner. Hoe hij dat klaarspeelde...beats me. Volgens mij is hij een tovenaar :O
 
Na een dik half jaar niet gemodelleerd te hebben zijn we eindelijk terug. Groter huis, en nog belangrijker: een eigen deftige hobbykamer:D . Tijd om de U-boot af te werken.

Ik ben eindelijk begonnen aan de oceaan. Een stuk isolatieplaat werd op maat gesneden en de golven werden uitgekerft. Daarover heb ik dik acquarelpapier - geweekt in water - aangebracht en vastgelijmd. Dit werd gevolgd door twee lagen vernis om het papier te laten uitharden.

Toen dat eindelijk droog was heb ik de kleuren aangebracht. Eerst twee laagjes basiskleur van Vallejo
attachment.jpg
En dit werd gevolgd door verschillende dunne lagen groen, blauw, en grijstinten.
attachment.jpg
Het leek een beetje saai en levenloos, maar na het aanbrengen van glansvernis kwam het al een pak meer tot leven
attachment.jpg
Wat extra golven en dergelijke werden aangebracht met AK Interactive water gel. Ik ben hier niet 100% tevreden over, ik vind dat er nogal wat luchtbelletjes in het medium komen tijdens het aanbrengen. Volgende keer eens een medium van een andere fabrikant gebruiken denk ik.
attachment.jpg attachment.jpg
Daarna heb ik met katoen en de water gel de wakes en splashes (kan je geloven dat ik moet zoeken naar de Nederlandstalige termen? :huh::D) wat gesimuleerd)
Het moet nog wat bijgewerkt worden hier en daar, en momenteel ben ik bezig met wat olieverf nog wat extra detail in de oceaan aan te brengen, maar momenteel vaart de sub er zo bij:
attachment.jpg
attachment.jpg
Het einde is in zicht. Eindelijk nog eens iets afmaken na jaren van shelf queens ^^
 
Al een mooi stukje werk zover Wouter.
 
Dat zijn werken waar ik echt naar opkijk.
Knap.
 
Weer eens een andere manier om een stuk zee te zien maken. De kleuren zien er goed uit. Mooi werk.
Ergens mis ik echter wel de typische V vorm dat een schip achterlaat als het door de golven klieft.
 
Ron, Pascal en Erwin, bedankt ^^

Erwin: geen paniek, het was nog niet af :D. Ik ben ondertussen nog wat met olieverfjes aan de slag gegaan. Still WIP maar de meet is in zicht .
attachment.jpg

Cheers
 
Prachtig gemaakt! Ik ben jaloers op jouw talent om water na te maken.
 
Michel, merci. Iets dat iedereen kan hoor, gewoon goed je ogen en oren gebruiken op het internet en in boeken en gewoon durven en proberen ^^

Bon, volgende stap. Het aanbrengen van de rigging. Iets wat ik nog nooit gedaan had buiten een klein testje op wat plasticard voordat ik het op de duikboot ging doen. Ik heb de Superfine Size draad van Uschi van der Rosten gebruikt. Is echt super superdun, en kan ver uitgerekt worden. Bijna niet zichtbaar met het blote oog, wat het ook wat lastig aanbrengen maakt. Persoonlijk vind ik de rigging op modellen vaak te dik, deze draad lijkt me meer 'in scale' te zijn. Wat volharding en veel gevloek later was het gelukt. Niet 100% zoals ik het graag had, maar ook absoluut geen mislukking.
De isolatoren op de draad aanbrengen was de volgende moeilijkheid. Initieel wou ik kleine balletjes verf aanbrengen en hopen dat dit mooi bleef zitten. Maar zowel enamel verf als acrylverf wilden niet op de draad blijven. Lijkt wel afstotend :unsure:. Dan maar geprobeerd om kleine bolletjes Micro Kristal Klear aan te brengen. Dit lukte zowaar. Nadeel is wel dat dat product doorschijnend opdroogt. Met een fijn penseel en wat Humbrol Matt Dark Grey de bolletjes geverfd.
attachment.jpg
attachment.jpg
Volgende stap is nog wat extra water effecten op de duikboot aan te brengen en enkele glanslagen op de oceaan. De zijkanten van de base netjes verven en een naamplaatje aanbrengen. Het einde is in zicht. Eindelijk nog eens wat afgemaakt :D

Cheers
 
Je mag best trots zijn op je resultaat, ik doe het je niet na , ziet er allemaal zeer realistisch uit.
Wat naar mijn mening wel beter kan zijn de foto’s , neem er eens een paar van dichterbij , kunnen we je harde werk nog beter zien.

Greetzzz Modest.
 
Zoals eerder gezegd onder de indruk van wat je laat zien en die kabels geven het weer wat meer.
 
Hey,

Wouter, zeer knap gemaakt makker, prachtstukje geworden.
Die draadjes zijn echt wel de max om te gebruiken, uiteraard om die isolatoren te plaatsen is het soms wat prutswerk, maar zo te zien bij jouw heel goed geslaagd. ;)
 
Hey,

Wouter, zeer knap gemaakt makker, prachtstukje geworden.
Die draadjes zijn echt wel de max om te gebruiken, uiteraard om die isolatoren te plaatsen is het soms wat prutswerk, maar zo te zien bij jouw heel goed geslaagd. ;)

Kan het niet beter verwoorden, heel knap werk.
 
sorry dat ik nog niet gereageerd had , maar bij deze ik vind het formidabel en zeker als tussendoortje , wat moeten uw gewone werken dan wel zijn
Prachtig gedaan
Marc
 
Aloha, allereerst wens ik iedereen een goed 2021 en hopelijk wordt het terug een wat normaler jaar!

Modest, bedankt, en tuttut, je kan het me wel nadoen hoor. Ik kon nooit dromen dat ik dit resultaat zou behalen maar je informeren, veel tijd er in steken en blijven proberen en je komt al heel ver. Tegenwoordig zijn we rotverwend, want het internet (youtube) is een schat aan informatie en hulp gebleken ^^

Pascal, Rudi en Erwin: dikke merci

Swaken: bedankt, en die draadjes zijn inderdaad topmateriaal, laten zich heel makkelijk lijmen. Al had mijn pincet er regelmatig last mee om ze deftig vast te kunnen pakken, en je ziet het met blote oog bijna niet, tof hoor :P

Marc: merci, veel ander werk is er vorug jaar niet geweest, deze U-Boot is zowat het enige dat ik in 2020 gepresteerd heb :O:laugh:

Bon, ik dacht dat ik de eindfoto's had gepost, maar blijkbaar dus niet, my bad. In ieder geval, de U-Boot is klaar :D Ergens in juli of augustus is het me gelukt om deze over de eindstreep te krijgen. En hou de ogen open, misschien krijgt de U-Boot nog een vervolg dit jaar in één of ander mooi magazine ^^

Genoeg gebabbeld: foto's!
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Wat betreft iedereen die een schip of iets anders op zee/oceaan wil bouwen: gewoon doen! Geen schrik hebben, het lijkt echt veel moeilijker dan het is. Google gewoon wat bekende namen (Werner De Keersmaeker, Marijn Van Gils, Chris Flodberg, Won Hui-Lee, ...) en gebruik je ogen om technieken te lenen en je komt er wel.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan