Hoofdsponsor

1/24 Pontiac Firebird 1969 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Succes met deze mooie wagen Marc.
Koplampen zien er al goed uit!

Fred
 
Hier dan nog een klein vervolg van de firebird.Eerst was ik van plan hem in het oragne te spuiten en er zwarte strepen over te plaatsen(bijgeleverde decals)Maar toen kwam het idee om er een two-tone van te maken die toch wel wat opvalt.Ik heb dan wat verschillende kleurtjes van revell aqua bij elkaar gegooid voor de onderste helft van de wagen.Voor de top heb ik dan kleurtjes gebruikt van vallejo.Zie hier het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hij is nu ook met een paar lagen vernis gespoten(spuitbus)Dit alles laat ik nu een weekje rusten om dan te polijsten.
Marc S
 
Knap zeg , mooie kleursetting , kan haast niet wachten om hem te mogen aanschouwen
Marc
 
amai dat is mooi gespoten en geslaagd idee.
 
Hey Marc, je gaat de experimentele toer op, dat is een grote stap vooruit.
Zien er wel mooie kleuren uit.
 
Mooie kleurstelling geworden, netjes gespoten.
 
Mooie kleuren combi zo te zien.
 
Speciale kleuren combinatie, die zeer mooi oogt ;)
 
Ziet er inderdaad een mooie combinatie uit.

Ik zou wel eerder de lijn halverwege de vleugels en en deur gevolgd hebben voor de scheiding tussen de kleuren. Maar dat is een persoonlijke visie, zeker geen kritiek, want je hebt dat strak en mooi gedaan. Ik ben er zelfs zeker van dat de realiteit nog beter oogt dan de foto (zoals meestal trouwens).

Grts,
Joost
 
Bedankt allen voor deze leuke reacties.
Marc S
 
Heb wat verder gedaan beginnende met de motor.Deze is vervuild en ik heb de verdelerkap gemaakt uit een stukje spreu waarin ik een gaatje heb geboord om de kabeltjes te steken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verdelerkap met kabels gemonteerd op de motor.

attachment.jpg

De onderkant is matzwart gespoten en heeft dan een wasch gekregen met zilver.

attachment.jpg

Ook de uitlaat is verweerd.

attachment.jpg

Nu in samenstelling.

attachment.jpg

Dan nu het daschboard.

attachment.jpg

Het interieur.

attachment.jpg

Ik heb ook veiligheidsgordels geplaatst.Deze zijn gemaakt uit plakband.

attachment.jpg

attachment.jpg



De grille is binnenin in het chroom gezet en heeft dan een zwarte wasch gekregen.

attachment.jpg

Op de carrosserie is ook het chroom aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De grilletjes in de voorspatborden moeten ook nog aangepakt worden,misschien ook in het chroom met een zwarte wasch.De bumper achteraan moet ik opnieuw plaatsen want die is losgekomen toen ik de body aan het poetsen was.Dit was het dan voorlopig.Hopelijk bevalt het jullie,zoniet dan hoor ik het wel.
Marc S
 
Dat begint goed te komen Marc.
Kijk eens naar foto 1 en 2, het gouden kapje boven op de motor. Daar zal je nog een gietnaad moeten wegwerken vrees ik.
 
Ziet er goed uit.
Wat gebruik je voor de kabeltjes van de motor?
 
He Erwin dat is een carburator en normaal komt de luchtfilter er nog boven op ;)
Marc maat zeker niet slecht , alleen mijn visie over zwart gebruiken he vind ik not done donker grijs had veel beter geweest en dan had je nog kunnen verweren , nu het valt mee hoor
De rest ziet er heel goed uit proficiat
Marc
 
@Erwin:Er komt bovenop een luchtfilter te zitten,dus er zal totaal niets meer van te zien zijn.
@Tiger:Voor de kabeltjes gebruik ik een fijne metaaldraad van0,2mm dik.Deze draad komt uit een tuincentrum.Er zitten vele meters op en kost iets van een euro.Coachke heeft me die bezorgd.
Marc S
 
Als er mensen zijn die interesse hebben wil ik altijd nog eens gaan kijken is vlak achter mijne hoek laat he me weten ik breng ze mee naar de leden dag
marc
 
@coachke: ik heb er zeker interesse in.
 
Ik zal morgen eens kijken he , ik kan niks beloven
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan