Hoofdsponsor

1/200 LZ129 Hindenburg schaal 1:200 [WIP]

the--mouse

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
5.655
LZ129 Hindenburg schaal 1:200

Het volgende model zal ook weer bij veel mensen bekend zijn, mocht dat niet zo zijn zie onderstaand filmpje uit 1937 alweer ruim 80 jaar geleden dus:


Slechts 32 seconden waren er nodig om het schip totaal te verbranden.....en werd live verslagen door Herbert Morrison, zijn verslag was dezelfde dag in heel Amerika op de radio te horen en is legendarisch geworden.

En er zijn veel meer filmpjes van dit vreselijke ongeluk, ook is er heel veel te vinden op internet van dit majestueuze luchtschip.
Kijk hier maar eens voor de geschiedenis.

1wr3SDZ.jpg

De bouwplaat is van Schreiber-Bogen en is level 3, het hoogste wat zij hebben ^^
Het model word 124 cm lang, 22 cm breed en 23 cm hoog.
Dba4g6j.jpg

Ik kijk er al naar uit om hier aan te beginnen en heb nu al ideeën voor verbeteringen, aanpassingen en toevoegingen :P:P

Fred
 
Amaai Fred dat word weer een serieuze klepper , hopelijk kan je er snel aan beginnen dat interesseert me wel om te kijken
Grt
Marc
 
Niet roken in de omtrek hé Fred.
Grapje, gaan we zeker volgen.
 
Een mooie project fred, succes.
 
Wordt een mooie uitdaging, Fred.
Veel succes met de bouw.
 
Ik ben begonnen om alles uit te sorteren en in een handig formaat te snijden (A4), toch nog 24 pagina's :laugh:
u0E5gSA.jpg

De bouwbeschrijving is echter héél summier, wat foto's en de tekst "het model wordt in elkaar gezet op nummer volgorde"...
ZcGwxj3.jpg

Er zijn een aantal onderdelen die op karton geplakt moeten worden en dat moet je meestal zelf kopen, maar niet in deze kit.
Het karton zit er gewoon bij:
yqpNmLK.jpg

Heel veel onderdelen zijn zelfs dubbel geprint, zo kan je de buitenkant zien:
brmoMXc.jpg

Maar ook de binnenkant....alhoewel daar straks niets meer van te zien is kan je het wel door het papier heen zien:
5kjaunR.jpg

En zoals elk model begint de bouw ook hier met een klein onderdeeltje:
vnwzSrK.jpg

Het is maar goed dat de spanten mee gedrukt zijn want zo heb ik mooie rillijnen.
Die rillijnen zijn trouwens best lastig te vouwen:
Tr0yi8C.jpg

Dit vouwen gaat via de binnenzijde zodat er geen beschadigingen in het papier komen aan de buitenzijde:
tLTuv1s.jpg

En zo liggen de eerste onderdelen klaar:
7kkT8IB.jpg

Fred
 
Laatst bewerkt:
Fred heel veel succes met de bouw
 
een prachtige kit hier
Geweldig om te zien
Marc
 
Mooie detail aan de binnenzijde en al een mooie start.
 
succes met de bouw.
Als die klaar is tegen ledendag, mocht ik dat filmpje naspelen??
 
Veel succes Fred met wederom dit specialleke..!!

Grtz yves,
 
Al een leuk begin fred, een vraagje, is het mogelijk om altijd aan de andere kant te rillen om te vouwen bij iedere vouw van een project?
 
Al een leuk begin fred, een vraagje, is het mogelijk om altijd aan de andere kant te rillen om te vouwen bij iedere vouw van een project?

Tja...dat is eigenlijk per model anders Bart.
Ik wil geen breuk in het papier hebben omdat inkleuren, wat ik normaal doe, hier geen optie is.
Dit doe ik nu voor de tweede maal en proefondervindelijk lukt het me wel.
Ik denk dat je gewoon per model moet kijken, gewoon proberen dus ;)

Fred
 
Vraagje:

Op alle foto's die ik van dit luchtschip vind staat de swastika op de staart.
Het model is van een Duitse uitgever en de swastika staat er dus niet op.

Wel of niet erop maken?

Fred
 
Hangt er een beetje van af waar je het model wilt showen, en of het enkel bij je thuis blijft.
In Duitsland ben je verplicht alle Swastika en SS symbolen te verbergen bij een tentoonstelling hoe groot of klein ze ook zijn.
Ik ben voorstander van het aanbrengen als het origineel ook aanwezig was.

Jan
 
Jan samen met Roy hebben we een tijdje geleden met een Duitser gesproken het gaat ginder zelfs zo ver als je thuis vrienden ontvangt of kennissen en er is iemand die er aanstoot aan heeft en de overheid verwittigd dat ze het gewoon komen kijken
Marc
 
Als je hem wil zoals hij echt was, dan zal je de swastika moeten plaatsen.
 
Er werden nog meer onderdelen uitgesneden:
lZyMorC.jpg

Om alles aan elkaar te plakken zitten er speciale lijm strips bij, deze moet je alleen snijden:
o9XzWZj.jpg

Aan de achterkant zijn deze lijm strips ook bedrukt zodat de spanten doorlopen:
ZCU3I4P.jpg

Dus lekker plakken:
QvNK7QU.jpg

Tot alle onderdelen die tot nu toe gesneden zijn in elkaar geplakt zijn:
cQMdyw7.jpg

Beetje dry-fitten wat nog niet meevalt want er zitten nog geen verstevigingen in....:
V6teUg4.jpg

En heel dit stuk is het stukje wat tussen de pijlen staat getekend:
puRheBv.jpg

Ik heb nog wel wat te doen dus.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan