Hoofdsponsor

1/200 LZ129 Hindenburg schaal 1:200 [WIP]

Speciale bedrukte strips, ze hebben deze kit goed doorbedacht lijkt me.
 
Speciale bedrukte strips, ze hebben deze kit goed doorbedacht lijkt me.

Dit is zeker een goed uitgedachte kit Erwin, alleen jammer dat je er straks niets meer van zie.....of toch???

Fred
 
Ik ben begonnen om de eerste delen aan elkaar te lijmen:
TBT5Iid.jpg

De eerste verstevigingen werden uitgesneden:
Uikvq0y.jpg

Hier moet eigenlijk het hele witte stuk in het midden weggesneden worden maar dat doe ik niet:
qs4txpc.jpg

De reden is dat ik het luchtschip later wil gaan ophangen, daarom hou ik nu al rekening om met een houten balkje te kunnen versteviging:
4LVYoFW.jpg

Zo gaat de binnenkant er uitzien:
fexvx2R.jpg

De buitenkant gaat er zo uitzien en de spanten zie je niet zo goed, jammer eigenlijk:
JK2q1Ob.jpg

Maar als ik er een lampje inleg, hier het lampje van mijn telefoon, zie je deze wel.
Ik ga dus kijken of het mogelijk is om op de houten versteviging wat ledjes te maken.
ecVx4oJ.jpg

Ondertussen nog een ring klaar en het eerste startstuk is ook uitgesneden.
Ts3Xqzh.jpg

Fred
 
Hey Fred, goh hiervan ben ik een fan hoor. Echt een indrukwekkend onderwerp wat nu op je hobbytafel ligt. Als ik jou was zou ik de swastika eraf laten, ik weet bijna zeker dat ie een doorn in je oog zou zijn.
 
Knap Fred
Bij action heb je nog voor geen 2€ een string led lichtjes met een houdertje erbij , het zijn die lichtjes die ik bij de garage ook gebruikt heb
Goed bezig
Marc
 
Die LED lichtjes zullen je schip naar een hoger level brengen (bijna letterlijk) als ie opgehangen is.
 
Mooi, ik volg... duidelijk geen "Back to Basic" deze :-) ...maar wel mooi als je de spanten zo zichtbaar kan maken
 
Maar als ik er een lampje inleg, hier het lampje van mijn telefoon, zie je deze wel.
Ik ga dus kijken of het mogelijk is om op de houten versteviging wat ledjes te maken.

Fred

Natuurlijk werkt dat, de vraag is alleen hoeveel en hoe sterk moet je ze maken. Kerstverlichting is mooi om mee te testen.
Ik weet zeker dat dit een speciaal effect geeft als hij eenmaal hangt.
 
Bedankt mannen en jonge dame, inderdaad wil ik verder testen met LED en aangezien mijn broer elektronica hobbyist is lekker uitbesteed dus :D

Zelf verder gegaan om de volgende ring uit te snijden, dit wordt het middenstuk en is groot :O:O
9BLWiGT.jpg

6F4auEV.jpg

Er komen steeds meer stukken te liggen, startstukken zijn uitgesneden en kunnen ook verder afgewerkt worden:
pR4bqSY.jpg

En de ringen even op elkaar gestapeld, ik ben nu over de helft :sleep:
9V11vI9.jpg

Fred
 
Amaai Fredje hij is bijna zo groot als de echte :laugh: :laugh: :laugh:
Wel een serieus gevaarte he , ziet er best knap uit
Marc
 
met een 15 cm diameter word dit een grote jongen .
echt knap.
 
Mooie voortgang Fred. Best een kamervuller zo.
 
Deze zal ik ook volgen Fred. Het ziet er zeer indrukwekkend uit.
Zelf heb ik de bestanden voor een dergelijke sigaar ook op mijn hdd staan. Al is het dan geen luxe luchtschip maar een militaire uit ww1 op 1/144 (dacht ik)
 
Ik was op zoek naar ledjes om de binnenzijde van de Hindenburg te verlichten maar wat voor ledjes dan??
Gisteren was ik bij de Action en kwam deze doos tegen, een vogelhuisjes slinger met lichtjes:
o3oRQ25.jpg

Inhoud 10 vogelhuisjes ( voor de vuilnisbak :ohmy: ) :
f0avi5n.jpg

En tien ledjes:
dnuvpfL.jpg

En die geven precies genoeg licht om de constructie door het papier zichtbaar te maken:
RMeXoOg.jpg

En weet je wat de grootste grap is, de prijs......€1,99 :P:P

Fred
 
Even wat gemist, maar weer een schitterend project :)
Succes met de verdere bouw.
 
Maak van die huisjes een kleurige mobiel voor je nieuwe kleinzoon OPA.
 
Goeie vondst! Het loont soms om bij een product verder te kijken dan je neus lang is...
 
Deze lampensetjes verkopen ze ook apart bij decoratiewinkels... geen geld dat wel, maar beetje zonde voor de vuilbak
 
Mijn vrouw heeft de vogelhuisjes bij haar voorraad gelegd.
Zo krijgen die ook nog een bestemming op een wenskaart.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan