Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw BMW I-8 1/24 [DONE] Einddatum 17/04/2018

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.833
Omdat ik nog wat kleine zaken te doen heb aan de Avanti en die liggen momenteel in het bleekwater en kan ik niet verder heb ik besloten om aan iets nieuws te beginnen in onze groepsbouw
Met name de BMW I-8 mijn prijs van onze ledendag
Grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met deze bouw, ik heb 'm in de lijst geplaatst.
 
En we gaan van start
Het betreft een BMW I-8 van Revell op schaal 1/24
Even een beetje uitleg over deze toch speciale auto , het was bij BMW de bedoeling om een revolutionaire sport auto te bouwen en meer toekomst gericht
De achteras van deze wagen word aangedreven door een kleine drie cilinder motor van 1500cc maar word door twee turbo's opgevoerd tot zomaar even 231 pk , de vooras daarentegen word door een elektromotor van 131 pk
Deze auto sprint van 0 naar 100 in amper 4 seconden en haalt met gemak een begrensde snelheid van 250 km/h , doch het verbruik van deze kerel ligt slechts op 2,1 liter per 100 km maar dan wel met de beide motoren in geschakeld

De box art

attachment.jpg

het bouwplan

attachment.jpg

tweezakken vol met onderdeeltjes wel redelijk veel voor " skill 3 "

attachment.jpg

attachment.jpg

de wondermooie carrosserie

attachment.jpg

en een mooi vel met decals

attachment.jpg

en we kunnen weeral beginnen
Grt
Marc
 
Heb het genoegen mogen smaken om erin te rijden, dat is wel even een wagen hoor!
Succes met de bouw Marc.

Fred
 
dank Fred dat genoegen heb ik nog niet gehad
 
Aaaah Coachke, eindelijk een BMW , staat ook op mijn lijstje , had er een en ander over opgezocht en blijkt dat dit niet zo’n simpel kitje is. Niet dat ik denk dat jij dit niet kan maar er staat tijdsdruk op hè. Ik volg met bijzondere aandacht. Zet m op Marc 😄

Grts Anthony.
 
Leuke auto, mooie uitdaging. Succes met de bouw.

Grts,
Joost
 
Dank u gasten , en bij nader inzien blijken er toch veel onderdeeltjes in te zitten , maar das niks we doen ons best en we zien wel , ik ga een tandje moeten bijzetten want vandaag zal er niet veel van in huis komen denk ik
Marc
 
dan heb je misschien eens 2 weken nodig ipv 1 week...
 
Succes met de beemer.
 
Thanks vrienden
@ Jordi ik weet niet hoe deze zal uitdraaien , maar meteen beetje goede planning en doorzicht moet het lukken
Ik ga nu niet volgens het plan nummerke voor nummerke doen b.v. de stoelen kan ik al ineen steken , de carrosserie is al geschuurd klaar voor de primer , een stuk van de motor staat ook al in elkaar
Ik volg wel het bouwplan maar steek op voorhand al delen in elkaar
Marc
 
Prachtig bouwpakket,echt eentje om te volgen.
Marc S
 
Hola Marc en een sport Beemer! Volgen die handel!
Succes Marc.
 
Voila de eerste twee uurtjes zitten erop vanmiddag een uurtje kunnen werken en gisteren avond ook een klein uurtje geschuurd aan de body en het chassis of bodemplaat gespoten
vanmiddag het kleine 3cilinder motortje ineen gestoken en gespoten veel zal je er niet van kunnen maken , ik ook niet ken er een paar dingen van maar het is een rare motor kijk maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nu ga ik nog wat verder doen
Marc
 
Ziet er mooi uit Marc.Door een arbeidsongeval is mijn project even stil komen te liggen,maar ik hoop nog enkele foto's te kunnen plaatsen de volgende dagen.Nu breekt wel het motorseizoen aan en dan heb ik extra werk en zal het modelbouwgereedsschap plaats maken voor de grotere gereedschappen tot ergens in september.Maar ik zit al met een geweldig idee om te maken,nl de peugeot 202 van de dokter in Oradour sur Glane.Ben daar een paar jaar geleden geweest en was aangrijpend bezoek.
In ieder geval probeer ik je I8 zo goed als mogelijk op te volgen en succes ermee
 
Ik ben echt wel benieuwd naar de bouw en pasvorm van deze... Dit doosje van Revell steekt ook nog ergens in m'n stash, dus nu moet ik zeker extra goed opletten...
succes ermee Marc...

Groetjes
Kurt
 
Wat een geweldig passende kit is dees , veel mooie onderdelen

De radiator in 3 stukken zelfs de fan kan draaien

attachment.jpg

attachment.jpg

De achterste motor een 3-cilinder 1500 cc voor zo een auto

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Aan de voorzijde zit een elektromotor knap gevonden van die gasten

Marc

Nog iets vergeten heb vandaag zo ongeveer 8 uur aan gewerkt
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan