Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw BMW I-8 1/24 [DONE] Einddatum 17/04/2018

Mooie start Marc, nog veel bouwplezier.
 
Schiet al goed op Marc en blij voor jouw dat de pasvorm goed meevalt.
 
Ok makkers na een depannage van een kameraad problemen met zijn Porsche 928S een stukje gegeten en nu verder gegaan met de voorste elektromotor in te bouwen en de schijven en radiator ingebouwd komt er nu een stresserend moment maar dat is voor later namelijk het interieur daar komen verschillende kleuren bij te pas een precisie jobke , maar eerst beelden van het elektrisch aangedreven gedeelte van de I-8

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


daar heb ik ongeveer 1,5 uurtje aan gewerkt alles stond in de alclad primer dus moest alles terug herspoten worden
Tot later
Marc
 
Ik geniet stilletjes van de werkzaamheden,prachtwerk.
Marc S
 
Het is niet omdat je van mij niks hoort dat ik niks zit te doen hoor verre van dat , ik heb wel veel werk buitenaf moeten doen weeral een depannage , maar tussendoor toch verder kunnen knutselen en dan nog het ingewikkeldste , met name het interieur ppfffttt niet het gemakkelijkste
Hier een paar voorbeeldjes moeten nog retouchskes aan gebeuren zeker het crème wit dat bij het minste aanraken vlekken maakt
Kijk maar


attachment.jpg

attachment.jpg

Elk kleurtje moest apart aangebracht worden de metaalkleurige stukjes waren het moeilijkst om te doen , afplakken dat zou ik niet weten hoe dat moest gebeuren in de kleine hoekjes en kantjes bleef geen enkele tape kleven en de witte verf van Vallejo is zo fragiel dat je bij het minste stoten of aanraken ze er terug af kwam , ik heb het gevoel dat de verf niet goed meer is , droogt bijna niet blijft plakkerig aanvoelen maar ik ga ze rustig laten drogen en eens gemonteerd moeten we er niet meer aan komen
grt
Marc
 
Ziet er al goed uit Marc, benieuwd naar de body en de kleursetting , tweekleurig toch ?

Grts Anthony
 
Anthony het is te zeggen de kleur die ze aangeven op het bouwplan zwart
met dan de gekleurde decals die erbij zijn
Marc
 
Dikke tegenslag gehad op het stuurwiel moet een ronde decal komenter dikte van een haar op de ronding van het stuur dat een blauw lijntje moet voorstellen
Al heel veel moeite gehad om het deftig van het backpaper te krijgen , na een half uurtje prutsen lag het mooi op zijn plaats , ik moest alleen nog maar product op doen om de decal zachter te maken , kom met een borsteltje met product eraan en weg is de decal , kan hem nergens meer vinden
Pech
Marc
 
Mooi werk al Marc.
Spijtig van de stuur-decal.
 
Ziet er mooi uit Marc, vervelend dat je decal is gaan wandelen
 
Zal vast in/aan je kwast kleven.
Loep erbij en een pinstripe trekken. Je kan het !!
 
Ziet er al heel mooi uit,wel jammer van de decal.
Marc S
 
Beste vrienden na een tijdje stilte langs mijne kant , wil niet zeggen dat ik heb stil gezeten , maar het was tot nu toe de moeite niet om iets te posten
Ik heb vooral bezig geweest met het interieur waarvan mij de witte verf enorme last heeft bezorgd zoals ik in een ander topic al gemeld had daarstraks dat die gebroken witte verf gewoon niet wil drogen ze staat er meer dan een week op en voelt nog steeds kleverig aan en raakt snel beschadigt en vuil
Maar niet getreurd we gaan gewoon verder
Vanmorgen in de voormiddag moest ik in de stad zijn niet ver van de modelbouwwinkel voor mijn dochter en dat duurde even dus snel even mijn winkeltje binnen gesprongen om een spuitbusje zwart en een busje vernis , vermits ik daarvan zonder zat
Kort na de middag de body , deuren , front en achterkant gespoten in de namiddag alles geschuurd met een 6000 grid decals gekleefd en daarjuist de vernis lagen erop gezet en kan hem al terug vastnemen en blinken zoals het hoort voor een BMW I-8
Het interieur

attachment.jpg

attachment.jpg

De Body

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De deuren

attachment.jpg

Het achter paneel

attachment.jpg

En nu goed laten uitharden tot morgen vroeg
Marc
 
Interieur ziet er al mooi uit.
 
Ziet er goed uit Marc, die decal nog teruggevonden ?

Grts Anthony
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan