Hoofdsponsor

1/35 Kraz 255 timber, Panzershop, 1359[wip]

Mooie bouw tot nu toe, je kan eens proberen met die slangen te plaatsen in dryfit, daarna kan je nog steeds beslissen.
 
Aris ik zou het toch bekijken met alle leidingen erop trouwens op 1/1 staan die er ook op he
knap werk
Marc
 
Roy, Silenoz en Marc dank voor de complimenten.

Update
Een dryfit van de leidingen ben ik mee bezig, daar ben ik nog steeds zelf ook niet over uit.

Alles ondertussen in de primer, en deels in kleur gebracht. De zwarte banden zijn nu in gebruikt rubber. Het chassis in een soort wit-grijs.
Maar dan ziet men geen foto's, die heb ik niet gemaakt.

De motor, deze eerst in zilver gespoten, enige dunne laagjes er over om wat te accentueren. Ik ben veel foto's tegen gekomen waar hij blauwig oplicht. Gedaan met een olieverf. Hierna nog een aantal laagjes alsof hij gebruikt is. Met grijze aard tinten, omdat ik nergens foto's met roest tegen kom, zo bedacht om het op te lossen.

Foto 1, gedetailleerd en na enkele washes en met de olieverf.

Foto 2, en 3 nog een aantal washes. Gereed om in te bouwen.



attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Motorblok ziet er goed uit Aris. Erg mooie bouw ook. Als die slangen waarvan sprake een wezenlijk deel uitmaken van je model, zou ik er toch minstens een aantal van proberen te plaatsen (als dit model zulks toelaat).
 
indrukwekkend bouwsel aan het worden.
 
Guy en Pascal, dank voor de complimenten.
Guy voor de slangenben ik al een aardig eind gevorderd, om in ieder geval een dryfit te maken. En te kijken hoe het eruit ziet op de foto.

Het chassis staat ook in kleur en is zover om verweerd te worden. De motor ligt er nog als dryfit in. De kleur van de boomsteunen ga ik ook gebruiken voor de kraan en de cabine. Getwijfeld heb ik nog over de kleur van de cilinders van de uitzet poten. Zelf vind ze net teveel opgaan in het chassis

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Zal zware verwering nodig zijn bij de steunen die toch redelijk afzien bij dergelijke voertuigen.
Controleer ook eens de juiste positie van de voeten (foto 3 en 5), lijken iets scheef te staan.
 
Erwin dank voor de complimenten. De steun bij foto 3 en 5 heb ik nagekeken en op 2 bevestigingspunten gewijzigd.
 
Dit ziet er al heel voortvarend uit. Erg stoer onderstel zo, zeker met die enorme banden.
 
Roy dank voor de complimenten.


Tijd voor weer een update.
De cabine en alles wat daarbij hoort is gemonteerd, en in kleur gebracht. Hier moet ik nog verder met detailleren. Zoals het dashbord en het interieur. Ook staat ook de kraan in kleur, daar geld hetzelfde als bij de cabine. En de slangen definitief in elkaar zetten en dryfitten.

Het chassis heb ik verweerd met acrylverf, misschien nog iets aanpassen, daar twijfel ik over. De bedoeling is dat hij werkt en onderhouden word. Een roest kleur zit er dan niet op. Deze ga ik wel een beetje bij de staanders aanbrengen. Op de staanders komen nog kettingen die zullen wel roestig zijn. Zit te bedenken om nog iets meer van pigmenten aan te brengen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Dank voor de complimenten, waaruit het blijkt dat de ingeslagen weg de juiste is.
Het chassis heb ik met een laagje van olieverf iets zachter gemaakt. Dan is het tijd om de motor definitief in te bouwen. Aanbrengen van nog een aantal cardanassen
Dit gedaan en behandeld met een wash van olieverf

De cabine en het interieur en het dashbord zijn volledig in kleur, daar ga ik nu de decals op aanbrengen, sealen en definitief monteren in de cabine.


Voor het dio
De opstelling, een aantal "boomstammen" heb ik, zijn ondertussen flink " ver- en gedroogd" en nu ook in de blanke lak zetten, om de structuur te behouden. En eens goedaan de slag gaan met de kraan, zoals de grijper,

De slangen en leidingen zit ik nog steeds tussen een mooie toevoeging of overdaad schaad
 
Kranen zijn voorzien van hydraulische leidingen dus van overdaad kan geen sprake zijn. Integendeel, als ze niet voorzien worden dan ontbreekt er iets aan je model.
 
Gewoon knap al , dit is toch maar een dry-fit he Aris want de motor mankeert nog he
Marc
 
Aris, ik zie in de tijd dat u bij modelbouw.be zit vooruit gaan, prachtig om dat te zien.
 
Wel ik ga hier even iets over vertellen een tijdje geleden was er een man bij Brouwers bezig aan een Triumph oldtimerke bezig en die gast ( sorry ) was daar eaan het sukkelen en ik gaf hem een beetje raad na een tijdje stak het ineen maar als ik eerlijk mag zijn was het maar een beginnersbouw maar ik zag potentie in die man en daarom heb ik geprobeerd om Aris in ons kamp te krijgen wel het was me gelukt en onze Aris begon met zijn landbouwmachines en met de dag zagen we hem verbeteren en nu bouwt Aris dat het een plezier is om hem te volgen
Geweldig Aris
 
Mooie prestatie is dit knap.
 
Fraai werk wat je laat zien Aris!!
@Coachke: bedankt voor de scouting..^^

Grtz yves,
 
Roy, Yves, Pascal, Bart, Erwin en Marc, dank voor de complimenten.
Marc, Bart en Yves het is alleen maar afkijken bij wat er hier geschreven word, en toepassen wat ik van jullie leer. (ook van alle niet genoemde anderen)
Edwin ik ben ondertussen druk bezig met de leidingen definitief te bevestigen.

:laugh::laugh::laugh: De cabine staat nog als dryfit de vloer ligt hier ook nog niet in:P De kraan wordt nooit vast gemonteerd, dit om eventueel transport te vereenvoudigen. De motor is nu definitief geplaatst, samen met de radiator.
 
Tijd voor een kleine update.
Zoals ik lang geleden schreef, de motor is gemonteerd.

De slangen heb ik foto's van verzameld en logischer wijze hetzelfde aantal slangen gemonteerd. Hiervoor heb ik draad gebruikt die in 1/35 dezelfde maat is.
Om een slangenboom samen te stellen eerst in verschillende kleuren zodat ik vertakkingen kon maken.
De bomen aan de kraan gemonteerd en passend gemaakt. Tijdens dit proces en erna heb ik de "slangen" mat zwart geverfd.
De volgende stap is, in de matte vernis, en gaan verweren.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan