Hoofdsponsor

1/35 Kraz 255 timber, Panzershop, 1359[wip]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Een begin maken, ik heb bij Der Panzershop.
De Kraz 255 Timber gekocht.
Artikel PS35275
Dit is een samenvoeging van de Hobbybos Kraz 255B en een resinkit van Der Panzershop.

Waarom bij Militair Rollend Materiaal, gekozen omdat de uitgang de Militaire kit is.

Ik heb de complete kit, of eigenlijk 2 gekocht bij Der Panzershop. Uitgaande dat ik 2 dozen of zoiets zou krijgen.
Het tegendeel bleek waar, alles in 1 doos, zorgvuldig met een toevoeging.. Te zien bij foto 1.

Bij foto 2 is te zien,Ik heb de doos geopend, en links in een apart vak, liggen de banden en de cabine.
De rest concentreert zich op de doos zelf.
Om te beginnen de resin parts beschrijving.

Foto 3 Na dit opgetild te hebben kwam, er een stuk PE te voorschijn, zorgvuldig verpakt zodat het niet kan buigen. Dit ligt op het plan van de hobbybos kit.
Foto 4 Onder het plan nog een extra toevoeging over kleuren en montage.
Bij foto 5 een eerste blik in de kit. Hoe netjes de Resin delen en de kit samen in 1 box zitten

Dat brengt mij op het voornemen om hem totaal Out Of the Box te bouwen. De kleuren zullen gezocht worden op het www, waar heel veel voorbeelden zijn.



attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Voor de admins en mods, gezien foto 6 en 7 is het geënt, op de Truck van Hobbybos. Bij foto 7 is het oorspronkelijke kleurenschema te zien. De titel is ook voorlopig.

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow Aris dit word weer een heftige bouw , zo te zien zijn er genoeg onderdeeltjes in deze kit wat veel heel veel bouwplezier zal leveren
suc6
Marc
 
Leuk model Aris
 
Bart, Marc, Erik, Ron en Pascal dank.
 
Ik ben met deze gestart.

De bouwbeschrijving van het Timber deel.

Dit bestaat uit een, bouwbeschrijving, 2 bladen, goed gedocumenteerd, (ik heb de Husquavarna zaag ook)

Een aantal resin parts en een PE deel.

Heel netjes een aantal kleine parst in een lucifer doosje

attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
wow Aris ziet weer een indruk wekkend kitje uit , eentje om zeker te volgen
heel veel suc6 bij deze
Marc
 
Leuk project hoor! Ik ga aandachtig meekijken.
 
Ik sowieso ook, het bouwen heb ik volop vertrouwen in, het verweren ben heel benieuwd naar. Vooral van zo'n werkpaard...
 
Speciale dingen volg ik altijd, veel succes Aris.
 
Roy, Silenoz en Erwin dankjewel.

Het word een hele stapel foto's verzamelen, zeker omdat deze geen spatborden heeft. Het vuil moet wel heel hoog komen. Goed die spetters bestuderen.
 
Aris,lijkt me een zeer complete kit met ales erop en eraan ,wens je veel succes met deze bouw ..!!

Grtz yves,
 
Yves dankjewel.

Gestart met de vrachtwagen zelf.
De kit is rijkelijk voorzien van pinmarks, en gietnaden, ook zo van we doen er nog een aantal loze bevestigingspunten extra aan.
De chassis balken zijn in elkaar gezet en liggen nu te drogen. Moet wel vertellen die zijn ook goed voorzien van extra details.

Een impressie van de delen in de Hobbybos kit en de bouwbeschrijving. Nergens is vermeld of beschreven waar en hoe het resin deel erop komt. Dit zal ik ergens tijdens de bouw zelf inpassen, niet aan de hand van de tekeningen.
De tekeningen van de kit, nu dat is een soort explosie vorm geworden, waar ze net de delen die aan elkaar moeten, op de tekening her en der verspreid hebben. En een heel duidelijke leidraad, .... van Links naar rechts lezen of van Rechts naar links.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Aris hier ga je wel wat bouwplezier aan beleven he
Ook hier weer Suc6 gewenst
Marc
 
Marc dank je wel.

Kleine update

Het chassis, het aandrijf gedeelte en de motor zijn vrijwel klaar. Ik moet zeggen hij valt makkelijk in elkaar.


Foto 1-4

Volgens de beschrijving zijn er een aantal parts los geplaatst.
Zie het gedeelte van de achterassen met de vering. Dit zit nu op zijn plaats of de juiste stand door de plastic reactie armen. Dit zijn er 2 bovenop de achterste tandwielkasten. Van het vaste deel naar de veerbladen zitten er 4. Dit geheel kan nog enigszins bewegen.
Alle aandrijfassen zijn ook los geplaatst. Evenals de aansluitende tandwielkast/reductiekast direct achter de motor, deze kan nog gewoon kantelen. Wel makkelijk om als laatste de motor in te bouwen.
Ik denk dat ik wel de bewegende delen ga borgen met een drupje lijm.


Foto 5-8

De motor, deze is ook gereed. De V-snaren, ga ik niets aan veranderen, op het (mijn) oog lijkt die te kloppen en is gegoten in en V-vorm.
Verder als je naar de motor kijkt en de uiteinden van de 2 koelwater pijpen, deze komen tegen de radiator. Het eerste wat misschien nog in beeld valt op de voorkant van de motor, zijn de snaren. Hier komt nog een tank boven. Maar grotendeels verdwijnen die al in de radiator.
De eventuele ventilator schoepen die dan nog voor de snaren komen, zijn zo diep in de radiator verstopt dat de producent ze niet heeft gemaakt.
Om die te scratchen heb ik geen zin in.

Foto 9 en 10

Als laatste een dryfit van de motor in het chassis.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Op de bovenbouw van het chassis zitten nog een paar hechtpunten. Deze laat ik zitten, om afbreken van die uitstekende delen te voorkomen. voor mijzelf zijn die gemerkt met zwart
 
Liep me gek te zoeken naar die zwarte punten :) maar al lekker op dreef met de logger
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan