Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw VW Kever 1/32 [done] Einddatum: 14/04/2018

Frank the tank

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mei 2016
Berichten
408
Gegroet gij allen!

Ik wil ook graag meedoen met de groepsbouw! (Staat dit draadje op de juiste plek?)

Mijn bouwtijd is beperkt tegenwoordig door werkgerelateerde toestanden en ik ben al veel te lang bezig aan één en dezelfde Belgische Leopard tank... Om even uit de dip te komen lijkt het me leuk om mijn eerste auto te gaan bouwen.
Het slachtoffer dat we hiervoor uit de stash hebben getrokken is de volgende doos:

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk kitje helemaal mijn ding
Suc6 , hopelijk haal je het binnen de tijd
Marc
 
Ja dat weet ik maar dan mag het nog lukken he
Marc
 
Voila, voor het slapengaan toch al alles van de boompjes kunnen halen. Waarbij "alles" veel gezegd is. De kit bestaat uit pak-hem-beet 9 onderdelen. De focus ligt dus op het schilderwerk. Heb de bodemplaat ook maar meteen even zwart gespoten met een spuitbusje. attachment.jpg
 
Dag Frank, wellicht binnen de kaders van deze groepsbouw niet het meest unieke voertuig, maar toch ook erg leuk om er een gebouwd te zien worden in dat heerlijke klassieke witte jasje waar we de Kever zo goed in kennen.

Deze kit mag dan wel twee jaar geleden zijn uitgekomen, vergis je niet dat de mallen veel en veel ouder zijn; te weten van 1970 dus bijna een halve eeuw geleden. Dan mag Revell dit wel als 'niveau 3' kenmerken (wat volgens mij vooral betekent dat er een gemiddeld aantal onderdeeltjes in de kit zit), dat betekend nog niet dat de bouwdoos makkelijk zal zijn.

Als dit je eerste auto-bouwdoos is, bereid je dan goed voor op werken met glossy vernis en bijbehorende droogtijden. Ik zou zeker de laatste week van de bouw (liefst: de laatste anderhalve week) volledig reserveren voor laklaag-afwerking. Vraag zeker ook de autobouwers eens om advies over hoe de lak mooi glanzend en vlekkeloos te krijgen. Dan Cooper, ook deelnemer aan de groepsbouw, zit midden in dat proces dus zal zeker wat tips hebben om je op weg te helpen.

Ik plaats dit project als drieëntwintigste in de groepsbouw-startlijst en wens je veel succes!
 
De kit bestaat uit pak-hem-beet 9 onderdelen. De focus ligt dus op het schilderwerk.


Ok misschien betekent het aantal onderdeeltjes soms wél dat een bouwdoos makkelijk zal zijn ;)

Maar des te groter de uitdaging om dan een zo goed mogelijke laklaag te krijgen! Daar kun je alleen al twee weken mee volmaken als je het goed wilt doen en alle droog- en uithardtijden in acht wilt nemen.
 
Een model valt of staat niet met het aantal onderdelen. Wel met de passie en gedrevenheid die de modelbouwer er in steekt.

Succes met de bouw.

Grts,
Joost
 
@ Roy:

@Papershaper: de passie en gedrevenheid die ik in een doos steek staat meestal evenredig met hoeveel aandacht de fabrikant er in steekt.
Voor mij is dit meer een test dan een topper. Onder het motto: als het fout gaat, dan liever op een doosje van een paar euro dan op een dure kit.

Maar goed, dat wil niet zeggen dat het afgeraffeld moet worden... Daarom hield ik me deze week aan: "niet lullen maar bouwen."
Bij deze één interieur. Verf is Tamiya XF kleurtjes. Purity seal er overheen. De side walls bestaan uit decals die zich bijzonder goed gedragen.
Geen silvering, geen bubbels, geen niks. Alleen op het dashboard waren meerdere rondes met decal softener nodig. En nog zitten ze niet overal 100% ondanks doorprikken, föhnen, etc. Enfin, voor het oog kan het er mee door. Next up: de body!

attachment.jpg
 
Ik vind het er keurig uit zien; en een leuke oplossing die decals. Past prima bij zo'n kitje.
 
Netjes en strak , wel grappig de achterkant van die stoelen, blijven die zo ?

Grts Anthony.
 
@ Modest, het is "out of the box" voor de groepsbouw dus inderdaad, die blijven zo...
 
Goeie start.
Interieur ziet er goed uit.
 
Mooie start!
Prachtig interieur zo recht uit de doos.
 
Minimale update wederom. Tussen de koers en de patatten door de body in de basiskleur gezet.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan