Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Gretsch G6136 Black Falcon [DONE] einddatum 11-04-2018

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
554
Bouw eens een gitaar in 4 weken tijd ;). In papier en op schaal 1/5 (ben niet helemaal zeker) moet dat lukken.
Wie wil vind de download hier: http://www.paperguitar.com/paper-models.html.

Hier de foto's van de 2 pagina's onderdelen:

aAo2oLH.jpg

qbmPYEj.jpg

En daar begin ik nu aan te snijden.
11 april is dus de target.

:wave:,
Joost
 
Laatst bewerkt:
Ontzettend veel succes met dit opvallend muzikale modelbouwonderwerp.

Ik heb best veel modelbouwwerk gezien, maar volgens mij nog nooit een gitaar. Hopelijk valt het niet tegen qua curves et cetera, maar goed daar kun jij met je ervaring en kunde alsdan toch wel mee overweg me dunkt.

Zojuist heb ik in de startlijst dit topic bijgeschreven als tweeëntwintigste project van de groepsbouw Back to Basic.
 
Papershaper, heel veel succes
 
Dat is eens iets anders, veel succes Joost!
 
Succes met de bouw van de gitaar.
 
Veel succes met de bouw, ben benieuwd naar de klank die eruit gaat komen ;)
 
Eén van de beroemdste uithangborden van Gretsch is Brian Setzer, frontman van het vroegere Stray Cats.
Ik weet niet of er bij mij klank uit zal komen, maar wat hij er mee deed wil ik jullie niet onthouden.
Het is wel geen black falcon, maar dat maakt niets uit. Geniet er van...

https://www.youtube.com/watch?v=zk_WpqVFYZg

Een leuk detail: er plakt ook een Belgische vlag op de basdrum.

:wave:
Joost
 
Hier de eerste foto's van de bouw. Eerst de omtrek van de body aan elkaar gezet en nadien al aan 1 vlakke zijde bevestigd. Wat een beetje raar is aan deze gitaarmodellen is dat de lijmtabs aan de buitenkant moeten worden verlijmd. Kan geen kwaad want er komen aan elke vlakke zijde van de body nog 2 lagen op.

oFyziNK.jpg

Ca4eVxn.jpg

yT18dce.jpg

uTfECQV.jpg

Nu eerst de verstevigingen inbouwen vooraleer we de andere kant dichtmaken.

:wave:
Joost
 
Ha ik zie al wel een overduidelijke fout. Aan de bovenkant van de gitaar zoals weergegeven op de laatste foto, moet volgens mij nog een plaat worden bevestigd tegen al die witte tandjes.

(Als ik in werkelijkheid geen kritiekpunten zie, verzin ik ze gewoon... zo ben ik)

Voor de rest geen opmerkingen, het gaat hier al vlot. ^^
 
Hey Roy,

Ik voelde dat er iets fout was, maar kon niet onmiddellijk vinden wat. Gelukkig zijn er hier opmerkzame forumleden, zoals jij, die een klare kijk hebben op de zaak :wink1:.

Daarom vind ik dit forum zo leerrijk.

:wave:
Joost
 
wat ze allemaal met papier toch kunnen he geweldig
Ziet er al knap uit
Suc6 met het vervolg
Marc
 
Met opbouwende kritiek moet je op zijn minst overwegen of je die onmiddellijk wil toepassen of niet.

Ik heb er lang over nagedacht, maar ik heb de opmerking van Roy ter harte genomen. Toch heb ik eerst de versterkingen ingebouwd die voorzien waren, alsook de aanzet voor de hals.

i7jWcBB.jpg

nLoPflO.jpg

Hier zie je duidelijk de lijmtabs aan de buitenkant, maar er komen nog 2 lagen op.

:wave:
Joost
 
Ik heb altijd waardering voor dergelijke ontvankelijkheid voor gegeven advies.

Hoewel het resultaat anders ook prachtig was geweest*, denk ik dat het bevestigen van de voorplaat een meerwaarde geeft aan het uiterlijk van dit model. :laugh:

*Die opmerking hoort erbij he.
 
Al een goede start Joost en goed dat er meegeloerd word ook, altijd nuttig.
 
Dat is wel een vreemde bouwwijze, ga je straks de lijm tabs niet door het papier zien vraag ik me af.

Fred
 
ga je straks de lijm tabs niet door het papier zien

Fred

Daar had ik ook al aan gedacht. We gaan dat proberen te vermijden. Ik denk eraan om enkel de omtrek te verlijmen en niet de volledige oppervlakte. We zien wel of dat lukt.

:wave:
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan