Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Gretsch G6136 Black Falcon [DONE] einddatum 11-04-2018

Ondertussen ben ik al een stapje verder.

Op de 2e laag, zowel aan de voorkant als de achterkant, komt een reliëf dat er zal voor zorgen dat de klankkast niet vlak maar ietwat bol zal komen te staan.

eaA7OOC.jpg

auxxOQM.jpg
Fred, de lijmtabs komen er heel lichtjes door. Met de derde laag (de afwerking) zullen ze meer dan waarschijnlijk niet meer zichtbaar zijn. Uiteraard zal ik toch niet te hard mogen aandrukken.

Ook de hals krijgt stilaan vorm. Voor de snaren moeten de grijze zones weggesneden worden en blijven enkel de witte snaren over. Dat is althans de bedoeling :wacko:. Een vaste hand is noodzakelijk. Wens me allen veel geluk :worried:. En gelukkig moeten de snijkanten niet worden bijgekleurd, oef...
P8f4t0d.jpg

:wave:
Joost
 
Mooi systeem, voor dat reliëf.

Wat de snaren betreft... het staat je vrij een stalen lineaaltje of iets dergelijks te gebruiken he. Maar toch succes gewenst.
 
Heftig die snaren uitsnijden, heel veel succes. (Ik zou geen snaar overhouden..)
 
Joost als dat maar goed komt , maar uw werken te kennen zal dat wel goed komen
Suc6 beste vriend
Marc
 
Blijft een speciaal werk knap.
 
dat wordt fijn snijden voor die snaren... maar wel mooi werk...
 
Laatst bewerkt:
De snaren in papier was en is dus een mislukking. 3 keer herbegonnen (is een voordeel bij papierbouw), maar telkens toch een gesprongen snaar :@:@.

Even de regels gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik het model mag "verbeteren" als het maximaal 10 minuten duurt zonder de lijmtijd.
Ik heb 6 stuks grijs garen geknipt en deze met secondenlijm op vier punten per snaar vastgeplakt. Nadien de uiteinden bijgesneden waar nodig. Totale tijd: 2-3 minuten maximaal.

OE4gZBt.jpg

2pOXD0D.jpg

Nadien heb ik mij kunnen uitleven op kleine details die later het verschil zullen maken, maar toch niet spannend genoeg waren om dagelijks over te rapporteren :nowink:

bD3aI9V.jpg

xGqCh7i.jpg

yBb5U8h.jpg

Alles bij elkaar. Nog enkele snijkanten bijkleuren en alles assembleren: perfect op schema...

kO3RrEo.jpg

:wave:
Joost
 
Zeker, die stemschroeven zien er echt prachtig uit en geven dat extra cachet aan het model om het echt 'af' te maken.

Het vervangen van de snaren lijkt me een verstandige keuze, ook voor de houdbaarheid van het model.

Dit wordt een erg mooi model.
 
Ziet er al goed Joost.
 
De stemschroeven zien er uit om verliefd op te worden. Wijs besluit om de snaren te wijzigen
 
knap gevonden Joost , begint er serieus goed uit te zien
Marc
 
Dat komt hier meer dan goed.
Papieren snaren: was het proberen waard maar was ook ergens te verwachten dat het zou tegen vallen. Goed opgelost Joost.
 
goede oplossing en mooi resultaat.
 
De snaren 3 maal geprobeerd, knap!
Die waren bij mij na 1 poging al vervangen :sleep:

Fred
 
Dag Joost, nog zeven dagen en de groepsbouw loopt ten einde. Ik denk dat je het wel gaat redden binnen die periode, toch? Verreweg het meeste werk lijkt al gedaan. Veel succes met de laatste loodjes.
 
De deadline vormt geen probleem. Het is gewoon een kwestie van rustig te blijven en niks naar de verdoemenis te helpen.

i1hGGyX.jpg

Fx5rpcq.jpg

Zoals bij die BMW I8, is ook hier het zwart geen cadeau. Elk stofje is te zien, hé :@.

:wave:
Joost
 
Ga je de klankgaten niet uitsnijden Joost?

Fred
 
Dat zat ik me ook af te vragen.
Verder heel mooi werk.

Grt free
 
Ik heb er wel aan gedacht om die klankgaten uit te snijden, en er mat zwart papier onder te steken. Maar de vrees was er dat ik daardoor moeilijkheden zou hebben om de voorzijde er strak genoeg over te zetten. Zoals jullie weten is deze niet vlak.
Het zou ook sterk geweest zijn om die verbetering in 10 minuutjes tijd te realiseren.

Dit gezegd zijnde, hier de eindfoto's:

qFpB3nP.jpg

6fvha5D.jpg

KtWvEpF.jpg

ohWUcfR.jpg

Kort samengevat: dit was best een uitdagend model door enkele aparte werkwijzen en de contrasten zwart-wit-goud.
Het was leuk bouwen, hopelijk vinden jullie het resultaat OK :8.

:wave:
Joost
 
Nou Joost ik vind het een prachtig model geworden. Ik heb de laatste foto als getuige van het als achttiende afgeronde groepsbouw-model in de Hall of Fame gezet.

Ik kan me wel wat voorstellen bij je bedenkingen bij het uitsnijden van de klankgaten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan