Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Faller Bahnhof Horrem [DONE] Einddatum 11/04/2018

modelbouwerke

Well-known member
Registered
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
2.399
Ik ben ook begonnen aan een kitje.
Het betreft hier een modern stationsgebouw.
Zonnepanelen en een groen dak.
Een grote glaspartij en strak gebouwd.

Boxart, of hoe het moet worden :)

attachment.jpg
Geleend van Faller via internet

Rest van foto's volgen morgen.
Weet niet waarom, maar in de Gallery staan ze op hun kop???
 
Laatst bewerkt:
Dag Erik,

Dit lijkt me een zeer geschikte keuze voor de groepsbouw, binnen het kader dat je al schetste. Zit er wel een volledig interieur in de kit?

Hoe dan ook, het is ook leuk om eens iets anders gebouwd te zien worden dan steeds maar tanks, auto's en vliegtuigen.

Een kleine opmerking die hopelijk geen gat in de planning slaat: de vier weken duren tot 11 april aanstaande, dus niet tot 13 april.

Ik heb de bouw in de startlijst toegevoegd als eenentwintigste project. Veel succes gewenst!
 
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:

212130_04.jpg
(Copyright Faller, picture will be deleted upon first request)

Best een indrukwekkende kit, van wat ik op de foto's hier zie.
 
Ik zie in de bouwhandleiding (was benieuwd of er ook geschilderd moet worden, ja dus) dat je wordt aangeraden een winkelhaak te gebruiken voor de glazen wandjes. Ik zou zelf gewoon Legosteentjes gebruiken, die zijn veel kleiner (maar net zo recht) en dus veel makkelijker bruikbaar.

Dit had je misschien zelf ook al wel bedacht, maar beter eens teveel gezegd he.
 
Erik heel heel succes met deze niet alledaagse
 
Dat is wel een aparte bouw Erik, vriend van me heeft een hele kermis van Faller gebouwd.

Fred
 
Bedankt voor de reacties mannen.

@Roy, legosteentjes ken ik al :), maar in de kit zitten kleine winkelhaakjes die handig werken.
En die 4 weken, sorry had een paar dagen verkeerd geteld, eigenlijk nam ik gewoon een maand de tijd :laugh:
 
Succes Erik met de bouw van dit project.
 
Hey Erik,

Een mooie en aparte kit. Succes ermee.

Grts,
Joost
 
Inmiddels ben ik wel benieuwd naar de bouwvoortgang. Als je iets kunt tonen, laat maar komen :)
 
Erik, je maakt me nieuwsgierig :D

Is er al enige voortgang te melden? We leven met je mee he.
 
Komt deze week jongens.
Heb nogal veel moeten/mogen werken de laatste 2 weken.
Gewoon geen tijd gehad om veel te bouwen.
Maar na dit mooie weekend (even naar Dublin en terug) komt alles terug in orde.
 
Da's altijd jammer als het werk om de hoek komt kijken, maar niets aan te doen meestal. Je bent nu op de helft van de groepsbouw, er zijn dus nog maar 2 weken over. Hou altijd voor ogen, ook als het je niet lukt, heb je het toch allicht geprobeerd; niemand neemt je je model of de voortgang die je daarbij hebt gemaakt, af. Het model in twee weken af te krijgen zou ik zelf proberen te zien als een grotere uitdaging.

Ten slotte, veel plezier in Dublin, als ik je een tip mag geven: nuttig een lunch in Peploe's St. Stephens Green, nabij Trinity College. Heerlijk eten, wel een beetje chic dus laat je korte broek liever thuis als je dit restaurant overweegt. Echt een aanrader om te genieten van de Ierse keuken. Anderzijds is de tour bij Guinness iets wat vooral aan te raden is als je ontzettend fan van het merk bent, in de andere gevallen is het een beetje een tourist trap. Iedereen die de tour volgt, kijkt vol smart uit naar het versgebrouwen biertje op de bovenste verdieping met panoramisch uitzicht... in werkelijkheid sta je daar met een massa personen dicht op elkaar en mag je blij zijn als er ergens een stoeltje vrij komt, om van je veel te dure biertje te genieten. Er zijn leukere dingen te doen in Dublin. Hopelijk heb je hier iets aan ;)
 
Ten slotte, veel plezier in Dublin, als ik je een tip mag geven: nuttig een lunch in Peploe's St. Stephens Green, nabij Trinity College. Heerlijk eten, wel een beetje chic dus laat je korte broek liever thuis als je dit restaurant overweegt. Echt een aanrader om te genieten van de Ierse keuken. Anderzijds is de tour bij Guinness iets wat vooral aan te raden is als je ontzettend fan van het merk bent, in de andere gevallen is het een beetje een tourist trap. Iedereen die de tour volgt, kijkt vol smart uit naar het versgebrouwen biertje op de bovenste verdieping met panoramisch uitzicht... in werkelijkheid sta je daar met een massa personen dicht op elkaar en mag je blij zijn als er ergens een stoeltje vrij komt, om van je veel te dure biertje te genieten. Er zijn leukere dingen te doen in Dublin. Hopelijk heb je hier iets aan ;)

Dublin is me niet onbekend Roy.
Is voor mij de 4de keer Ierland.
Ga er graag naar toe, prachtig land met zeer vriendelijke mensen.
Vooral voor de natuur want de Ierse zomers :wacko::wacko::wacko:
 
En dan nu een update.
En de eerste de foto's die ik heb ge-upload staan op zijn kop, maar ik krijg het niet aangepast.

De inhoud van de box had je nog te goed.

attachment.jpg

Enkele decals/stickers.

attachment.jpg

En de bodemplaat en dak zijn lasercut onderdelen.

attachment.jpg

En de bouw is ondertussen al een beetje gevorderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan