Hoofdsponsor

1/35 GMC Water Tank Truck [DONE]

Moest gisteren ongewild denken aan het topic van Bifcat "Hoe noem je het?" wat de registratie van deze GMC betreft.

Feit 1: Italeri levert bij deze truck enkel nationaliteitskentekens zijnde sterren in 2 types, met en zonder rand.
Feit 2: US voertuigen en aanhangwagens hadden ALTIJD een registratie en deze registratie was eigen aan het type voertuig.
In het geval van onze tankwagen zou er dus een tankwagen registratie moeten bijgeleverd zijn en deze begint altijd met het cijfer 80, niet 8 eventueel gevolgd door een ander nummer maar wel degelijk 80 (acht nul) gevolgd door andere nummers.
Feit 3: Vermits het hier om een type 3 cabine gaat mag de ster met een rand er rond maar mag en zou vermoedelijk de registratie in blauwe letters en cijfers geweest zijn. Deze waren in dienst tussen 1942 en Januari 1944.

En nu komt het: geen registratie in de kit? dan gaan we toch kijken of we die hebben van Archer Fine Transfers?
Mmmm, geen blauwe, wel gele maar dat telt niet want die waren van de Marines, wel witte maar geen met een 80 nummer.
Dan gaan we er toch bestellen? Even site checken en nee hoor geen blauwe met een 80 registratie, bestaat niet.

Dus plan B en zelf de registratie samenstellen met behulp van Archer Transfers hetgeen natuurlijk veel meer werk betekent; zeker omdat de motorkap reeds gemonteerd is en zo een truck zich niet zo gemakkelijk laat manipuleren. Zal er bij de andere GMC water Tanker rekening met houden het op voorhand aan te brengen.

attachment.jpg

Voor de afwisseling ook maar eens een ster met rand gebruikt.

attachment.jpg

Er steekt nog geen voorruit in omdat ik overweeg deze in geopende toestand te plaatsen. De zijruiten zijn voorzien van Maskol welke daarna zal verwijderd worden.
Nu eerst nog de andere kentekens plaatsen, ook weer met behulp van Archer transfers.
 
Kleine update.
Heb nog mijn handen vol gehad met de ruiten.
De beide zijruiten welk met Vallejo Maskol waren behandeld bleken niet proper te krijgen en dienden derhalve beiden verwijderd te worden om ze stuk per stuk op te kuisen en daarna te herplaatsen. Vallejo Maskol komt dus op mijn zwarte lijst te staan.
De voorruit had ik gedacht dat het vlotter zou gaan maar ook deze wou niet meewerken. Bleek dat deze voorzien in de kit uiteindelijk slecht gevormd was en dat er een niet goed te praten opening was tussen het frame en de carrosserie wanneer de ruit in gesloten toestand zou geplaatst zijn.

Dus over naar plan B, de voorruit plaatsen in open stand.
Aanvankelijk goed gelukt maar toen ik de steunen wou aanbrengen brak het frame in 2. Autokerkhof afgezocht naar nieuw frame en ruiten herplaatst.

attachment.jpg

Ondertussen ook overgegaan tot het plaatsen van unit markings mits behulp van Archer Transfers.
Mij baserend op een foto is de water tanker met gesloten cabine uitgevoerd als een voertuig welke dienst deed in Italië in 1943 bij het Vijfde Leger.

attachment.jpg

5A 405E * TRK 33 = 5th Army, 405th Engineer Water Supply Battaljon, Truck 33.

Nu nog enkel de reflectoren en achterlichten verven, een donkere wash, wat extra aandacht aan het chassis, de buitenste achteruitkijkspiegel monteren en dan zal deze zo goed als afgewerkt zijn.
 
Weer eentje om duimen en vingers van af te likken , die oude legertrucks vind ik toch ook geweldig hoor
Marc
 
Laatste kleine items aangebracht en ik beschouw deze als afgewerkt tenzij jullie enkele fouten zouden vinden die ik over het hoofd gezien zou hebben.
De eindfoto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu eerst deze met de open cabine afwerken....
 
ziet er weer a la Erwin uit , helemaal mijn ding
 
Weer een mooi model voor de verzameling Erwin
 
Wederom een mooi werk afgeleverd het zicht van boven en de onderkant vind ik zeer geslaagd.
 
Hey,

Jawade, een weekje weggeweest voor werk en we zien al een aantal afgewerkte stukken...., mooi exemplaar E...;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan