Hoofdsponsor

1/24 Unimog U 1300 L "Winterdienst" [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Morgen begin ik aan mijn tweede bouw in de Back to Basics groepsbouw, deze Unimog:

attachment.jpg

Hij sprong me in het oog omdat hij zo mooi oranje is en ik oranje verf heb liggen die eigenlijk nergens voor kon gebruikt worden, nu dus wel. Ik weet dat dergelijke voertuigen bij gebruik vuil en verweerd zijn maar als ze nieuw geleverd worden blinken ze mooi. Toen ik in de tuinaanleg werkte en er werd een nieuwe vracht- of bestelwagen geleverd dan was er geen spoortje roest of vuil te zien.

Het is eens iets anders.
 
Zien we deze ook eens oob, dat is in de geschiedenis van deze kit stellig nog nooit gebeurd. Succes!
 
Dat zie ik wel zitten als bouw: nog nooit gebeurd.

Straks begin ik er echt aan, gisteren enkel uitgepakt en het bouwplan een beetje bekeken. Foto's volgen nog.
 
1 uur bezig.

Enkel het motorblok samengestoken en gespoten en het chassis gespoten. Er is heel veel opkuiswerk aan de onderdelen vandaar dat de vooruitgang maar traag is. Toch eens meer aan Tamiya denken de volgende keer bij een aankoop. De pasvorm is wel goed maar heel veel flash en gietnaden.

Qua kleur van het motorblok schrijven ze een mengsel van groen en grijs, dit kleur had ik in een potje en komt er het dichtste bij (van de verf in voorraad). Je ziet het niet zo goed op de foto door de belichting.

attachment.jpg
 
Succes met deze wagen en de vastgestelde tijd Alain.

Fred
 
De vastgestelde tijd zou wel eens een probleem kunnen geven...dit gaat zeer langzaam vooruit. Mede doordat het een manier van bouwen is die ik normaal niet toepas. Nu moeten alle onderdelen apart geverfd worden terwijl ik anders grote samengevoegde stukken verf in kleur naar eigen smaak.

attachment.jpg
 
Succes met deze uitdaging, ik heb het in de lijst met lopende projecten gezet.
 
Nog 9 dagen voor deze, om dat tot een goed einde te brengen zal er elke dag tijd moeten vrijgemaakt worden denk ik. Hopelijk lukt het.
 
Natuurlijk Alain je moet gewoon uw schouders er onder zetten dat komt wel ok
Marc
 
Er zijn enkele regendagen voorspeld deze week en het binnenwerk loopt op z'n einde. Er zijn nog geen geschikte vacatures voor mij dus zou ik wel eens een volledige dag modelbouw kunnen invoeren. Als de omstandigheden allemaal goed zijn.
 
Gewoon een complete dag gaan zitten
 
Inclusief vandaag, heb je nog 7 dagen om deze af te werken Alain. Zet 'm op weer!
 
Ok ik haal 'm uit de lijst. Het was ook een bijzonder moeilijke opgave, toegegeven, maar je hebt toch je best gedaan.

Denk vooral terug aan het andere model, het landingsbootje, dat je -inclusief de figuren- wél op tijd hebt afgekregen. Die prestatie compenseert meer dan genoeg wat je bij de Unimog door verschillende oorzaken niet is gelukt. Volgende keer beter! En je kunt het model natuurlijk gewoon afwerken; je bent nu al een stukje onderweg.

Vriendelijk verzoek aan de admins om dit topic te verplaatsen naar het subforum 'vrachtwagens en bussen'.
 
Verplaatsen is niet nodig, haal het maar helemaal uit het forum. Het is niet de moeite meer om er nog aan verder te werken.
 
Bij deze verplaatst in topic ; Vrachtauto's & bussen.
 
Tijd om deze van onder het stof te halen, de buitenwerken zijn allemaal stilgevallen door het winterse weer. Deze voormiddag was het aan het sneeuwen.

Het chassis is veel meer werk dan eerst gedacht en ook is er nog twijfel om de unimog OOB te brouwen of te verbouwen. Maar zonder chassis is er sowieso geen verbouwing.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan