Hoofdsponsor

1/24 Studebaker Avanti [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
'T Is gene quick build hé Marc, ge laat er precies weer geen gras over groeien.

Sorry maar ik heb hier de indruk dat ge voor het ogenblik te vlug aan het lopen bent en dat je minder aandacht besteed aan het interieur dan ik gewoon ben van jouw. De tapijtstructuur is goed maar de zetels kunnen toch wat meer aandacht gebruiken.
Vraag: dat interieur in bijzonder het dashboard is dat ingekleurd met Molotov stiften? Ik meen stiftlijnen te herkennen op foto 2 en 3.
 
neen Erwin met BMF ingekleefd
Wat stel je voor Erwin in twee kleuren of wat , ik vind het ok ik wilde al vanaf het begin geen mannekesblad van maken maar gewoon een oldtimer en op het internet zijn ze hoofdzakelijk in 1 kleur de zetels zijn expres blinkend gelaten om een lederlook te gevende rest is mat gedaan
Marc
Suggestief ?
 
Als je er een oldtimer van maakt dan heeft ie al wat jaartjes en kilometers achter de rug. In dat geval zou ik voorstellen wat accentuering aan te brengen op het zitvlak en de rugsteun van de zetels zodat ie een meer gebruikt uiterlijk krijgt. Ook leder verslijt en kan vuil worden door gebruik.
Enkel ultiem gerestaureerde oldtimers hebben gave niet verweerde of amper bevuilde zetels.

Accentuering (lees lichte wash zoals jij het mij zien aanbrengen hebt op de ledendag) zou ook de deurpanelen ten goede komen. Dus fijne borstel met lichte wash en mooi langs de lijnen recht naar beneden trekken. Maar zeker niet overdrijven, blijven zorgen voor subtiel kleurverschil. Desnoods hulp inroepen van vrouwken.
 
Ok ik heb hem ik zal het proberen
thanks
marc
 
Ik ga me er niet voor verontschuldigen maar het ziet er onverzorgd uit, als of een 8 jarige met een blokkwast en onverdunde enamel in de weer is geweest. Dashboard aan de rechterzijde is vlekkerig of er lijkt iets van zwart af te lopen. Overal dikke punten die uitmde verf steken alsof er een zandstorm overgetrokken is.

En kijk ook eens naar de verhoudingen, het stuur is wel 3 keer dikker dan het zou moeten zijn, ook de vesnellingspook lijkt wel een honkbal knuppel in vergelijk met de foto door roy geplaatst.
 
Kijk graag naar uw werken Marc al vind ik dit een oerlelijke auto maar het werk eraan is weer knap.
 
Na zondag heb ik wat verder gedaan met de carrosserie met name een mooi kleurtje erop gezet dat ik te Jabbeke gevonden had ( gekocht uiteraard )Mica Red van Zero Paint
Zonde dat het spuiten ervan zo stinkt maar het gebruik ervan is toch wonderbaarlijk , koud of warm weer deze verf gaat altijd uitstekend liggen zelfs bij het normale spuitwerk hoef je geen angst te hebben voor aflopers het gaat eenvoudig niet of .... je moet minuten lang op dezelfde plaats blijven spuiten
Zelfs de clear coat doet het uitstekend begint direct te blinken zoals het hoort , duur ? Neen het start kapitaal misschien omdat je dan alle producten ineens kopen maar een potje verf kost 8€ in de kleur op maat van de echte he er zit 3 a 4 x meer in dan in Mig of Vallejo natuurlijk 1 nadeel is dat je veel verf hebt enje kan niet alle modellen in dezelfde kleur zetten he
Hier mijn resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ben er zelf heel tevreden over
Marc
 
Mooi kleurtje Coachke.
 
Mooi gespoten Coachke maar zie ik daar nog enkele puntjes in de lak?
 
In die kleur is het gelijk een andere wagen knap.
 
Mooi gespoten, wat een felle kleur
 
Bedankt mannen voor de reacties , ben nu bezig met de motor te verfraaien , niet pimpen hoor
Marc
 
ik volg Erwin bij deze, mooi kleurtje, maar nogal wat brokjes, putjes enz in de lak...

deze krijgt geen polijstsessie?
 
Zo veel is het nu ook weer niet er lag veel vuil op ja dat is waar en enkele stofjes waar ik misschien iets ga aan doen ik weet het nog niet , ik heb er wat schrik van ik doe zulks niet graag
Marc
 
Na uren vechten met de twee uitlaten heb ik ze uiteindelijk moeten doorzagen en stuk voor stuk moeten plaatsen , door de slechte kwaliteit en de ouderdom was dit de beste oplossing , maar eens dat alles op zijn plaats zat moest ik op die plaatsen wel iets doen omdat je er redelijk slecht aan kon en de samenvoeging bleef zien was een normale roestvorming hier een goede oplossing , auto's waar aan de uitlaten gelast werd en dan mocht dat nog met zinkspray geschilderd zijn begonnen na jaren toch weer op die plaatsen te roesten , dus het kan

attachment.jpg

attachment.jpg

Ben nu bezig met de wieltjes erop te plaatsen zal weer voor enige heisa zorgen omdat deze wel in de kit zaten bij op de spreu maar passen niet al te best en waggelen wat , oplossing zal het vast kleven het beste zijn
grt
Marc
 
De roest op de uitlaat geeft wel een meerwaarde aan het model.Ga ik bij mijn volgende model ook eens proberen.Ik vind het goed gedaan,doe zo verder.Wat de body betreft zou ik toch eens overwegen om te polijsten.
Marc S
 
Beste makkers na een korte stilte waar ik zeker niet heb stil gezeten ben ik nu tot dit resultaat gekomen m.a.w. bijna af , ik ben een beetje in het sukkelstraatje gekomen door de uitlaten ,de wielen en de chroom die niet wou wat ik wilde namelijk met chloor ( javel , bleekwater ) niet af te krijgen dagen in de pure javel gelegen je zag er niks aan ,ik dacht dat die verslagen was , nieuw bus open gedaan niks eraf te krijgen dus zat er niks anders op dan te schuren tot alle chroom eraf was , de bumpers liggen nu klaar om in de alclad gezet te worden
Verder nog een paar draden bij gelegd van de batterij , deuren zitten erin grote stommiteit van AMT is op de voorste raam zat onderaan een groot eject stuk dikker dan een lucifer , ik heb het er met zeer grof schuurpapier afgeschuurd en dan begonnen met iedere keer fijner en fijner en als laatste met speciale polijstpasta in drie fasen het glas gepolijst , je ziet het nog maar het meeste is er toch uit
En zover sta ik nu

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen de rest en dan hoop ik hem klaar te krijgen
Marc
 
Marc, heel veel succes met het vervolg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan