Hoofdsponsor

1/24 Studebaker Avanti [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vrienden na mijn militair avontuurtje wil ik me toch terug in mijn comfort zone begeven , dat wil nu niet zeggen dat ik volledig stop met militair hoor
Maar nu heb ik echt zin in mijn voorliefde voor auto's
Dit keer gaat het om een auto die niet veel mensen zich nog kunnen herinneren maar het is toch 1 van de mooiste auto's van in zijn tijd namelijk 1963 en ik herinner me deze auto nog altijd of het gisteren was , even terzijde dit jaar nog eentje in het echt gezien in Brussel
De Studebaker Avanti vele zullen hun neus optrekken maar ik vind hem geweldig
Deze was verkrijgbaar in drie motortypes een V8 met 240 pk de R1 maar voor enkele Dollars meer kon men de R2 bestellen en dan werd deze geleverd met een supercharger of compressor en dan was de Avanti compatibel met o.a. Corvette met injectie motor of de Jaguar XKE en de top of the bill was dan R3 deze motor had twee compressors en deed het fantastisch op Bonneville
Het was een zeer luxueuze wagen met veel comfort
Genoeg geleuterd ik ga eraan beginnen aan de " Studebaker Avanti "
Ik doe mee aan de groepsbouw en hoop hem in een maand af te krijgen het is wel een zeer grote kit , deuren gaan open de motorkap kan ook open ik ga hem zeker niet pimpen alhoewel er alles bij zit maar ik houd hem gewoon straatversie misschien de mooiste motor maar dat is volgens mij nu toegelaten want alles zit in de kit geen after market delen , doosje open en beginnen
Hier komt hij


attachment.jpg

Het bouwplan te groot om op de foto te zetten , het is 1 groot blad met hier en daar een kleurverwijzing , dus zal ik beroep moeten doen op het internet

attachment.jpg

De inhoud

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het bouwjaar van de kit

[ attachment.jpg


Zo beste vrienden ik duik in mijn " man cave "
Salukes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met deze wagen Marc.
Grappig dat de Amerikanen deze Avanti noemde om de Italianen een beetje te "pesten"
( Avantie is Italiaans voor vooruit)

Fred
 
Een bouw die we niet vaak zien; ik althans nog nooit.

De sprues tonen al hoe oud de kit is, ik hoop dat de pasvorm meevalt. Succes, ik zet 'm in de lijst, hier te raadplegen.
 
Leuke wagen Marc...
Heel veel plezier en succes met de bouw van deze mooie wagen, jouw kennende ga je er weer een juweeltje van maken...

Groetjes,
kurt
 
Even op Google gekeken blijkt dat er nog zat mensen zijn die hem gebouwd hebben... raar :) Nee hoor hetis niet mijn smaak om het netjes te zeggen maar ga hem zeker volgen.














Hoop dat ik nog in slaap val straks :laugh:
 
Marc heel veel succes.

The Ertl compamgny, daar ben ik vaak aan het zoeken geweest.
 
Succes Marc met de bouw van deze prachtige auto.
 
Collega's de ene vind hem mooi de andere niet dan maakt ieder voor zich uit , bij mezelf heeft deze wagen iets speciaals een soort aantrekkingskracht waarom dat weet ik niet , ik weet het het is een specialeke maar in ieder geval toch weeral bedankt voor het opvolgen . Ik ga proberen er iets mooi van te maken en er is veel werk aan
Marc
 
Studebaker heeft altijd heel speciale modellen uitgebracht en deze is er zeker niet vreemd aan.
Comfort stond altijd hoog bij hen, ook in hun WO2 truck die uiterlijk wel leek op een GMC maar door iedere gebruiker als beter en comfortabeler beschouwd werd.
Succes Marc en neem je tijd bij deze.
 
Apart model Marc, maar hij kan me wel bekoren.

Op de boxart lijkt hij vooraan wat te hoog te liggen, kan jij misschien een 10-minuten aanpassing voor gebruiken om dat goed te maken.
 
Zal niet mogen he Erik komt wel goed hoor
heb je zondag geen zin om naar Jabeke te gaan alleen auto's en vrachtwagensis altijd demoeite hoor
Marc
 
Veel plezier met deze,ik volg stilletjes.
Marc S
 
ja Roy er staat zo weinig info over kleuren , volgens schema moet gewoon alles zwart schilderen verder geven ze bijna geen kleuren op daarom wilde ik overstappen ik kijk naar de originele foto's van echte Avanti auto's om beter te weten welke kleuren ik moet gebruiken , roest of verweren ga ik zeker bij deze niet doen eerder show room versie
 
Toon anders even een foto van de instructies als voorbeeld van wat je bedoelt.
 
Roy meer info staat er niet op

attachment.jpg

En dan ben ik gaan kijken op het internet en ja beelden genoeg en kleur variaties ook genoeg daarom dacht ik dat het beste was er even tussenuit te gaan en rustig op de gewone manier verder te doen , ik heb nog tijd zat om achter de deze andere modellente bouwen he
Marc
 
Hier een foto van een 1963 Studebaker Avanti met zwart interieur:

125678_Interior_Web.jpg

Er staat 'paint interior black'... ik zie het probleem niet zo. Vind wel dat je deze dan wat impulsief hebt ingeschreven en ook wat impulsief uitschrijft. Na een dag het model weer uitschrijven omdat de voorgeschreven interieurkleur je niet bevalt, vind ik zelf een beetje jammer en niet conform de groepsbouwgedachte; dat er meerdere kleuren mogelijk waren had je tevoren ook wel kunnen bedenken. Verder vind ik het jammer van de tijd van de admins en mijzelf om alles netjes te blijven administreren: het bouwtopic te veranderen, het te verplaatsen, de groepsbouwlijst aan te passen et cetera.

Ik zal je bouwtopic als 'ingetrokken' vermelden in de startlijst; verzoek aan de admins om het te verplaatsen naar het auto-subforum.
 
Dat zwart geld alleen voor de Bonneville versie maar dan moest ik er een race versie van maken voor het andere staat letterlijk kies de kleur naar eigen visie
Ik had het graag anders gewild want ben met volle goesting eraan begonnen en het liep weer als een trein tot ik het in de gaten kreeg dat alleszwart moest zijn voor de race versie ,daarom mijn oprechte eerlijkheid
 
Ik ben vooral benieuwd naar de pasvorm ,hen een en ander gelezen over AMT kits en dat was niet altijd positief, vooral de oudere, ben zeer benieuwd want heb zelf ook een AMT kit gekocht laatst...

Grts Anthony
 
wel beste vrienden ik ken dat ook , maar ik sta versteld hoe goed deze past , buiten veel flash past alles perfect zelfs de motorkap past goed
 
Nogmaals mijn excuses voor het overstappen naar de gewone bouw , reden was dat er zeer veel flash aan de stukjes zit en dat ik er weinig of geen kleuren werden aangegeven , ja voor de race versie moest gewoon alles zwart
Om te beginnen het enige wat me veel werk bezorgde waren 6 grote gietsporen in de cockpit zo erg dat de structuur van de matten weg geschuurd moest worden verder past alles redelijk goed voor zo een oud kitje valt dat nogal mee
hier de boosdoeners

attachment.jpg

ik ben al een heel eind ver het instrumenten paneel is af
de chrome is hier aangebracht plus het interieurkleur

attachment.jpg

de meters ingekleurd

attachment.jpg

de deurpanelen

attachment.jpg

het interieur

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het chassis heb ik niet zwart maar in panzer grau gezet omdat ik ook ervan overtuigd ben dat zwart biet te gebruiken valt in modelbouw ik heb nu wel met verschillende soorten vernis gewerkt om toch wat onderscheid te creëren


attachment.jpg


de motor voor zover klaar , want de chrome was zo hardnekkig dat ik hem tot 3x
in nieuw bleekwater hebben moeten leggen en na die dagen was alles er nog niet af , de chrome was toen wel beter dan nu

attachment.jpg

hij is nu zover af dat ik de carrosserie alleen nog moet spuiten maar zondag ga ik een kleurtje kiezen
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan