Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/6 Belgische militair hedendaags[wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 33

Discussie: Belgische militair hedendaags[wip]

Standaard

Ken er wel geen kl.... van als ik het zo proper mag zeggen , maar het ziet er wel knap uit
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Jan,

Ik prefereer 1/6 voor bustes, omdat die schaal meer mogelijkheden toelaat wat betreft details in gezichten. Ook is het zo, rekening houdend met verzamelaars(niet-bouwers), dat kleiner niet aanspreekt. Dus ik moet ergens een compromis toepassen. 1/6 valt eigenlijk nog mee, de bustes zitten rond 10cm zonder sokkel.
    Nu, wat betreft die wapens, die hoeven niet op 1/6, want de volledige figuren gaan niet die schaal hebben, eerder 1/9. De para-commando die ik momenteel heb, heeft ook die grootte. Ik ga in ieder geval proberen om een wapen te scratchen, het kan evengoed meevallen. Het probleem is dat ik niet rap content ben.
    Laatst gewijzigd door Jiver; 08-03-18 om 13:58

Standaard

Gegroet,
    Even orde op zaken stellen wat betreft dit project. Het bestaande model wordt niet gebruikt en is dus afgevoerd. Ik vond ook dat een en ander beter kon, en daar was het hoofd bij. Dus ben ik opnieuw begonnen, maar dit keer ga ik wél voor dezelfde behandeling die mijn fantasy-projecten krijgen. Dat wil zeggen dat ik mij er volledig insmijt, meer niet.
    Voor alle duidelijkheid: Mijn project op lange termijn behelst een serie van 1/6 bustes die Belgische militairen uitbeelden, vroeger en nu(op termijn). Volledige figuren komen er niet, ik heb teveel ideeen die het maken ervan te tijdrovend zou maken. Dus ik opteer voor bustes, maar ze zullen wel 1 of 2 armen krijgen, om toe te laten wapens ed te gebruiken. Ook is er photo-etch voorzien, zoals voor de graden, mutskentekens enz. Een eerste batch is trouwens bijna een feit. Als die goed blijkt(En daar twijfel ik niet aan), mogen er in de nabije toekomst meer verwacht worden. Een FN FNC 5,56 zit ook in de pijplijn.
    Met al dit onderweg ben ik ondertussen ook aan het werk om een nieuwe buste klaar te stomen. Het hoofd is al meer dan halfweg, zoals onder op de foto's te zien is.

Helaas loopt niet alles van een leien dakje. Zo moest ik op zoek naar een nieuwe host, want ondanks dat ik nog pas betaalde om een jaar te verlengen, blijkt hij failliet te zijn. Ik heb een nieuwe host en construeerde in sneltempo een nieuwe site. www.jiverminiatures.be
    Een en ander betekent wel dat al mijn foto's hier verdwenen zijn, spijtig genoeg. Maar daar kan ik niets meer aan verhelpen.

Standaard

Hoofdje gebakken, klaar voor clean up en nog wat kleine aanpassingen. Daarna silicone-badje.

Standaard

Mooie stoere kop.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Leuk dat je zoiets kan , kijk er altijd naar op maar het ligt niet in mijn stijl
    Tof
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Penningmeester / V.I.P. PeiperJ's schermafbeelding

Standaard

Gaat toch alweer de goeie kant op , mooie basis

Standaard

Update:
    Ik werk nu op een resin kopie van het hoofd. Als materie gebruik ik Aves epoxy.
    Fase1: Het aanbrengen van haar en wenkbrouwen.
    Fase 2: De rand van de muts gelegd.
    Fase 3: De muts zelf
    Het zijn 3 verschillende fasen omdat ik ertussen de epoxy volledig liet uitharden. Na het leggen van de mutsrand was het zelfs nog nodig om die met wat epoxylijm te fixeren op het hoofd, want hij zat los. Die rand is een draad van een kleine milimeter die nauwkeurig gerold werd. Omdat die in het echt niet rond is, heb ik die een beetje platter geschuurd na het harden en na het lijmen. Als je dat doet, blijf je dezelfde dikte behouden. Probeer je zo'n rand ineens plat te maken terwijl de epoxy nog zacht is, dan eindig je gegarandeerd met een ongelijke.

Standaard

Bedankt, Bart.

Intussen nieuws gehad dat de photo-etch onderweg is. Ik ben tevreden over het resultaat. En mooi op tijd voor onze opendeurdag in Burcht binnenkort.

Standaard

Heel knap met dat insigne.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Voor onze opendeurdag had ik de eerste versie verbeterd en voorzien van badges en graden. Een beetje speciaal zo, maar de 4 exemplaren die ik had gemaakt, werden allemaal verkocht. Dat zegt genoeg.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten