Hoofdsponsor

1/6 Belgische militair hedendaags[wip]

Leuk dat je zoiets kan , kijk er altijd naar op maar het ligt niet in mijn stijl
Tof
Marc
 
Gaat toch alweer de goeie kant op , mooie basis :)
 
Update:
Ik werk nu op een resin kopie van het hoofd. Als materie gebruik ik Aves epoxy.
Fase1: Het aanbrengen van haar en wenkbrouwen.
Fase 2: De rand van de muts gelegd.
Fase 3: De muts zelf
Het zijn 3 verschillende fasen omdat ik ertussen de epoxy volledig liet uitharden. Na het leggen van de mutsrand was het zelfs nog nodig om die met wat epoxylijm te fixeren op het hoofd, want hij zat los. Die rand is een draad van een kleine milimeter die nauwkeurig gerold werd. Omdat die in het echt niet rond is, heb ik die een beetje platter geschuurd na het harden en na het lijmen. Als je dat doet, blijf je dezelfde dikte behouden. Probeer je zo'n rand ineens plat te maken terwijl de epoxy nog zacht is, dan eindig je gegarandeerd met een ongelijke. attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Bedankt, Bart.

Intussen nieuws gehad dat de photo-etch onderweg is. Ik ben tevreden over het resultaat. En mooi op tijd voor onze opendeurdag in Burcht binnenkort. attachment.jpg
 
Voor onze opendeurdag had ik de eerste versie verbeterd en voorzien van badges en graden. Een beetje speciaal zo, maar de 4 exemplaren die ik had gemaakt, werden allemaal verkocht. Dat zegt genoeg. attachment.jpg attachment.jpg
 
Ze zijn dan ook heel mooi, denk dat je daar gerust een klein handeltje in kan beginnen.
 
Thx, mannen

Erwin: Ik heb sinds 1 juni 'Jiver miniatures' terug in gang gestoken, dus het zal er wel inzitten.
 
Nu de schilderwerken aan 'The thing' de kans krijgen om eens volledig uit te harden, kan ik verder doen aan de 2de versie van deze buste. Kraag, borstzakken, mouwen enz. De flap voor de graden komt apart.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
prachtig werk Jiver, en die FNC en scar heb je mooi gemaakt.

Capri
 
Heel mooi werk dat je hier laat zien.
Ik vraag me wel af; start je voor je origineel van een foto als basis? Of hoe gaat dat exact in zijn werk? Ben aan het nadenken of ik geen bekende zie namelijk...
Ik zie het mezelf in geen 100 jaren klaar te krijgen, zoveel is zeker.
 
Bedankt allemaal voor de complimenten.
@ Capri: Die wapens zijn niet van mij. Die zijn van de hand van Grijze Wolf en dienden als voorbeelden.
@ Baenske: De buste zelf is eigen ontwerp zonder voorbeeld, de muts is op 't zicht gedaan en mijn hemdvest ligt hier naast mij als referentie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan