Hoofdsponsor

1/24 `56 Chevy Nomad [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Na al de lopende projecten gereed zijn gooien we weer een nieuwe op de tafel want de lijm moet blijven vloeien :mrgreen:

Het slachtoffer is de `56 Nomad wat ik zelf niet zo`n interessant model vind maar deze word niet glimmend, de bedoeling is dat het een field find word dus roest en wat ontdaan van zijn sierstrips en wat meer rottigheid wat ik kan bedenken.

Den doos.
71bcaf83fd052ac79d6301aa930dae06.jpg

De body, er komt geen motorblok in dus de motorkap word er op gelijmd dus scheelt weer wat werk.
1f05da9ab9f9bb54a7cc2a3829c658d0.jpg

Is misschien een tik van mij maar ik schuur meestal de hele body, ten eerste voor de hechting voor de primer (Acryl) en ten tweede om de gietnaden en eventuele sincholes op te sporen zoal hier het geval is op de achterzijde van de het dak. Nu schuur ik deze niet helemaal vlak omdat hij toch niet in de glans komt, anders komt de putty erbij om het vlak te zetten want hetis echt geen gezicht als hij staat te glimmen en het dak lijkt op een golfplaat.
0d0c9065d9f189c4131574d548ddd46c.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zonde zo een mooie wagen , maar in uw handen zal het weer een piece Unique worden
Marc
 
Ik ben benieuwd in welke staat van ontbinding je deze weet te krijgen.
 
Met zoiets denk ik Roy :)
vlammenwerper-slow-motion.jpg

Coachke ik vind zijn voorganger stukken mooier, deze lijkt op mij op zondagmorgen om een uurtje of zeven :)
 
Een Nomad, prachtbak, waarschijnlijk numero uno onder de breaks en uitermate gezocht in de USA.
Ben zeer benieuwd wat je daar gaat van maken Ron, veel succes.

1 tip: als je sierstrips verwijderd/weglaat er dan wel voor zorgen dat de aanhechtingspunten zichtbaar worden. Kunnen gaten in de carrosserie zijn of van die klemmetjes waar de sierstrip over geschoven werd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het altijd een prachtige wagen gevonden maar hetgeen u ermee wil doen zal zeker de moeite zijn en al zeker als het uit uw handen komt.Ben echt wel benieuwd hoe deze gaat worden.Ik volg.
Marc S
 
Een Nomad, prachtbak, waarschijnlijk numero uno onder de breaks en uitermate gezocht in de USA.
Ben zeer benieuwd wat je daar gaat van maken Ron, veel succes.

1 tip: als je sierstrips verwijderd/weglaat er dan wel voor zorgen dat de aanhechtingspunten zichtbaar worden. Kunnen gaten in de carrosserie zijn of van die klemmetjes waar de sierstrip over geschoven werd.

Klopt Erwin aan de gaten was al gedacht ;) Ik denk dat de 1957 uitvoering het meest gezocht is van dit type wat ik zelf ook de mooiste uitvoering vind.
 
Ron, succes met de bouw van dit mooie project.
 
Thnks mannen.

Moet nog een dingetje opzoeken voor wat detail werk de rest gelukkig al gevonden :)
 
Ron heel veel succes, deze wil ik ook volgen
 
Beste Ron daar heb je gelijk in dat zijn voorganger nog mooier was
Ik heb het al eens geschreven in 1967 kocht ik van Revell ook een Nomad pracht kit voor zijn tijd chrome strips , alle deuren werkte ervan werkelijk een mooi kitje maar ik had thuis niks gezegd of gevraagd ik heb de kans niet gekregen om de doos te openen mijn vader zette er zijne 43 schoen op en ik had een super puzzel met misschien 1000 stukjes , je kan je wel indenken hoe ik me toen voelde he
Die kit nooit meer terug gevonden spijtig
Marc
 
Veel plezier , in jou handen ...komt dit helemaal goed ;)
 
Veel plezier , in jou handen ...komt dit helemaal goed ;)

Dat is even afwachten Filip :)

Coachke ik had het over de vroegere versie maar bedoelde eigenlijk de '57 Nomad die heeft een mooiere voorzijde door de bumpers en gril en achteraan de vleugels.
 
Veel bouwplezier, ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn.
 
Bedankt Erik en ook ik ben benieuwd hoe het uitpakt.

Heb alvast 64 gaatjes voor geboord, nu nog helemaal doorboren met de Dremel want zoveel kunnen mijn vingers niet aan.
 
Spervuur en roest... de vijanden van elke zichzelf respecterende laklaag :)

Benieuwd naar de foto’s..
 
Kan even geen glanslaag zien :) Maar foto`s volgen uiteraard nog want is best wel een werkje boren en enkele chrome sierlijsten verwijderen :wacko:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan