Hoofdsponsor

1/24 `56 Chevy Nomad [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik moet toegeven, iets wat ik niet graag doe, dat het er beter uit begint te zien dan ik dacht; maar nog steeds niet optimaal. Als je zegt dat je dan ook nog lang niet klaar bent, vloeit mijn vrees langzaam over in hoop.

Sterke update, hoe dan ook.
 
Welwel, Roy gaat toch nog overeenkomen met Ron, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :ohmy:

Mooie vorderingen Ron zowel op afwerking als op het kneden van Roy. :@:laugh:

(en nu ben ik weg want ze gaan mij zoeken.):nowink::D
 
Wow, die roestaflopen op de flanken zijn levensecht, wordt knapper met elke update.
 
Thanks mannen.

@Roy Hoop? gooi die maar overboord icon_lol.gif Maar optimaal tja wat voor de enen optimaal is is het voor ander niet ik probeer gewoon een naar mijn idee een verroeste bak neer te zetten en tot nu toe ben ik redelijk tevreden over omdat roest niet mijn ding is en alles in Acryl word gedaan omdat ik daar wel een uitdaging is ziet, dus geen pigmenten en olieverf.

@ Erwin, Komt nooit goed tussen Roy en Ron, Twee verschillende stijlen van bouwen ik makkelijk en Roy precies maar daarom hou ik wel van hem hoor :), en ik kom wel naar de ledendag dan hoef ik je niet te zoeken 8)
 
Met dit soort bouw topics kun je gewoon niet snel oordelen, als je al mag praten over oordelen. Het is een proces en totdat het af is kan er nog van alles gebeuren.
Ik blijf je volgen maar je mag best wat meer vertellen hoe je e.e.a. hebt gedaan.
 
Haddewaxe ik heb even het topic terug gelezen maar alles staat er wat ik gedaan heb alleen dat de verf die ik gebruik heb voor de effecten sterk verdund zijn en dan wel zo sterk dat er minsten 3 laagjes nodig zijn om wat effect te zien dus eigenlijk niets bijzonders buiten wat geduld om na een paar laagjes het model opzij te zetten om het goed te laten drogen zodat je niet te ver gaat met effect wat je wil bereiken. dus een kwestie van de kleuren opbouwen. Oordelen voordat er iets klaar is is altijd moeilijk omdat je inderdaad geen idee heb wat de bouwer nog wil doen maar als er iets is wat niet klopt dan mag dat gerust gezegd worden en dan is het aan mij wat ik eemee doe en het feit dat een frisse blik op het model ook wel helpt want ik kijk er elke dag naar dus de kans is dat ik een beetje blind ben geworden voor sommigen details.
 
Zo het Chrome zit erop en heb voor BMF gekozen en ook de keuze voor de wielen dus binnenkort de glanslak erop.
cache...0af9c63d80.jpg


Ok ok rustig maar :) kon het even niet laten ook al ziet het er wel leuk uit maar dat is voor een toekomstig project denk ik. Nu zit ik te denken om er een paar laagjes mat vernis met een druppeltje grijs erin vermengd aan te brengen om de glans een beetje te verminderen en gelijk een ondergrond te hebben voor wat lichte roest effecten aan te brengen. Ik had al eerder wat testjes gedaan en het resultaat was met enkel mat lak bleef de BMF uiteraard nieuw maar het gaf ook het idee dat hij bleef glimmen, dus door wat grijs er doorheen te mengen moet dat het effect opheffen. Ook direct geprobeerd om er een roestkleur op te zetten maar dat lukte niet want de verf pakte niet op de BMF. Al met al nog een lange weg te gaan voordat de body af is.
 
Laatst bewerkt:
je zal het heel waarschijnlijk wel weten maar BMF bestaat in mat aluminium ook en zwarte chroom
Zoals de Chevy er nu uitziet met deze wieltjes helemaal mijn ding
Marc
 
Ja inderdaad weet ik Coachke en is er ook in koper als je echt gek wil doen :) maar uiteraard worden de wielen niet gebruikt het is en blijf een oud wrak :)
 
Ik vind het roest heel goed geslaagd ook al zeg je dat het niet uw ding is.Hij is gewoon prachtig.
Marc S
 
Knap met die wielen en hoe je de carrosserie 'verroest' en verouderd hebt, lijkt wel een rat zo.
 
Heel mooi proces welk je hier laat zien Ron. Het is niet gemakkelijk om overtuigend een roestbak neer te zetten. Persoonlijk vind ik dat de collega's te snel hun kritiek op je loslieten want zo'n project vraagt om lagen die over mekaar heen gezet dienen te worden, het zou straf zijn mocht je vanaf de eerste bewerking al een fantastisch uitziend roesteffect bereiken (de lol zou er snel vanaf zijn). Je kan evt. ook nog met roestpigmenten aan de slag, om nog meer nuances en effecten te verkrijgen. Dit dient wel voorzichtig te gebeuren want ook hier is trop te veel. Maar zoals gezegd, zeer verdienstelijk en dapper wat je hier neerzet.
 
Nu wil ik hier toch eens op reageren Guy. Kritiek op mijn kritiek is vanzelfsprekend een recht, maar dan gebruik ik na de zoveelste opmerking toch eens de gelegenheid om mijn eerdere opmerking toe te lichten.

Ik vond, en vind nog steeds, dat Ron beter een andere onderlaag voor het wit had kunnen gebruiken. Nog steeds vind ik het witte deel een wat wollig geheel, dat wellicht met de nodige moeite in het gareel kan worden gedwongen, maar in mijn optiek maak je het jezelf dan als modelbouwer -mogelijkerwijze- onnodig moeilijk. Ik vind het witte deel nog steeds een zwakke schakel en hoop dat die nog verbeterd kan worden. Dat is een persoonlijke mening, net zoals het blijkbaar jouw (door mij meestal toch gerespecteerde) mening is dat Ron volledig op de goede weg is.

Daarnaast kan ik je opmerking dat de lol er snel vanaf zou zijn als je al vrij snel een roestig uitziend resultaat zou bereiken, niet goed begrijpen. Het hoeft niet altijd een kwestie van dertig lagen te zijn. Toch niet bij iedereen, althans.

Kritiek te geven op dit modelbouwforum is sowieso al een hachelijke en meestal ondankbare onderneming, ik hoop niet dat degenen die toch die (99% opbouwende!) kritiek durven en wensen te geven zichzelf daar nog verder in beperkt dienen te voelen.
 
Thnks Oldiman.

Erik de wielen komen er niet onder hoor ook al misstaat het niet dus een ratrod was niet mijn bedoeling ook al ben ik niet vies van om er een te bouwen.

GUnit, Inderdaad valt tegen om roest te doen en ook uit mijn comfort zone, hou het liever bij glimmend stukken makkelijker :8 maar hou wel van een uitdaging en zie dan wel hoe het afloopt. Pigmenten geloof me of niet ik heb totaal niets in huis en ook geen kant en klare washes dus dit model word alleen in Acryls afgewerkt ook een uitdaging op zich.

Roy, zit nu echt ruim een half uur te denken wat ik nu moet neer zetten hier. Zal het echt niet weten zonder dat ik op bepaalde delen van het lichaam trap(om het netjes te houden) heb het weleens eerder gezegd er is maar een way en dat is Roys way wat niet wil zeggen dat je ongelijk heb. Maar er zijn hier hooguit 15 bouwers actief en die bouwen allemaal op hun manier om tot een goed eindresultaat te komen en uiteraard mogen daar tips worden geven maar dat gebeurd meestal op een manier waarvan mijn nekharen overeind gaan staan. Dus om het kort en beschaafd te houden mag hier een slotje op want ben het nu wel een beetje zat dat dominante gedrag.
 
Als ik iemand met de wijze waarop ik mijn adviezen geef tegen het zere been stoot, of als het overkomt als zou ik de enige waarheid verkondigen, dan spijt mij dat oprecht. In mijn enthousiasme wil ik wel eens te ver gaan, te stellig worden, of 'erover' zoals hier in Vlaanderen wordt gezegd.

Het is moeilijk om een advies te timen. Bij de beginnende bouwer kan dat wat eerder dan bij de gevorderde. Nekharen of niet, hard of ongenuanceerd of ik-heb-altijd-gelijk of niet... ik hoop wel dat je wilt geloven dat mijn advies uit een goed hart komt en dat ik ermee probeer te bereiken dat de bouwer een stapje verder komt, vaak zelfs verder dan ik zelf ben. Ik zeg je eerlijk dat ik er niet op uit ben om mijn gelijk te halen puur om het behalen van mijn gelijk, zelfs al kan dat soms zo lijken.

De discussie waar mijn laatste reactie op inhaakte ging erom, wanneer je kritiek kunt geven. Mark en Guy vonden mijn kritiek prematuur. Anderzijds vind ik, dat met alleen 'oehs en aahs' de forumleden geen stimulans tot overdenking of verbetering krijgen. Dus waar ligt het omslagpunt -> dat was mijn punt.

Er vanuit gaande dat dit verkeerd is overgekomen, bied ik daar nu mijn excuses voor aan. Ik wil je met respect voor dit topic dan ook verzoeken het niet te sluiten en zal mijn mening indien -zoals in dit geval toegegeven- discutabel, in het vervolg voorzichtiger of in het geheel niet naar voren brengen. Waarschijnlijk heb ik in dit geval met te weinig oog voor schriftelijke overdracht van woorden -dus zonder lichaamstaal- gecommuniceerd.
 
Ik wil mij excuseren voor mijn laatste posting.. Helaas enkelen dingen gezegd die niet op het forum thuis horen en wat dingen die niets met het onderwerp te maken hadden dus daarvoor mijn excuses richting Roy.
 
Kan het zijn dat er geen foto is van de wielen waar je over sprak?

Edit: ik zie het toch goed, in heel je topic zijn de foto's verdwenen.....
 
Ja Mark nu je het zegt er staat nog maar 1 foto op deze topic , hoe kan dat
Marc
 
Nu wil ik hier toch eens op reageren Guy. Kritiek op mijn kritiek is vanzelfsprekend een recht, maar dan gebruik ik na de zoveelste opmerking toch eens de gelegenheid om mijn eerdere opmerking toe te lichten.

Ik vond, en vind nog steeds, dat Ron beter een andere onderlaag voor het wit had kunnen gebruiken. Nog steeds vind ik het witte deel een wat wollig geheel, dat wellicht met de nodige moeite in het gareel kan worden gedwongen, maar in mijn optiek maak je het jezelf dan als modelbouwer -mogelijkerwijze- onnodig moeilijk. Ik vind het witte deel nog steeds een zwakke schakel en hoop dat die nog verbeterd kan worden. Dat is een persoonlijke mening, net zoals het blijkbaar jouw (door mij meestal toch gerespecteerde) mening is dat Ron volledig op de goede weg is.

Daarnaast kan ik je opmerking dat de lol er snel vanaf zou zijn als je al vrij snel een roestig uitziend resultaat zou bereiken, niet goed begrijpen. Het hoeft niet altijd een kwestie van dertig lagen te zijn. Toch niet bij iedereen, althans.

Kritiek te geven op dit modelbouwforum is sowieso al een hachelijke en meestal ondankbare onderneming, ik hoop niet dat degenen die toch die (99% opbouwende!) kritiek durven en wensen te geven zichzelf daar nog verder in beperkt dienen te voelen.

Kritiek op mijn kritiek : nee Roy, gewoon een eenvoudige en algemene vaststelling, dus niks wat noodzaakt om opnieuw in de pen te klimmen noch je persoonlijk aangesproken te voelen. Ik ben erg vredelievend van inborst. Het geschreven woord...het blijft zo moeilijk om in te schatten.

Dertig lagen : het mag met minder maar ik hou zelf van het gevecht met de materie. Omdat zo'n roestig uitzicht een zekere gelaagdheid met zich meebrengt, is de opbouw van een beoogd effect altijd een pluspunt voor het uiteindelijke resultaat. John Tolcher heeft een enorme kennis omtrent het neerzetten van wrakken, zijn technieken zijn echt een studie waard voor de geïnteresseerden onder ons.

Kritiek noem ik liever advies. Het zou nefast zijn voor de modelbouwer mocht hij geen gegrond advies krijgen.
 
Dertig lagen : het mag met minder maar ik hou zelf van het gevecht met de materie. Omdat zo'n roestig uitzicht een zekere gelaagdheid met zich meebrengt, is de opbouw van een beoogd effect altijd een pluspunt voor het uiteindelijke resultaat. John Tolcher heeft een enorme kennis omtrent het neerzetten van wrakken, zijn technieken zijn echt een studie waard voor de geïnteresseerden onder ons.
Zet jezelf maar naast John hoor Guy, ik denk dat je daar met trots mag zeggen dat je op dezelfde hoogte staat.

Post John trouwens nog ergens zijn werk? Is al veel te lang geleden dat ik nog iets van de beste man gezien heb :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan