Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw VW kever typ 87 [done] Einddatum 02/04/2018

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.869
Beste vrienden vandaag begin ik aan de voorlopig laatste kever in hun reeks , ik hoop ooit nog eentje te pakken te krijgen en dat is die met de kachel voorin onder het kofferdeksel hij bestaat ik weet , ik ga nu zondag kijken of ik hem in Jabeke kan vinden
Nu even terug naar deze kit het gaat over een 4x4 kever met een open dak
Nu even iets vertellen deze kit was compleet maar ik heb twee stukjes geleend voor de ambulance omdat daar de twee stukjes ontbraken en vanmorgen heb ik ze snel zelf gekopieerd met een pasta die zelf uithard en daarin heb ik de twee stukjes in geduwd laten drogen , de stukjes eruit geprutst en het negatief opgevuld met autoplamuur met verharde , na 7 min was alles steenhard en ik had mijn kopietjes
Ik wilde dit melden omdat dees kitje geopend is maar is nu helemaal als nieuw
Het gaat om deze kit

attachment.jpg

de inhoud

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila en we zijn vertrokken
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het wordt een hele verzameling zo, die Kevertjes in allerlei militaire uitvoeringen.

Dit is de eerste kit uit die reeks, gemaakt door CMK in 1998. Daarna zijn Revell, Italeri, RPM, CMK weer, en Special Armour ermee aan de haal gegaan. Zie hier.

Wat nog ontbreekt in je verzameling is de Gas Generator:

133461-11453-23-pristine.jpg

en een versie met andere decals:

104775-10244-pristine.jpg


Ik denk dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar hoe je die ontbrekende onderdeeltjes binnen zo korte tijd hebt weten te kopiëren met vrij eenvoudige middelen. Ik weet dat je het ergens anders al hebt getoond, hier het nog eens te laten zien zou een mooie geheugenopfrisser zijn.

Succes met dit leuke kitje en het achttiende project van deze groepsbouw. Ik heb de startlijst weer van een update voorzien.

De einddatum van 2 april zul je, gezien de vorige modellen, zonder teveel problemen halen lijkt me.
 
Ge kunt al gerust beginnen spreken van een VW-museum in Aartselaar.. :D
Veel succes mateke met den deze...

Grtz yves,
 
Roy je bent verkeerd hoor ik heb het nog nergens getoond maar als jullie willen doe ik het graag
Die kever met de gasgenerator daar ga ik zondag naar op jacht
En dank u voor jullie steun
Marc
 
Marc, welke uitleg geeft men aan die R decal in de kit.
Toch geen verwijzing naar Brigade Ramcke hoop ik?
 
Erwin met info zijn ze heel karig hoor , alleen dat ze 4x4 aangedreven waren en een boxermotor van 25 pk hadden en voor Afrika hadden ze speciale banden opgelegd en ook voor Afrika waren de elektrische kabels en motor speciaal beschermt tegen stof en zand
 
Dergelijke R doet mij denken aan de Brigade Ramcke (Luftwaffe Parachutisten brigade) en deze zijn inderdaad in Noord-Afrika ingezet maar bij mijn weten zijn er nooit VW Kevers in Afrika terecht gekomen. Ik heb nog nooit een foto gezien van een kever welke daar in dienst was.
Heb je trouwens een pb gestuurd met enkele bouwtips.
Voor deze kit bestaat trouwens een after market interieur set van CMK nr 3008.
 
thanks mannen Erwin dat is wel interessant maar dan wel voor een volgend kitje dat misschien ergens opduikt he
 
Allee ge zijt weer eens vertrokken,het zal voor u wel geen probleem zijn om deze af te krijgen tegen de einddatum u kennende.Veel succes ermee.
Marc S
 
Wel op vraag van Roy hier een korte beschrijving van mijn zelfgemaakte onderdeeltjes
Punt 1 : ooit eens in de Action in de speelgoedafdeling dat meegebracht een soort kneedpasta die hard word door gewoon in de lucht te laten drogen


attachment.jpg


daar heb ik een stuk vanaf gedaan en deze goed plat gedruk onder een vlakke plaat of iets dergelijks , daarna de twee goede stukjes in geduwd zodanig dat ze gelijk met de kneedpasta komen dat goed laten drogen ( chaufage ) eens goed droog de originele stukjes eruit gedaan en verder laten uitharden


attachment.jpg


daarna heb ik de mallen goed ingesmeerd met vaseline om gemakkelijker te de stukjes eruit te krijgen , daarachter heb ik van de auto die carrosserie mastiek of plamuur die met de verharder tubes erbij een kleine hoeveelheid aangemaakt en dat goed in de mallen geperst en na een dikke 7 minuten is alles keihard en klaar voor gebruik , eerst wel voorzichtig uit de mallen gehaald en nu liggen er 4 stukjes achterkant van de velgjes

attachment.jpg

Nu gaan we verder met de groepsbouw alles staat bijna allemaal in kleur juist de stoelen maar daar moet ik een kleurtje voor maken roodleder


attachment.jpg
en nu ga ik eten maken en dan kan ik vanavond hem hopelijk afwerken
Marc
 
Beste vrienden ik had er vandaag zin in vanmiddag 2h26 gewerkt en nu 3 uurtjes gewerkt
En ik sta nu zover

vanbinnen

attachment.jpg

attachment.jpg

de wieltjes nog een paar retouchkes later

attachment.jpg

van buiten

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het gaat goed ok ik heb er nu 4 achtereen gemaakt dus moest ik het wel kennen he

marc
 
Ziet er in ieder geval knap uit.
 
Ja je kan ze nu met je ogen dicht bouwen :)
 
Linkervoorwiel zou ik nog wel even checken wat schildering van de band betreft.
 
Heel mooi resultaat tot nu toe
 
Ik weet het Roy ik had het trouwens al vermeld bij de vorige beelden dat er nog enkele retouchkes moesten gebeuren
Heren bedankt voor jullie reactie
Marc
 
ziet er goed uit, komt er nog een decal op het dashboard voor de wijzerplaat en dergelijke? Op de boxart (en de foto van de link van Pascal) staat nog een ander soort banden dan de standaard gladde ballonbanden, maar eerder een soort mini tractorbanden.. jammer dat deze niet bij de kit zitten...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan