Hoofdsponsor

1/35 Bergehetzer [wip]

Makamba

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
638
Goedenavond medebouwers,

Ik heb weer eens een nieuw doosje opengetrokken en wel deze:

attachment.jpg

De bergingsvariant van de bekende Hetzer. Hier zijn ongeveer 180 exemplaren van gebouwd, wat het een redelijk zeldzaam, doch zeer interessant voertuigje maakt.
Ik heb deze op SMF gekocht en de verkoper heeft later de spade aan de achterzijde nagestuurd, zodat ik geen "early" maar een "late" versie maak.
Het is mijn eerste kit van "Thunder Model"en ik moet zeggen dat de kwaliteit en de detaillering tot nu toe zeer goed zijn.

attachment.jpg

De boutjes die je hier net kunt zien aan de binnenkant van het aandrijfwiel, moeten allen geplaatst worden, een detail dat ik bij de Pz. Kpfw. 38T mis.
Ook de motor en het motorcompartiment mogen er zijn:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder heb ik tot nu toe de versnellingsbak en de aandrijving gemaakt, alleen de stuurhandels moeten er nog op, maar omdat dat gedeelte erg kwetsbaar is, wacht ik daar even mee totdat ik dit gedeelte in de romp kan plaatsen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke kit alleen zijn de foto's wat overbelicht ik kan bijna geen relief zien alleen witte vlekken
Marc
 
Daar heb je een punt Marc.

Gelukkig waren dit foto's van vanmiddag en is nu de primer droog en kon ik snel nieuwe foto's maken.

attachment.jpg

Het motorcompartiment:

attachment.jpg

attachment.jpg

En de motor zelf:

attachment.jpg

attachment.jpg

En de aandrijving:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze zijn hopelijk beter.

Peter
 
Peter geslaagd met uw missie beter veel beter nu
Ik moet zeggen dat het mooie afgewerkte kitjes zijn mooie details
marc
 
Ziet er veelbelovend uit Peter,ga deze alvast blijven volgen en wens u veel succes met het verdere verloop van den bouw!!

Grtz yves,
 
Zijn zeker leuke kitjes voor een leuke prijs nog, ze zullen ook wel weer duurder worden met de tijd
 
Leuk om deze eens gebouwd te zien worden, veel succes er mee.
 
met deze een volger bij.
 
Zo'n bergingstanks behoren tot mijn favorieten. Nog een volger bij.
 
Heel mooi kitje. Heel veel succes, ik volg mee
 
Knap model , zie je zelden gebouwd worden , veel plezier en succes. Zo te zien schiet alles lekker en netjes op :)
 
Inderdaad een uniek model (van een merk waar ik nog nooit van gehoord heb :nowink:.
Zal er nog veel te zien zijn van de interieurdetails?
Ben benieuwd naar het vervolg..
 
Hey,

Haha, ik heb deze in de schaal 72, dus gaan we zeker volgen.
Indd een redelijk zeldzaam model, maakt het alleen maar interessanter....;)
 
Toen het modelbouwleven nog simpel was heb ik deze ooit gemaakt was wel een conversieset van Preccision models. Tegenwoordig komt al dit moois langzaam aan in plastic uit, en goedkoper :).

3b3bcb06fd3618efbbac0c562ad6b875.jpg

cb90acc89356bba0e218842891ee4971.jpg

a5618f094a9e53299dd6c62c65238ca7.jpg
 
mooi gedaan goed gevonden met het landschap
Marc
 
Dank jullie wel jongens! Geeft mij weer moed om door te gaan.

@ Beyond: het is een nieuw merk, maar Aris5 bouwt de Case Loader van hetzelfde merk dus je zou het kunnen kennen. Ik hoop dat er nog wat te zien blijft, want er komt nog een bak op de bovenkant om een takel in te leggen.

@ Ron: dat is een mooie conversie en mooi diorama. De mijne heeft meer PE, maar geen gaten in het wiel van de lier en die bankjes linksachter heb ik ook niet ontdekt. Ook heb ik geen gereedschap en kastjes boven de rupsen.

Peter
 
Makamba toch iets toevoegen. Het merk is denk ik alleen bekend, als je wat verder op het WWWeb zoekt.
Mijn kits mogen alleen geleverd worden op het Chinese vasteland, staat met een Stempel in de binnenkant en heel veel aanverwante zaken in het Chinees.
Bij de tractor en de loader, denk ik ondertussen dat het een kopie van een kopie is......enz.

Ik hoop dat er nog wel veel te blijft van het interieur
 
Goed nieuws!!

Ik ben weer verder met de bouw en ik heb foto's! :D

De afscheiding tussen de motor en het bemanningsgedeelte:
attachment.jpg

De achterplaat:
attachment.jpg

De lier:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Zonder gaten, maar bij een proefplaatsing zag je daar toch niets van.

De aandrijfwielen:
attachment.jpg

Een roller voor de lierkabel:
attachment.jpg

De bestuurdersstoel (de enige stoel in de kit):
attachment.jpg

En de romp met de pilshouders:
attachment.jpg
(voor de niet militaire bouwer, de houders waar de kraan op gemonteerd wordt, werden "Pilsen" genoemd omdat ze leken op een houder voor een bierflesje).

Verder heb ik besloten om toch de schijfcamouflage te proberen en heb ik daar een mal voor besteld, dat kan alleen nog 3 weken duren.

@Aris en Ron, misschien is de stempel van de Chinese overheid, dat Thunder een deel van de productie alleen in China mag verkopen wegens speciale belastingtarieven. Daar zijn niet-westerse regeringsvormen nogal goed in (in speciale belastingtarieven, bedoel ik). Heb je trouwens een foto van die stempel, want nu ben ik wel benieuwd.

Peter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan