Hoofdsponsor

1/35 Bergehetzer [wip]

@Aris en Ron, misschien is de stempel van de Chinese overheid, dat Thunder een deel van de productie alleen in China mag verkopen wegens speciale belastingtarieven. Daar zijn niet-westerse regeringsvormen nogal goed in (in speciale belastingtarieven, bedoel ik). Heb je trouwens een foto van die stempel, want nu ben ik wel benieuwd.

Peter

Peter de foto is snel gemaakt, zelf vermoed ik ook dat het verband houd zoals je beschrijft.

attachment.jpg
 
Goedenavond!
Ik heb de laatste tijd helaas wat weinig tijd gehad om te bouwen, maar het is toch weer tijd voor een kleine update.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb het binnenwerk in elkaar gezet en tevens uit de sparebox een bankje van een Dragon Sd.Kfz. 251 gepakt voor de bemanning en van een Tamiya-kitje een gewerenrekje. De bergingsafdelingen hadden tenslotte eerste keus om hun voertuigen aan te passen en zo vul ik ook een paar lege plekken in het voertuig op.

Ook heb ik het motorcompartiment in elkaar gezet:

attachment.jpg

Niet te zwaar verweerd, want zelfs met alle luiken open zal je er straks bijna niets van zien.

Hopelijk binnenkort weer een update,

Peter
 
Mooie vorderingen.

Thunder model kits zijn verkrijgbaar bij Domino :

getPic.php?foto=THU35103.jpg
 
Goedemiddag allemaal,

Hier weer een kleine update van de werken:

attachment.jpg

De stangen om een voertuig zonder chauffeur te kunnen trekken.

attachment.jpg

attachment.jpg

De schop aan de achterkant. Vreemd genoeg is deze niet beweegbaar, de driehoekige stukjes om deze aan de achterkant te bevestigen moeten hier al met het gaatje naar boven of beneden geplaatst worden. Ja. Ik vind het ook vreemd.

attachment.jpg

attachment.jpg

En de uitlaat. Deze bestaat uit 5 onderdelen, waarbij ik het omhulsel nog even los laat om het te kunnen schilderen, maar dit is de eerste Hetzer-kit waarbij ik ook de "Mercedes"-ster in de uitlaatbeschermbuis zie.
Verder zou de template voor de schijfcamouflage opgestuurd zijn, maar die is helaas nog niet binnen.

Fijne zondag,

Peter
 
Vind het zelf niet zo vreemd dat de schop niet beweegbaar is want deze staat omhoog of omlaag, maar ziet er allemaal mooi gedetailleerd uit.
 
Even een speciale update voor alle moeders ;)

Ik ben de afgelopen week bezig geweest met de kraan:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook heb ik het bankje afgemaakt en de kabel op de lier gelegd:

attachment.jpg


De kabel gaat via het motorschot naar de motorruimte:

attachment.jpg

En dan via een motorluik naar de roller:

attachment.jpg

attachment.jpg

En zoals jullie misschien is opgevallen, hij staat al in de grondverf, zodat ik mijn Voyager-schildermal kan gaan testen.
De upperhull staat nog los, zodat ik binnenin nog wat kan verweren en gereedschap kan neerleggen (hoeft niet veel te zijn, een kwart van het gat wordt nog bedekt door een houten kist om katrollen in te leggen)
Fijne avond,

Peter
 
Mooie vooruitgang en proper werk .
 
Even een kleine update.
Met het warme weer was het eigenlijk niet mogelijk om mijn hobbyzolder te betreden, maar ik heb het voor elkaar gekregen om het masking PE los te krijgen en te vijlen.
Nu ben ik bezig met de vormen uit schilderstape te snijden en het model af te plakken, maar dat is wel monnikenwerk.

Het goede nieuws voor mij is dat ik morgen begin met een nieuwe baan, maar dat betekent helaas ook dat het bouwtempo voorlopig niet omhoog gaat. Sorry.

Peter
 
Heel veel succes in je nieuwe baan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan