Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Case Loader 1/35 [DONE] Einddatum 01/04/2018

Roy en Erwin, dank voor de complimenten.

Het spuiten heb ik ook enige twijfels over. Echter volgens het kleuren schema zijn de radiator en andere lastige delen mee gespoten in de camouflage kleuren. Had de radiator zwart moeten worden, had ik misschien een andere overweging gemaakt. Nu met alles groen of groen, ga ik er vanuit dat het gaat lukken.

Nog een paar kleine dingen dan is deze ook af. Behalve, de staal kabels van de lift. Het bijgeleverd touw is een beetje vettig en wil absoluut niet knopen of kleven. Toen ik met getob, en diverse losgelaten katrollen eindelijk 1 een beetje zover had, bemerkte ik dat ik blindelings ervan uit gegaan was dat ik genoeg touw had gekregen. Niet dus voor de helft, als ik het volgens schema doe. Dit is allemaal weer verwijderd en morgen opnieuw beginnen, met of borduurgaren of vislijn
 
Pascal dank voor de complimenten.

En de foto's voordat hij gespoten wordt. Nog een wijziging door gevoerd, de metalen stang die de kiepbak moet bedienen, had 0,25 moeten zijn. De meegeleverde was 0,5. Met geen mogelijkheid dus in de PE delen te krijgen. Deze vervangen door een 0,25 draad. Komt van een rol en met de 2 bevestigingspunten, had ik hem al weer snel krom gebogen. Ik doe geen moeite om dat verder te richten, ik geloof nooit dat in werkelijkheid, die stang ook niet krom is geweest

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig tussenresultaat.

Je had hetzelfde compliment van me gehad als je deze in een regulier bouwtopic had gegoten. Ik kan momenteel geen kritiekpunt bedenken. Naja heel misschien dat zeteltje iets naar links kantelen... maar dat is muggenzifterij en bovendien kan het krukje ook bij een echte tractor iets schuin staan.
 
Roy, dank voor het compliment.

In de Quote is te zien dat er iets is wat mij bezighoud. Ik ben 4-3-2018 gestart, dus 1-4-2018 klopt.
Echter in de aanhef is de datum 04-04-2018 verschenen

Ik vind een 1 april grap wel leuk, maar is het een 4 weken of een maand?
Nergens gelezen dat je een aanpassing heb gedaan in de groepsbouw

Aris ik heb beide tractorprojecten toegevoegd als #16 onderscheidenlijk #17 in het startoverzicht. Je hebt voor beide tot 1 april de tijd (ja ik zou dat ook even controleren als ik jou was lol).

Ik ben benieuwd of we ze op 1 april gebroederlijk naast elkaar zien staan.
 
Nee het is 1 april; om die reden het vriendelijk verzoek aan de admins om dat even aan te passen in beide tractortopics (het andere is hier).

Het zal een logisch foutje zijn geweest begin maart, want elke groepsbouw die begon in februari eindigde precies dezelfde dag een maand later, omdat februari exact vier weken lang was, te weten 28 dagen. In de vijf andere groepsbouwmaanden moet de einddatum even handmatig opgezocht worden.
 
Mooie bouw Aris, hoop dat de spuitwerken goed uitkomen.
 
Erwin dank voor de complimenten.

Deze eerst in de "light olive drab gespoten. Met de bedoeling er met de IDF sand. De gele camouflage uit de losse hand op te zetten. Dit mislukte hopeloos, deels ligt de schuld bij mij, deels door wat deze IDF van Mig-Ammo doet, is van consistentie veranderen. Had zich lekker opgesplitst in het cupje in 3 afzonderlijke kleuren. Terug gedaan in het flesje opnieuw geschud. en in 1 haal dan maar in IDF sand gespoten met de bedoeling. nu af te plakken en verder met olive drab. Op de laadbak voor en de lift nog wel 2 druipers verwijderen.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Rechts in het midden op de motorkap misschien ook nog een klein stofje in de lak?

Jammer als de verf niet meewerkt, kan het niet komen door de verdunner die je gebruikt? Mijn advies is altijd om, in geval van twijfel, de verdunner te gebruiken geproduceerd door de fabrikant die ook de verf levert; zeker als je nog niet aan het merk verf gewend bent en dus nog niet weet hoe de verf reageert. Ik weet natuurlijk niet welke verdunner je hebt gebruikt.

Voor de rest ziet je model er tot nu toe netjes uit, al vraag ik me af wat het rafelige is langs / op wat de hefkettingen lijken te zijn.

Je ligt hoe dan ook goed op schema, al helemaal nu je het andere model in twee weken hebt weten af te krijgen. Chapeau daarvoor.
 
Roy dank voor het compliment.

@De verdunner kan het zeker niet zijn. De Ammo is zo dun dat ik liever een "verdikker" zou gebruiken. Hoogstens de thinner druppels die ik eerst spuit voordat er verf in het cupje gaat. Zelfs als ik iets aan wil tippen met een kwast, en een druppel verf op een plastic pallet laat vallen, splitst de verf zich op in verschillende (basis) kleuren.
@ het rafelige, het moet een staalkabel voorstellen. Zoals sommige weten borduur ik ook, en daar zit wel eens slecht garen tussen. Die rafelt dan niet (of wel) maar trekt je rotzooi door een gaatje naar boven. Verder hoef je als lezer de uitleg niet te volgen. Ik heb een stuk borduurzijde van Anchor gepakt. Was helemaal glad... Tijdens het spuiten, is de ellende van dat garen zichtbaarder geworden. Ik dacht dat ik DMC had, volgens de borduurkit..
Nee verwijderen doe ik niet, wel met een scheermes de stoppels iets verminderd. De volgende foto(morgen) zal het uitwijzen.

Waarom morgen de foto's? Waarschijnlijk is deze dan ook gereed. De decals zijn geplaatst, de banden zijn erom. Ook weer het rubber, en de verf.. van die banden:ph34r::ph34r:
 
Heb je de verf wel (volledig) goed geschud dan? Ik heb er soms ook een potje tussen zitten waarbij het pigment zich helemaal aan de bodem heeft vastgeklonterd; pas bij het demonteren van het flesje (ja ook een druppelflesje kun je uit elkaar halen) en mengen met een spateltje, wordt het dan bruikbaar. Wat jij beschrijft, komt op mij niet als heel normaal over; waarbij ik wel moet aantekenen dat ik niet bekend ben met de verfjes van Ammo. Kijk eens voor de zekerheid in het potje of er niet een dikke laag aan de onderkant blijft zitten. Je kunt de potjes van Vallejo openmaken door het druppeldopje met een mesje los te wrikken, ik weet niet hoe het met die van Ammo zit.

@rafels: er zaten eerst toch kettingen? Dat zag er prima uit, waarom heb je dit erbij gedaan (of vervangen?)?

Succes met de laatste loodjes, je bent ontzettend voortvarend aan het bouwen mag wel gezegd worden.
 
Heb je de verf wel (volledig) goed geschud dan? Ik heb er soms ook een potje tussen zitten waarbij het pigment zich helemaal aan de bodem heeft vastgeklonterd; pas bij het demonteren van het flesje (ja ook een druppelflesje kun je uit elkaar halen) en mengen met een spateltje, wordt het dan bruikbaar. Wat jij beschrijft, komt op mij niet als heel normaal over; waarbij ik wel moet aantekenen dat ik niet bekend ben met de verfjes van Ammo. Kijk eens voor de zekerheid in het potje of er niet een dikke laag aan de onderkant blijft zitten. Je kunt de potjes van Vallejo openmaken door het druppeldopje met een mesje los te wrikken, ik weet niet hoe het met die van Ammo zit.

@rafels: er zaten eerst toch kettingen? Dat zag er prima uit, waarom heb je dit erbij gedaan (of vervangen?)?

Succes met de laatste loodjes, je bent ontzettend voortvarend aan het bouwen mag wel gezegd worden.

dankzij de flesjes van Ammo heb ik gemerkt dat overgebleven verf in het cupje niet weg hoef te gooien, (wat ik met Vallejo wel deed) gewoon terug kan gieten in het flesje. Dat druppel dopje kan er af.
Ook met de Ammo -Mig rekening houden, dat het druppeldopje, niet altijd op de fles is, kan verkleefd zijn in de schroefdop. Dus eerst controleren of de druppelaar er is, en dan pas draaien om het cupje te vullen....


Roy en Erwin, dank voor de complimenten.

Het spuiten heb ik ook enige twijfels over. Echter volgens het kleuren schema zijn de radiator en andere lastige delen mee gespoten in de camouflage kleuren. Had de radiator zwart moeten worden, had ik misschien een andere overweging gemaakt. Nu met alles groen of groen, ga ik er vanuit dat het gaat lukken.

Nog een paar kleine dingen dan is deze ook af. Behalve, de staal kabels van de lift. Het bijgeleverd touw is een beetje vettig en wil absoluut niet knopen of kleven. Toen ik met getob, en diverse losgelaten katrollen eindelijk 1 een beetje zover had, bemerkte ik dat ik blindelings ervan uit gegaan was dat ik genoeg touw had gekregen. Niet dus voor de helft, als ik het volgens schema doe. Dit is allemaal weer verwijderd en morgen opnieuw beginnen, met of borduurgaren of vislijn

@ Roy er zat een stukje draad bij, wat al direct te kort was,


Toevoeging, ik gebruik een nagellakschudder om mijn verf te schudden. Niet een echte zelf ontworpen verfschudder, maar een waar mee een pedicure, nagellak vloeibaar maakt...het probleem kan dan zijn, dat mijn verf te dun word of zelfs gaat schuimen
 
Laatst bewerkt:
Aris, dat rafelige van de draad kan je wegwerken door deze in te wrijven met Klir.
Wat ook helpt is om de draad, en dit liefst voor gebruik, door een klomp parafine te halen. Deze werkwijze is regel bij breigaren voordat dit gebruikt wordt in een breimachine.
 
Aris met verf terug te gieten in het flesje moet je wel oppassen hoor , gewoonlijk is er verdunner bij gedaan en van zodra de verf in uw cupje zit begint deze te stollen niks ergs maar op den duur komen er minuscule klontertjes mee terug in uw flesje die waar dan weer goede verf aan klontert en zo op den duur uw verf kapot gaat , als ik met Vallejo of MIG spuit filter ik steeds mijn verf voor ze in het cupje gaat , ik weet het is niet gemakkelijk maar het loont zich zeker met een flesje verf dat al een paar maal is open geweest , ik gebruik hier een stukje panty voor
Marc
 
@Erwin, paraffine had ik aan moeten denken, dat heb ik bij borduurdraad gebruikt met metaal draden. Met iets anders dan met een pincet bij de draden komen lukt nu niet meer. Er valt niet veel meer te verbeteren.
@Marc filteren doe ik ook altijd, heb ik vaker bij andere gelezen en ben het ook gaan toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Deze is voor mij ook gereed. Dit zijn de eindfoto's.

Wel heb ik het idee dat zowel bij deze als de tractor de schaal niet klopt of dat er verkeerd gemeten is. Zo zijn de wielen en banden naar mijn idee te klein tov de lengte. Dat is echter niet van toepassing tijdens deze bouw.
Hetzelfde probleem met de banden en de verf, is ditmaal ook gelukt om ze er om te krijgen.
De draad van de staal kabel, heb ik de uitsteeksels enigszins verwijderd. Om hier meer aan te verbeteren, had het voor demontage van de laadbak moeten gebeuren. De achter laadbak, misschien ballast, is het voorgeschreven grijs, waar mij het nut van, volledig onbegrijpbaar is.

Voor foto's van de 2 naast elkaar. Die komen nog, die wil ik buiten in de zon maken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Aris ik vind het geweldig dat dit aparte soort modellen gestart wordt en twee en een halve week later ook echt afgerond is.

Zonder groepsbouw, met alle scratch- en aanpassingsuitdagingen, laat staan de verweringsmogelijkheden, zou ik zelf hier een half jaar mee bezig zijn en mijn resultaat zou misschien 5% toegevoegde waarde hebben, indien al.

Van harte gefeliciteerd met het resultaat en met het volgende asset in je collectie.

Ik zal zodirect het resultaat als veertiende afgerond model in de hall of fame plaatsen. Enorme prestatie om deze twee modellen tijdig en met flair af te ronden, dat had ik eerlijk gezegd niet gedacht zelfs binnen de vier weken die ervoor stonden... waar jij niet eens drie weken van hebt gebruikt. Knap.
 
P.s. als je nog eens meedoet met de groepsbouw (wat ik leuk zou vinden), dan gelieve alle sprues en photo etch op één foto te zetten. Ik ben nu een kwartier bezig om alle foto's samen te voegen in één, om het in de hall of fame te kunnen plaatsen :D
 
Mooi resultaat Aris .
Ze rollen gestaag van de band bij u top.
 
mooi is gelijk een ander zicht zo met de camo erop
Proficiat
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan