Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Case tractor 1/35 [DONE] Einddatum 04/04/2018

Goed bezig Aris, je bent vlug.
 
Dat gaat hier vooruit, mooie tractor aan het worden.
 
Die geraken klaar op een nette manier wat een knappe prestatie in wording is.
 
Roy, Bart, Erik, Makamba, Pascal, dank voor de complimenten

De schaal is 1/35, hoe klein is dat. Ze staan ter bescherming samen in een 240 grams/ liter bakje bakje van de chinees met het deksel erop
 
Laatst bewerkt:
Deze is zover om definitief in de blanke lak te zetten. Hij is in het oranje gespoten zoals voor geschreven en de decals zijn geplaatst.

Een klein, maar heel groot probleem, de voorbanden. Deze moeten in kleur Ammo 033 gespoten worden. Dit lukte zonder problemen bij de achter banden en het plaatsen ging ook voortreffelijk.

Alleen bij 3 van de 4 voor banden, daar wilde de primer niet hechten aan het rubber. Diverse primers gebruikt, diverse reiniging en ontvetting middelen gebruikt, opnieuw schuren. Telkens bij het plaatsen brak door de vervorming de primer, het meest irritante, bij eentje niet:O:O daar was de primer niet vanaf te krijgen.
Ik heb het nu zo opgelost, de banden met de kwast in kleur gebracht en in kleverige toestand om de velg geplaatst, niets van de verf gebroken, en vervormen in droge toestand is achterwege gebleven. klinkt klein, maar wel 4 dagen aan ergernis.
 
Rubber is ook een uitermate lastig product om met verf op kleur te brengen, ik snap eerlijk gezegd ook niet goed waarom dat bij deze kit wordt voorgeschreven. Of waarom er niet gewoon plastic wordt gebruikt in plaats van rubber, als ze toch per se willen dat je de rubberkleur middels verf genereert.

Dat terzijde, ben ik natuurlijk wel benieuwd naar de foto's en naar je raming van hoe het er, ongeveer op de helft van jouw groepsbouw, voor staat :)
 
Roy, zoals jij het omschrijft dat gevoel heb ik ook bij het schilderen, van het rubber. Moet wel zeggen in deze kleur zien ze er wel mooier uit.

De foto's.

Van deze kan ik zeggen, ik ga even geen foto plaatsen van nu is hij bijna klaar ik heb hem direct afgewerkt. Een soort van tussenstand had vrijwel hetzelfde te zien gegeven.

Dan wil ik vermelden dat deze gereed is.

De eind foto's.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Dat ziet er formidabel uit Aris, een echte snelle bouw van een showroomexemplaar.

Als ik een opmerking zou hebben, dan zou die het linkerachterwiel betreffen; daar lijk je op sommige plekken net een iets dikkere verflaag te hebben verkregen dan op andere. Maar afgezien daarvan, ziet dit tractortje er zorgvuldig gebouwd en mooi gelukt uit.

Ik zal de eindfoto zo dadelijk als dertiende in de hall of fame plaatsen. Gefeliciteerd!
 
Mooi geworden Aris, kan zo in de showroom. Proficiat!
 
Wow Aris jen hebt hier iets prachtig neergezet , 1 klein min puntje kwestie van smaak of wel een beetje gezichtsbedrog maar voor mij mocht hij iets meer blinken ,want ze zullen nooit 1/1 mat spuiten omdat het vuil er bijna niet af kan , maar dat is echt mierenn.....n hoor
Ik vind hem geweldig
Proficiat
Marc
 
En een prachtig resultaat mijn gedacht.
 
Een zeer mooie tractor is dat geworden. Een prachtig resultaat.

Grts,
Joost
 
Netjes geworden en steekt goed in elkaar zo te zien,, ik weet dat er wat lastige te monteren onderdelen in deze kit zitten.
 
Roy, Erwin, Marc, Bar, Erik, Pascal en Joost dank voor de complimenten.

@ Ron er zitten inderdaad een paar vervelend te monteren delen in, maar dat gaf juist uitdaging in dit kitje.

@ Marc het glimmen ben ik ten dele met je eens,:P kijk maar naar mijn avatar. Dat merk glimt nog onder 10 cm vuil. Maar van alle tractoren die ik gezien heb, toen ik nog als boerenknecht werkte tijdens mijn opleiding. Heb ik nooit een glimmende gezien, die ouder was dan een jaar of 5. Zelfs met de moderne merken (tractoren) zijn er sommige al flink dof op die leeftijd. Voor mijzelf een tractor die nu rond de 75 jaar oud is, zie ik echt niet voor mij als glimmend
 
Proficiat met het behalen van de eindstreep.
Je hebt daar een mooi model neergepoot ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan