Hoofdsponsor

1/35 VW typ 83 kastenwagen [wip]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste collega bouwers uit grote verveling ben ik toch maar aan iets nieuws begonnen , een kitje dat ik twee weken geleden in Polen besteld heb en het is correct geleverd tot op de dag nauwkeurig bijna tot op het uur
Nu tijdens onze groepsbouw kreeg ik de smaak te pakken van die militaire VWtjes en ben dan maar ineens doorgegaan met bouwen dit is nu mijn vierde in rij
Nu weet ik niet of deze kever in deze uitvoering als ambulance ooit in het echt heeft bestaan en ook de camo komt mij nogal vreemd over , als er iemand onder jullie er info over heeft mag hij dat gerust laten weten
Deze camo zal niet gemakkelijk zijn omdat hij twee kleuren ineen heeft dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb en wil het wel proberen
hier gaan we
De boxart ziet er wel geweldig uit

attachment.jpg

Heel veel zit er nu niet in , het zijn gewoon , welk merk van bouwdoos ook ,allemaal dezelfde kevertjes
De inhoud nog geseald

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb wel gemerkt dat er twee stukjes ontbreken ,namelijk de achterkant van twee velgjes om op de as te bevestigen , nu heb ik direct contact opgenomen met Polen en ze gaan me de stukjes na sturen ( hoop ik )
De handleiding is nogal aan de magere kant in de zin van kleur , maar dat geeft niet ik heb nu zoal een paar handleidingen liggen
Deze ga ik nu niet in de groepsbouw bouwen omdat ik er toch wat meer werk van wil maken
Grt
marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jawel deze heeft in deze uitvoering ook bestaan, ff op Google gekeken want kon hem wel als post uitvoering en zag dat de ambulance uitvoering in een kleur was uitgevoerd als je eventueel niet de camo wil.
 
Ron ik heb al een paar maal gegoogeld en kwam altijd uit op de bouwdoosjes en gebouwde modellen

Marc
 
Veel plezier, het is alsof de lopende band van de Kevers weer in functie is.

Als je de box art mooi vindt, ik ook trouwens, dan zou je die Messerschmitts 110 ook nog kunnen bouwen om een on-Coachkes diorama te maken! :)
 
Neen dank je dat gaat niet tussen mijn auto's en anders heb ik geen plaats
Ik vind het anders wel een mooi vliegtuig hoor
 
Ik kwam hem dus wel tegen zelfs tweemaal :)

Klik
 
Dank u Ron , Pascal en Roy voor jullie snelle reactie
Marc

Zou ik op den duur nog vergeten dus snel even bijgewerkt
Gisteren avond nog snel alles ineen gekleefd zodanig dat ik kan beginnen aan het echte werk " de paintjob "


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Marc, de originele moules zijn van CMK.
Zoals in je vorige bouw reeds gezegd zijn dit uitvoeringen tegen het einde van de oorlog en kort erna toen men pijlen moest maken met wat er voorhanden was. Van camo was er toen geen sprake meer,
Ik heb die zelfde VW's gebouwd op schaal 1/72 en als je wil zal ik er later foto's van posten.
Tevens heb ik een uitgebreid bouwverslag liggen van deze en ik wil ze wel inscannen en doorsturen maar dan zal je enkele uren geduld moeten hebben, tot na de middag.

Wat de achterbouw betreft, de "kasten", is het goed dit te weten: deze opbouw werd gebruikt als ambulance maar werd ook gebruikt door de Reichspost. De bak was dan in het rood geschilderd en voorzien van grote witte letters REICHSPOST.
Een zelfde opbouw werd ook geplaatst op een na-oorlogse kubelwagen, dus een conversie zonder veel problemen.
De opbouw was korter dan de lengte van een man op een draagberrie en om die reden was er een luik rechts van de bestuurder waar een deel van de berrie kon doorgeschoven worden. De patient lag dus of met het hoofd of met de voeten naast de bestuurder.

Tip: neem de afmetingen van de bak over, dan kan je die nabouwen in plasticard om de andere versies te maken.
Een omgebouwde kubelwagen met zo een bak op is lekker origineel te meer dat zijn canvas dak dan loopt van de bak naar de voorruit en hij volledig rood geschilderd is.
 
Graag Erwin , nu ben ik aan het overleggen om die camo niet te gebruiken ik heb juist een mooi voorbeeld gevonden zonder camo
 
Veel plezier & succes ... alvast goed begonnen. Hmm ... zou je niet beter je nick-name veranderen in "Kevertje" ipv Coachke Lolzzzzzzzzzzzzzzz ;)
 
Ja Filip dat zou nog eens prettig zijn he , maar dat gaat verwarrend zijn voor de collega's he
Marc
 
Marc, ik wil je topic niet bezoedelen maar wil je toch hierbij een idee geven hoe het er kan uitzien.
Let op: dit is 1/72.

attachment.jpg

Deze heeft ooit zilver gehaald, de stretcher en bagagedrager zijn scratch.

attachment.jpg

en deze viel altijd buiten de prijzen.

attachment.jpg

De sneeuw is door de jaren heen zeer korrelig geworden maar het geeft toch een idee hoe die "Kasten" ook op een Kübelwagen past.
In een speciaal thema rond de kerstman deze ooit eens gebouwd en zowaar een aankoopbon met gewonnen.
 
Leuk project Marc! Ben benieuwd naar de kleur die je gekozen hebt.
 
Ron ik heb al een paar maal gegoogeld en kwam altijd uit op de bouwdoosjes en gebouwde modellen

Marc

Het is raar maar waar, als ik eerst google naar google.de dan zoei op käfer kastenwagen krijg ik vele male meer treffers dan op google.nl
probeer maar eens.

De krankenwagen is een na oorlogs bedenksel van iemand omdat er een te kort was aan ambulances dus werd een reichspost wagen omgebouwd om precies te zijn. Leu detail, aangezien de kast te kort is ligt de patient met zijn hoofd over het bijrijders deel heen, die stoel ontbreekt dus ook.
 
Mark ja ik krijg er ook maar de meeste zijn modellen die ik te zien krijg ik geloof dat er 3 of 4 foto 's van echte
Maar heren de kever staat al van vanmorgen in kleur kijk maar
foto's volgen
En bedankt voor de moeite die jullie voor mij gedaan hebben
Marc
 
Surprise vrienden
Zo gaat hij er uit zien ben nu bezig er een beetje verwering aan het aanbrengen

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop dat jullie het zo beter vinden , natuurlijk heb ik er nog veel werk aan ,
Zover ben ik nu na een halve dag werken

Marc
 
super en geslaagd al Marc .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan