Hoofdsponsor

1/35 VW typ 83 kastenwagen [wip]

Goed stevig begin Marc, niet vergeten de afmetingen te nemen van de bak hé voor eventuele verdere bouwsels.
 
Erwin , Marc bedankt voor jullie reactie
@ Erwin maten zal ik altijd kunnen nemen he ik ga de bak er los op laten liggen
Ben nu fijn aan het verweren , ik hoop dat ik het goed doe , maar aan de andere kant heb ik er enorm veel plezier aan ben nu van 10uur bezig om de bak alleen al aan het verweren
Fotokes volgen hoor
Marc
 
Ik vind het eigenlijk wel een grappig bakske, ben benieuwd naar verdere werken.

Grtz Bart.
 
Ferm bakske Marc, een kever'ke is echt veelzijdig.
 
Nice Marc. Mooie kleurencombinatie.
 
Beste vrienden sinds vrijdag niet veel meer gedaan en ik geraak op dit moment moeizaam verder , reden ? Koning winter heeft mij te stekken een dikke dikke valling ( verkoudheid ) omdat ik in die koude 3x op depannage moest , schoonbroertje kapotte batterij en 2x aan het benzinestation waar ik klusjes doe en daarna met de kleindochter haar hond buiten moest gaan ( is op logies bij ons ) en dit natuurlijk zonder jas he , en nu ben ik zo slap als een vod
Zo snel als ik kan brei ik een vervolg want heel veel is er niet meer aan te doen
Geduld makkers
Marc
 
Leuke bouw die je hier aant maken bent Coach,tof idee om zo af te stappen van de laadbak met camo...
Succes met het vervolg maat.;

Grtz yves,
 
Door een vlaag van hoesten en snotneuzen den ene keer had ik het koud de andere keer stond ik precies in brand maar toch heb ik het Kastenwagentje af gekregen ; ik heb er wel wat werk ingestoken maar toch niet zo lang aan gewerkt
Het is lekker naar mijn zin geworden , de Die Hards onder ons zullen wel wat puntjes vinden van verbetering en terecht misschien ik weet het , ik ben ook maar een bleuke op militair gebied

hier gaan we

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En het verdikt ?
Ik ga nu snel aan mijne volgende beginnen , zal voor Roy wel een bekende zijn denk ik en dan ga ik volgende zondag eens kijken of ik niet aan dat kevertje kan geraken met de kachel in
Marc
 
Knap geworden Marc!
Hij kan wel een poetsbeurtje gebruiken! ;) Nee, laat hem maar zo,de verwering maakt hem juist af.
 
De verflaag van de opbouw vind ik niet ultiem geslaagd, eerlijk gezegd. Dat ziet er in mijn ogen niet echt uit als verwering, maar eerder als slordig opgebrachte verf die later nog eens half van een donkerdere verflaag is voorzien. Dat zal misschien iets te maken hebben met jouw daltonisme, dat weet ik niet; misschien de vrouw er nog eens naar laten kijken en om tips vragen.

De (weliswaar vrij dik aangezette) verwering van de autobody kan mij daarentegen wat meer velen.

Ik ben benieuwd de woestijnkever terug te zien*... je had me beloofd dat je die niet ging pimpen dus bij uitstek geschikt voor de groepsbouw? :D



*Woestijnkever:

310995.jpg
 
Ik snap iets niet in uw redenering
De cabine in de originele Africa Corps kleur daarover een licht mistje van Africa corps Wash speciaal voor gekocht bij Steven
De laadbak gewoon in rood gespoten een iets donkere tint en ook daarover een lichte wash van hetzelfde Africa Corps wash
Ik heb het gevoel dat mijn foto's wat bedrieglijk zijn , teveel licht , Ik weet het niet ik heb nog bijgelicht met een felle led verlichting en dan het daglicht nog eens erbij
Ik vind van de vier het mijn beste bouw is die ik gedaan heb niet te overdreven gewoon gebruiksvuil van in slechte weersomstandigheden te rijden , de Polo Cross van mijn schoonbroer ziet er nog lelijker uit maar die is nog nooit gekuist daar groeit zelfs al mos op de rubbers rond de ramen en die auto is maar 10 jaar oud
Ik zie het niet
ik ga morgen nog eens wat foto's plaatsen met ander licht
Marc
 
Marc ik heb het over de kleurverschillen in het rood (donkerrood boven, lichtrood onder):

attachment.jpg

Over de heftigheid van de verwering verschillen we van mening, maar dat mag want daar zijn het meningen voor. In het algemeen geldt, dat overdadig verweren ontzettend vaak voorkomt omdat modelbouwers de schaalwerking vergeten. In mijn ogen ziet deze Kever eruit alsof hij acht jaar buiten in de regen heeft gestaan.

Van de vier Volkswagens die je hier hebt gebouwd, vind ik persoonlijk de Kever met met camouflage de mooiste.
 
Je zou hem in het echt moeten zien ik denk dat mijn belichting niet juist was want wat ik op de foto nu zie , zie ik in het echt niet sorry hoor
Marc
Het kan natuurlijk aan mij liggen en thuis zeggen ze nogal gemakkelijk dat het mooi is versta je
 
Dat kan ik natuurlijk niet beoordelen; in dat geval misschien andere belichting gebruiken.

Overigens laat dat het verweringsvraagstuk onverlet.

Overigens deel 2, vind ik dat de banden wat storend onevenredig verweerd zijn.

Het kan natuurlijk aan mij liggen en thuis zeggen ze nogal gemakkelijk dat het mooi is versta je


Yep en daarom zijn wij forumleden er altijd nog voor een kritische blik he. In dit geval alleen ik tot nu, misschien bedriegen mijn ogen me gewoon; dat kan ook.
 
Hey Roy nog even dit er zit geen verschil in rood hoor het is maar in 1 kleur gespoten , die zin had ik over het hoofd gezien daarom zal het zeker de belichting zijn omdat het felle licht van boven kwam en een schaduw wierp van de rand van de bak laat ons morgen terug alles met nieuwe beelden bekijken he
Marc
 
Mooie bouw geworden Marc.
Wat de kleurverwering betreft vind ik persoonlijk, en afgaande op de foto's, de neus iets overdreven op de vlakke plaatdelen.
De kleurverwering op de bak vind ik redelijk goed rekening houdende dat dit min of meer ongekend terrein is voor jouw en je gedeeltelijke kleurenblindheid.
 
Erwin zoals ik hierboven reeds vermeld had is het een bedrieglijke fotoshoot want in het echt ziet de kever er helemaal anders uit
ik heb zo een stoffen witte vouwbox van Ikea en heb mijn model daarin gezet met het daglicht kwam dat goed uit maar den deze wil altijd overdrijven en heb er dan nog een hevig witte werklamp boven op die bak gelegd resultaat allemaal uitgevreten beelden , ik zal straks in zuiver daglicht nog een paar beelden maken en dan kunnen jullie zien of het beter is of niet
thanks voor uw reactie
Marc
 
Aangezien er geen verdere interesse is ga ik geen energie meer steken in deze kastenwagen hij is af , ik ga geen verdere beelden meer tonen mij concentreren op iets anders

Marc
 
Aangezien er geen verdere interesse is ga ik geen energie meer steken in deze kastenwagen hij is af , ik ga geen verdere beelden meer tonen mij concentreren op iets anders

Kritiekacceptatie blijkt weer eens niet je sterkste punt Marc, jammer genoeg.

Iedereen wacht die foto's af, zodat we ons zelf een voorstelling kunnen maken van wat je bedoelt. Als je geen nieuwe foto's toont, onthoud je je alleen een kans om mogelijk jezelf te verbeteren, of om ons te overtuigen dat het toch een heel geslaagde verwering is zoals je zo graag wilt. Je kunt dan wel de kont tegen de krib gooien door te zeggen dat niemand interesse heeft, maar dat is gewoon niet waar.

Leer eens dat niet alles wat een mens aanraakt in goud verandert. Als je niet openstaat voor kritiek, zeg dat dan eens ronduit dan kunnen we daar rekening mee houden en ons beperken tot complimenten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan