Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Life at the end of the 18th century, early 19th century [wip] - Pagina 21
Pagina 21 van 26 EersteEerste ... 11171819202122232425 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 315 van 388

Discussie: Life at the end of the 18th century, early 19th century [wip]

Standaard

Even voor de zekerheid vragen maquettekarton zijn toch die platen foam met aan beide kanten papier?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Bekijk bericht
    Even voor de zekerheid vragen maquettekarton zijn toch die platen foam met aan beide kanten papier?
    Inderdaad Ron ( als ik een stuk van gevel in baksteen wil haal ik gedeelde karton weg om rechtstreeks in de foam te krassen)

Standaard

Ok dan heb ik nog wat van dat spul liggen, vind het zelf een beetje irritant spul omdat als ik het papier verwijderd er een heel dun laagje blijf zitten wat je bijna niet weg krijg. Ik denk dat jij dit probleem ook heefd?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Bekijk bericht
    Ok dan heb ik nog wat van dat spul liggen, vind het zelf een beetje irritant spul omdat als ik het papier verwijderd er een heel dun laagje blijf zitten wat je bijna niet weg krijg. Ik denk dat jij dit probleem ook heefd?
    Ron : Ik trek ook het papier er eerst af en gebruik dan een beetje water op een keukensponsje om het dunne laagje te verwijderen .
    Het gaat vanzelf probeer maar eens en de foam heeft geen last van dat beetje water.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ik zou het niet kunnen, zo blaadje per blaadje vasthangen.

Standaard

Pascal, toch nog even een vraagje over die bollards.
    2 Aan de poort ok en heel normaal maar moeten er ook 3 aan die gevel staan? Was dat gebruikelijk?

Ergens lijkt het me overdreven overkomen als er ook al een voetpad voorzien is.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

thank's.

Steven: ik vind het ontspannend om te doen.

Erwin: Schijnbaar werden de straathoeken beschermd tegen de koetsen.
    Na het bekijken van etsen en schilderijen zijn ze steeds terug te zien in de betere buurten en kleine straten.
    Vond het eerst ook raar maar achteraf gezien begrijp ik de reden wel voor die bollards.

Standaard

Bedankt voor de info Pascal!
    Echt prachtig werk!

Standaard

Dank u.

Voor mij is de setting klaar na het verweren gebouw.
    Ben zeer zuinig geweest zoals u zal bemerken daar er nog geen sprake was van zure regen. (onder de ramen zijn er nog geen zwarte vuile strepen zoals nu).
    Elke opmerking is welkom.

Nu wil ik nog een poging wagen voor wat meubels op eerste verdiep zodat ik raam kan openzetten en dan natuurlijk het grote waagstuk , de figuren wat voor mij toch steeds een gevecht is.

Standaard

Prachtig Pascal.
    Persoonlijk zou ik iets meer weathering aangebracht hebben maar dat is ieders keuze natuurlijk en weet ook niet hoelang verondersteld word dat het huis er al staat.

Een opmerking bij de vierde laatste foto met die dakkapel. Daar heb ik de indruk dat enkele dakpannen de lucht ingaan en dus niet meer verlijmd zijn.

Wat gaat er gebeuren met de kar? Groenten en fruit? Bloemen?
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    .....Wat gaat er gebeuren met de kar? Groenten en fruit? Bloemen?
    Als ik zo'n kar zie denk ik aan deze scene (ik weet het, verkeerde tijdsperiode, maar toch... ) :

Trouwens Pascal, prachtwerk wat je hier tentoon stelt

Standaard

Als ge dit kunt, kunnen figuren geen probleem zijn.
    Echt sterk wat ge hier uit uw mouw schud.

Standaard

Inzake het schilderen van figuurtjes heb ik dat lang geleden geleerd volgens het boek The System van François Verlinden.
    Ik vind dit nog steeds een van de meeste eenvoudig en efficiënte manier om figuren te schilderen.
    En dan vooral de manier om gezichten te verven met olieverf.

https://www.scribd.com/doc/28438814/...igure-Painting

Dirk

Standaard

Jan en Dirk: bedankt, we gaan hier ons best doen
    Erwin : om uw nieuwsgierigheid te blussen enkele foto's maar is nog lang niet klaar.

Standaard

Dit is een pracht werk, heel mooie gevel en voorwerpen.
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten