Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo te zien is het mooier weer bij jouw dan hier :O
En wellicht geef je ook veel water aan je boom, zo snel groeien dat die doet... :laugh: ;)
 
Pascal, vergeet de fruitladder niet, 't is tijd om ze te plukken en cider van te maken.
Mooi werk man, chapeau, maar als ik mag mierenn***en dan zou ik je aanraden een tikkeltje meer kleurnuance in de bladeren te steken.
 
Dank u .
Ja Erwin dat blijft een moeilijke maar er zitten 4 verschillende tinten op en je zou hem eigenlijk moeten zien in het echt dan is het beter.
De boom is af voor mij en kan beginne aan een poort.
300 appeltjes verwerkt.


attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik vind het zeer mooi wat je bouwt en het resultaat dat je bereikt.

Als ik één opmerking mag maken, dan is het dat de verhouding een beetje 'off' is.
De dikte van de stam ten opzichte van het bladerdak zit, denk ik, niet echt juist.
En dat is een beetje jammer. Het realisme van je appels en bladeren wordt er een beetje door teniet gedaan.
Geen idee of je de stamdikte nog kan aanpassen, maar indien dat een optie is zou ik deze toch even bestuderen.

Kijk ook even op Google:
https://www.google.be/search?q=apple+tree&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjH2vWr_O3ZAhVpDMAKHYrtCYIQ_AUICigB&biw=1745&bih=897#imgrc=_

Groeten,

Dirk
 
Begrijp wat je bedoeld Dirk en heb wat takken bij gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ben het wel met Leysend eens dat je stam te dik is, gezien je kruin van de boom heb je eerder een dunne stam nodig en dan heb je een pracht van een boom(pje) :) Ben benieuwd naar je poort kan me nu nog even niets bij voorstellen maar dat komt wel.
 
Is dat karton waar je met werkt?

Overschotten van pas par toe Erwin ( karton met viltje).
Ben me door forum bewust van sterkte papier en karton in de modelbouw en zal dat meer trachten te verwerken in diorama's.
Is pril begin he Ron maar blijft een avontuur .
Bedankt Aris.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
effe wachten wat het zal worden ben zeer erg benieuwd in ieder geval heel veel succes toe gewenst
Marc
 
Heb de indruk dat we naar het neo-classissisme (10x letterwaarde :D ) gaan, Nouvel Empire / Napoleon achtige toestand?
 
Klopt helemaal Erwin maar hij zal er niet bij zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik weet niet wat het gaat worden , wel een heel klein ideetje maar ik ga nog niks zeggen en alleen maar kijken naar wat dit gaat groeien
Suc6 Pascal
Marc
 
Uw idee zal kloppen Marc.
Voorlopige vooruitgang en de halve poort draait al (dat is ook al iets).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, je toont hier al veel mooi werk maar let toch op met de ijzeren stangen van de poort.
Op foto is duidelijk te zien dat jij ze afgeknipt hebt, niet afgezaagd, en dat je het snijvlak niet vlak gemaakt hebt. Kan ook zijn dat het je bedoeling is om er pinnen van te maken maar dan moet je ze rondom rond vijlen. Nu heb je gewoon 2 schuine vlakken met enkele bramen bovenop en dat is niet netjes.

Kijk ook eens naar je 2de foto in post 35. De ringen bovenaan de beide stijlen zitten niet gelijk.
Ik weet het, het is macro fotografie, maar toch... het zit hem in de details.
 
De korte pinnen zitten los (dryfit) Erwin want de bedoeling is dat er een garnituur op komt al ben ik er nog niet uit hoe en wat.
Opmerking foto 35 is terecht en ben er mij van bewust maar is te ver gevorderd en heb geen goesting om opnieuw te beginnen want anders krijg ik het niet veranderd maar zal zien of er een alla Belgische oplossing is .
 
Gaaf werk Pascal dat je hier weer laat zien...!
Bij de boom heb ik toch mijn opmerking;het is vooral geen kritiek maar eerder een tip..
Als je de volgende keer aan een boom begint moet ik eerdere opmerkingen bevestigen omtrent de stam..en probeer met de stam niet loodrecht omhoog te gaan maar geef er een natuurlijke wending(kronkel) aan,met een wond(knots) van een afgesneden tak,als je begrijpt wat ik bedoel...
Maar op de eerste plaats komt mijn bewondering voor je initiatief om je grenzen steeds te verleggen...waarvoor mijn respect makker!!!

Grtz yves,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan