Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer knap, levendig. Hoe groot is de dio eigenlijk?

Grtz Bart
 
Nogmaals hartelijk dank mannen en ben benieuwd naar het onthaal ervan al is het nog niet 100% af.
Maar hoop tegen volgend jaar de binnenkant te kunnen doen en neem de kat zeker mee in overweging Erwin.
Ron: Ik zal het hier mee moeten doen want moet nu eigenlijk al wat forceren om het in mijn kast te krijgen zonder de zijkant te beschadigen al zou ik wel iets kunnen doen aan de voorkant maar is nu geen prioriteit.
Bart : de afmetingen zijn L 840 mm x B 295 mm x H 365 mm.
 
Schitterend tot zover, prima geslaagd
 
Jammer Pascal misschien met de volgende daar rekening mee houden, het is toch de kers op de taart bij een diorama :) maar blijft toch wel een gelaagd diorama hoor.
 
Ik blijf uw werk prachtig vinden.Veel succes in Putte.
Marc S
 
Ha Pascal,

ben al een tijdje afwezig hier op het forum, maar kom dan eindelijk weer eens koekeloeren ;)

Je bent mooi opgeschoten kerel ! prachtige vorderingen gemaakt, toppie !!
Ook al begonnen met dat heerlijke spul dat we putty noemen, en meteen al op de goede weg ook :)

Heb weinig kennis van de periode die jij uitbeeldt hier, maar wat mij betreft mag het wel iets drukker op straat.
Misschien nog wat mensen van andere klassen erbij ?
Bijvoorbeeld :
paardemest schepper
goederen bezorger
ramenlapper
bedelaar
paar kwajongens
pastoor of nonnen
(Ik vond dat meisje bij dat arme joch overigens erg leuk !)

Zijn maar ideetjes hè, ik wil je geenszins werk aanpraten :ziplip: ;)
Het geheel ziet er al formidabel uit, ga zo door !! :35:

groetels :D
 
Bedankt.
Ja Peter ,heb intussen nog een figuur gevonden maar burgers van die tijd zijn moeilijk te vinden en daar licht het probleem (of ik zoek verkeerd) dat kan ook.
Toch heb ik nog wat tijd gevonden en een en ander geprobeerd met dit resultaat.
Let wel : het is nog in de maak en er moet nog heel wat gebeuren maar om jullie al een idee te geven met wat ik nog bezig ben in dit diorama.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hola dat is knap, het je die piano zelf gemaakt?

Grtz Bart.
 
Zeer mooi detail in het interieur.
Eens iets anders ;)
 
Volgens mij is het eerder een klavecimbel :) maar leuk gemaakt.
 
Thank's.
Ja Bart : de piano is zelf gemaakt, spijtig heb ik niet zo veel foto's ervan omdat ik niet zeker was of het ging lukken.
Deze foto's is van 2 de poging die de mist in ging maar laat ze dan toch zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie toevoeging aan het diorama, en knap uitgevoerd !

Leuk om te zien hoe je het plaatsen op de stoel hebt aangepakt.

Nog iets over die opmerking van mij over toevoegen van mensen van een lagere klasse (en dat dergelijke figuren moeilijk te vinden zijn) :

Misschien kun je eens proberen om een figuur uit een modernere tijd aan te passen.
Er zijn veel burger figuren op de markt uit de jaren '40-'45.
Zo een figuur zou je zonder heel veel moeite met putty kunnen aanpassen.
Je kan ook bijv. een militair figuurtje uit de scrapbox gebruiken als proefkonijn.
Dan vijl je de uniform details (of een laagje kleding) weg en maak je nieuwe kleding met putty.
Werken met putty is misschien nog redelijk nieuw voor je, maar jouw ervaring neemt al positief toe... go for it :)

happy modelling :D
 
Hele mooie toevoeging is de piano
 
wauw wat een idee en netjes vervaardigd. Je word met het figuur beter en beter om ze aan te passen.
 
Mooie toevoeging Pascal en heel goed gevonden om metaaldraad re gebruiken voor de toetsen.
 
Bedankt mannen en het blijft oefenen maar voel wel vooruitgang al is het vormen met de green stuff een moeilijke uitdaging.
Peter : Het klopt wat je zegt en 2 figuren zijn al van militair naar burger veranderd maar kleding maken is nog wat te hoog gegrepen ,dit heb ik ondervonden met de veranderen van dame aan piano.
Dit is volgende planning voor in het huis en ja er komt nog wat op de straat bij nu ik toch bezig ben :8

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wat knap zeg , een "heel levendig" dio . Te gek voor woorden ... in de positieve zin natuurlijk !
 
Leuke piano, Pascal. Om de toetsen plat te maken had je ook nietjes kunnen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan