Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een idee dat bij mij opkomt: zou het niet mogelijk zijn om de manen te vervangen door echt haar of iets dergelijks? Moet redelijk gemakkelijk te vinden zijn bij kappers. Ik denk hieraan omdat ik ooit eens de Revell kit van Black Beauty gebouwd heb en daar zat echt "haar" bij i.p.v. plastieken manen en staart.

Dit was precies wat ik in gedachten had toen ik mijn eerdere opmerking schreef. Misschien zelfs iets wat dunner is dan echt haar. Het lastige lijkt mij, er gecontroleerd mee te werken en het vast te zetten in een bepaalde vorm. Maar ik zou ook echt haar of nog iets dunners proberen inderdaad. Ik ben ervan overtuigd dat er indrukwekkende resultaten mee te behalen zijn. Zelfs al zijn de haren misschien iets te dik dan, helemaal precies krijg je het op schaal toch nooit en het gaat om de illusie.

Dunner dan haar is bijvoorbeeld spandraad van Uschi (de dunste uitvoering dan). Maar dat kost extreem veel moeite (en is denk ik ook kostbaar) om met duizenden te bundelen. Hoe dan ook is het geen makkelijke opgave, maar ik zat te denken aan die blaadjes die je individueel aanbrengt en vergeleek dat met de manen... tsja je legt het niveau voor jezelf zo natuurlijk wel erg hoog ;)

Een alternatief is, om inderdaad met verf te werken. Zoals men houtnerven nabootst met de kwast, zo kunnen verschillende haartinten en variaties ook worden nagebootst.
 
Erwin en Roy : Het zijn luide gedachten natuurlijk maar zover wilde ik niet gaan en zal met de opmerkingen van jullie allen de manen opnieuw maken en zien of ik het kan verbeteren.
De staart is een andere zaak maar als ik dat niet klaar krijg zal het de staart van historex terug worden .
Sculpen vraagt toch een grote oefenpartij en zal niet van de ene op de ander dag lukken maar ga toch proberen.
Intussen is de 2de postillon klaar om op diorama te komen.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap, het wordt drukker en drukker in de straat, Paris se reveille :laugh:

Ik weet niet of het zichtbaar is met het blote oog, en ik ben aan het muggenziften :8 maar op de foto zie je dat de mouwen aan de uiteinden anders zijn, of niet?
attachment.jpg
 
Dat zijn de oogjes van de oude man die het wat laten afweten Xavier :tongue::D maar ga dit proberen recht te zetten want hij staat al vast op diorama.
Intussen nog een acteur af.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
mooie update opnieuw.
Voor de staart vermoed ik toch dat je met meeraderige elektriciteits draad iets kan bereiken.
Nu heb je volgens mij een bundeltje draad genomen en mis je onderaan volume.
zou eens experimenteren met 2 bundeltjes waarvan je het binnenste vroeger laat stoppen door het aan elkaar te solderen en maar gedeeltelijk te laten doorlopen.
Of in het midden een kegeltje verstoppen waardoor je meer volume krijgt naar onder toe.

wat je ook beslist veel plezier met verzinnen en testen , uiteindelijk zal je wel iets verzinnen waar je trots op mag zijn net zoals alles wat je al vervaardigd hebt voor dit diorama.
 
Bedankt Bart en Marc.
OK: Ik heb jullie commentaren gelezen en er rekening mee gehouden.
Na meerdere pogingen ben ik gestrand op dit resultaat wat een hele opgave was.
Wat ik nu weet is dat sculpen niet op een dag is geleerd en ik tevreden zal moeten zijn met dit resultaat want kan voorlopig niet beter bij gebrek aan ervaring.
Toch hoop ik dat het er door kan .
Oordeel maar naar hartenlust want moet het toch leren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het is een flinke vooruitgang ten opzichte van wat je had. En alles wat je bij een volgend paard weet te verbeteren, is voor dan.

Wat je nu hebt gemaakt, doet het diorama zeker eer aan.
 
Dank u Roy voor deze woorden die een mens positief aanzet om steeds trachten te verbeteren.:1244:
Intussen weer een acteur klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie werken, ook dat paardenhaar...

bij die laatste persoon, eventueel een paar accenten leggen op de knopen (evt koper/messing)
 
Dat paard is een hele grote verbetering Pascal, bravo!
Mooie figuur ook, misschien nog iets meer schaduw aan zowel de figuur als aan de benen van het paard. Ga natuurlijk af op een foto, zal in het echt misschien beter ogen.
Kan Silenoz volgen wat betreft de knopen maar deze konden ook in leder zijn dacht ik.
 
Wow Pascal heb even niet gevolgd ( grote kuis thuis ) en krijg het gewoon koud van wat ik hier weeral te zien krijg
Jawatte ongelooflijk die paarden zeker de snuit dat viel me direct op net echt dat donkere rond de neus en mond , pascal ik voel me nu echt een bleuke in modelbouw
Prachtig gedaan
Marc
 
Mooie werken, ook dat paardenhaar...

bij die laatste persoon, eventueel een paar accenten leggen op de knopen (evt koper/messing)
Silenoz: Ik heb hier een boek met schilderijen waar voorbeelden staan van mannen in de kledij van toen en vele burgerkledij hadden stoffen knopen hoor.
Neemt niet weg dat blinkende evengoed kunnen.

Erwin: Schaduwen zijn er wel maar niet te opvallend en dat heeft meer met verschillende smaak te maken denk ik.
Ik weet dat ik daar zuinig mee ben en misschien wel te zuinig maar ik hou niet van te grote contrasten.
Ook ben ik natuurlijk nog steeds op zoektocht om beter te schilderen maar dat zal nog zijn tijd nodig hebben vrees ik intussen voel ik toch wel de stapsgewijze vooruitgang.

Intussen weer eens anders aangepakt met dit resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Als enorme leek op dit vlak kan ik alleen maar aaa.... en oooo.... zeggen.
Wat een enorm mooi werk laat je hier zien.

Fred
 
Het ziet er zodanig mooi en goed uit, dat het moeilijk is om ergens iets te vinden dat voor verbetering vatbaar is.
Als er dan iets opgemerkt wordt lijkt het eerder muggenziften, echter wil ik het toch even meegeven, eventueel naar de toekomst toe?
Waar ik op doel is dat het paard zeer los aan de teugels wordt geleid, wat in realiteit eerder omgekeerd is.
Een paard wordt zo dicht mogelijk bij de mond vastgenomen.
Kwestie dat het beter onder controle te houden is...
Gewoon even ter info ;)

Nu nog even terug genieten van je werk hierboven :D
 
Pascal, je kijkt je ogen uit op dit topic, prachtig.
 
Zal weer iets zijn om ten volle van te genieten op de ledendag...
 
Ongelooflijk mooi Pascal en de manen van het paard zijn al een heel grote verbetering, mijn mond valt hier open van verbazing!
 
Dank u mannen ,dat geeft weeral moed om verder te gaan.
Xavier : Ik wilde er iets ontspannen van maken naar het idee van mijn vriendin en na enkele tekeningen en etsen te zien kan het wel , de teugels zo ontspannen.
Intussen nog wat figuren om het gezellig druk te maken in de straat.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan