Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had geen genoegen genomen met de weergave van manen en staart van het paard. Dat doet nu afbreuk aan de gemiddelde hoge kwaliteit van dit diorama. Misschien iets voor de volgende keer.
 
Ik had geen genoegen genomen met de weergave van manen en staart van het paard. Dat doet nu afbreuk aan de gemiddelde hoge kwaliteit van dit diorama. Misschien iets voor de volgende keer.

Kan ik volgen Roy. De manen en staart zijn natuurlijk deel van de kit, dus ofwel op voorhand deze verwijderen en sculpten (wat ook niet zo eenvoudig is). Maar ik denk dat met een sessie ‘detail painting’ hier nog veel verbeterd kan worden. Heel fijne lijntjes in kleurnuances (lichter en donkerder) kunnen een haar-textuur simuleren.
Dirk
 
Jan : plezant om lezen dat ik op de goede weg ben want uiteindelijk zijn het door uw werken met figuren op het forum die me al zo ver brachten dat mag je gerust weten en ben nieuwsgierig naar wat jij zou anders doen zodat ik dat kan begrijpen en uitvoeren.

Marnic: bedankt

Erwin: (De potten lijken mij uit steen gemaakt, was dat vroeger ook zo of was dit meer hout of metaal?)
Heb hier eigenlijk niet bij stil gestaan en had gewoon potten nodig om de bloemen in te zetten.
Toch was de opmerking terecht genoeg om het eens op te zoeken en inderdaad is de kleur die ik mooi vond verkeerd gekozen en zal ik dit in de loop van de
werken verbeteren.aarde en klei waren al lang van toepassing en zal het die roodbruine kleur geven.

Dirk: bedankt voor bijdrage die ik waardeer

Roy:Ik weet dat uw opmerking ten goede bedoeld is en geloof mij of niet had ik die bedenking ook, maar voor ik iets kan verbeteren moet ik het eerst maken en begrijpen om het dan hopelijk te verbeteren.

Ben nog maar juist op ontdekking met green stuff en gebruik dit in kleine maten om zo er mee leren om te gaan.
Ik hoop dat vijf manen en vijf staarten het geheel niet gaan bepalen toch ben van plan nog een paard te maken en zal de oefening eens proberen te maken en zal dan beslissen wat ik met de andere doe want nu ben ik nog steeds gebonden aan de figuren zoals ik ze koop buiten de kleine veranderingen die ik al probeer toe te passen in de houdingen.
Beschouw mezelf nog steeds in een leer proces waar ik door moet en ben al blij met deze resultaten
De postillon (koetsier) te paard heeft andere armen gekregen en zijn hoofd een andere houding en op den duur ga ik verder met experimenteren op andere figuren om het geloofwaardiger te maken.
Het blijft allemaal ondervinden en leren met vallen en opstaan.
Die boom ben ik driemaal her begonnen om met deze tevreden te zijn om maar te zeggen dat ik niet direct tevreden ben met wat ikzelf maak.
Kijk naar de bladeren aan de bloemen die nu nerven hebben gekregen en waar ik dit bij de volgend boom ga toepassen en dat is blaadje per blaadje.

Bedankt voor de opmerkingen die zeer ter harte genomen worden en welkom zijn en er uiteindelijk toe aanzet om te verbeteren daar waar het al kan.
Pascal
 
Ik moet zeggen dat je enorme vorderingen maakt. Het doet me plezier om te lezen hoe je tegen de hobby aankijkt: leren, fouten maken, opnieuw beginnen, advies opzoeken, fouten maken, opnieuw beginnen... tot het goed is.
Ik kijk er op exact dezelfde manier tegenaan. Tijd of deadlines primeren niet. Het resultaat is het ultiemen doel.
Wat je hier laat zien met dit scratch dio is echt wel indrukwekkend hoor Pascal. Er zullen er niet velen je dit nadoen.
Dirk
 
Ik kijk telkens vol bewondering naar de vorderingen van je werk(en).
Qua schilderstechnieken leer ik veel uit je topics.
Wat mij wel in het oog is gesprongen, is dat de postillon zijn laarzen redelijk dik zijn bovenaan aan de knie (ze zien er omgerekend zo'n 5cm dik uit?)
Waren dit speciale laarzen om zo te kunnen rijden? En waren ze dan ook zo dik?
Mocht de broek iets meer over de knie komen zou dit optisch misschien de rand "verdunnen"?
Of een zwart lijntje tussen broek en laars zou optisch diepte kunnen creëren?
Ik zeg maar iets hoor, want tussen ons twee ben jij wel de meester in het schilderen... ;)
 
Xavier : bedankt man en ik schrok ook van de size botten maar ze blijken zo geweest te zijn al zal ik het bovenste gedeelde van de andere koetsier wat dunner schuren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik ga hier niks zeggen of schrijven want dit is enorm boven mijn petje daarom ga ik alleen genieten en hopen dat ik er iets van kan leren of opsteken he
Geweldig
Marc
 
Hey Pascal, ben nog eens door je ganse topic gegaan om het toch juist te proberen formuleren.
1. er ligt een groot verschil tussen je foto's, dit lokt soms reacties uit die je nadien met een vleugje zout moet nemen. bv de foto's van je paarden in topic 120 geven een veel beter beeld als de laatste die je genomen hebt.
2. desondanks zou ik toch proberen het eentonige te doorbreken en of de manen opnieuw modelleren of gedetailleerder te schilderen.

de eentonigheid zou ik proberen te doorbreken door de rug en sommige delen met meer highlights te voorzien, ik heb dit nu gedaan bij dit ockergeel paard maar kan ook gerust bij een donker bruin

attachment.jpg.

Dit is natuurlijk muggenziften op hoog niveau en als je niet zeker bent moet je het zeker niet hier uitproberen, maar dit zijn bijvoorbeeld dingen die ik anders zou doen.

Grtx Jan
 
Amai, wat een kloffen van laarzen :O
Bij deze heb ik dus niets gezegd :wall:

Bedankt om mij iets wijzer te maken :nowink:
 
Ik had geen genoegen genomen met de weergave van manen en staart van het paard. Dat doet nu afbreuk aan de gemiddelde hoge kwaliteit van dit diorama. Misschien iets voor de volgende keer.

Ik zie nu dat je dit op twee manieren kunt opvatten: dat ik geen genoegen zou nemen met het zelf behaalde resultaat, of dat ik geen genoegen zou nemen met wat de kit aan detailleringsmogelijkheden biedt.

Ik bedoelde dat laatste; ik zou de manen en de staart hebben vervangen. Dit nog ter verduidelijking. Voor het overige zie ik zoals iedereen een zeer hoog niveau.
 
Schitterend wat je neerzet, ik kan er uren naar kijken.
 
Bedankt Marc en Aris .
Xavier: ik ga de foto's bij diorama zetten als het af is want zoals jij en ikzelf kon ik dit niet geloven.
Roy : Jij had gelijk hoor, de manen en de staart zijn niet echt zoals het moet zijn en heb daar niets aan gedaan.
De manen en staart van Jan zijn foto kloppen meer.
De manen zijn normaal veel dunner en de meeste staarten hangen gewoon naar beneden waarbij de staarten van historex te mooi in beweging is.
Jan : bedankt dat je de moeite neemt om dit nader te bekijken.
: De paarden die zijn gedaan laat ik voorlopig voor wat ze zijn.
: Maar het paard waarmee ik bezig ben zal ik onder handen nemen en proberen te sculpen, ook zal ik trachten meer op te lichten daar waar nodig.
Maar intussen ben ik ook bezig met de bloemenkar en de verkoopster die ik wat veranderd heb aan de armen en vooral de onder armen want zij had normaal een borstel vast.
Dus met het paard even geduld want werk graag af waar ik mee bezig ben.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Erwin.
Intussen kon ik dan toch niet wachten omdat het nu in mijn systeem zit en hier een poging tot.
Wat denkt ge ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amai kerel niet normaal wat jij uit je hoed tovert !
Naar mijn mening van de manen van uw paard wat te fijntjes gesculpteerd, volgens mij mogen ze iets grover en meer overhangend zijn .
Pasop dat is mijn mening Pascal .
 
Ik vind het in ieder geval een pak beter dan de manen die bij de Historex kit gegoten zitten.
Het is niet eenvoudig dit te sculpteren omdat het over haren gaat.
Referentie foto's zijn hier steeds van belang, en als je in Google zoekt op 'manen paard' dan vind je deze in alle kleuren maten, lengtes enz.
 
Ferm mooi werk... mooi gesculpt, misschien in de manen van de nek nog iets meer veariatie geven, en ook eens kijken naar de overgang tussen het deel dat naar voor hangt en naar de nek loopt... ik mis daar nog iets dat de verandering van richting aangeeft..

Amai, wat een kloffen van laarzen :O

Zouden deze niet zo enorm zijn om als bescherming te dienen? Ik kan me inbeelden dat het redelijk pijnlijk kan zijn als je been zo geplet wordt tussen twee paardenlijven... zelfs in het betere bochtenwerk...
 
Bedankt mannen maar zoals jullie vermoeden zal het niet simpel zijn en heb ik er een job tussendoor van gemaakt want dat word nog wat :wacko::$:D
De reden voor de zware bottinnen ken ik niet maar je zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben om zich te beschermen tegen hout en riemen tussen de paarden.
De staart word ook niets op deze manier en proberen weer wat verder.
Intussen weer foto's van wat al af is voor mij en op zijn plaats staat.
Heb hier en daar wat gewerkt met verf aan de manen en staart en bij daglicht valt het nog wel mee denk ik.



attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hele mooie poging Pascal maar persoonlijk vind ik deze op het hoofd wat te dik en deze op de nek wat te egaal, net ofdat ie juist van de kapper komt.
Heb natuurlijk gemakkelijk praten en schrijven, weet het, en heb zonet wat 1/35 paarden bekeken om vast te stellen dat jouw "nieuwe" versie van de manen wat te egaal is in vergelijking met deze uit een kit van bv. Tamiya.
Maar paarden zijn net als mensen, er zijn geen 2 dezelfde dus moet speling mogelijk zijn.

Even een idee dat bij mij opkomt: zou het niet mogelijk zijn om de manen te vervangen door echt haar of iets dergelijks? Moet redelijk gemakkelijk te vinden zijn bij kappers. Ik denk hieraan omdat ik ooit eens de Revell kit van Black Beauty gebouwd heb en daar zat echt "haar" bij i.p.v. plastieken manen en staart.

Volle bewondering voor je volhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan